شناسه خبر : 17246

سایپا، رتبه اول تولید خودرو در کشور/ آغاز تولید ۳ محصول جدید در یک‌ سال

سایپا، رتبه اول تولید خودرو در کشور/ آغاز تولید ۳ محصول جدید در یک‌ سال

گروه خودروسازی سایپا در سال گذشته موفق شد ۲۲۸ درصد تولیدات روزانه خود را افزایش دهد و طی سه ماه نخست سال جاری نیز به رتبه اول در تولید خودرو کشور دست پیدا کند.

به گزارش چابک آنلاین؛ گروه خودروسازی سایپا در دو دوره زمانی «سال ۱۳۹۸» و «سه ماه نخست ۱۴۰۰» توانسته رتبه اول تولید خودرو در کشور را به اسم خود ثبت کند؛

سایپا در سال گذشته با وجود شرایط کرونایی ۲۲۸ درصد افزایش تولید روزانه داشته و تولید روزانه را از ۷۰۰ دستگاه به حدود ۲۱۰۰ دستگاه خودرو رسانده است.

گروه خودروسازی سایپا در سال ۹۹ توانست ۹۳ درصد از برنامه تولید خود را محقق کند و با تولید ۴۲۰ هزار دستگاه خودرو، رشد 1.5 درصدی در تولید خودرو داشته باشد. این در شرایطی است که سال ۹۸ میزان تولید خودرو در سایپا ۴۱۵ هزار دستگاه بود.

لازم به یادآوری است که سال گذشته به جهت خروج پراید از خط تولید و کاهش ۵۷ درصدی تولید محصولات CKD سهم محصولات سایپا در بازار به حدود ۴۳ درصد رسیده بود که با تنوع و توسعه محصول و افزایش تولید، سهم محصولات سایپا در بازار به سرعت در حال افزایش است.

یکی دیگر از دستاوردهای مهم سایپا در سال گذشته آغاز تولید ۳ محصول جدید داخلی در یکسال برای اولین بار در کشور بود. این موضوع در شرایطی که کشور با ظالمانه ترین تحریم ها و شیوع ویروس کرونا روبرو است در نوع خود تحسین برانگیز است.

افزایش ۱۰۰ درصدی تولید در کمتر از ۳ ماه برای اولین بار در کشور هم از دیگر موضوعاتی است که گروه خودروسازی سایپا در سال گذشته داشته است، این اتفاق سبب شد ظرفیت از دست رفته ناشی از خروج پراید جبران شود.

گروه خودروسازی سایپا با اجرای دقیق برنامه های توسعه ای خود با هدف تکمیل ظرفیت گروه، آرامش بازار، توزیع مناسب خودرو و جلوگیری از فعالیت دلالان در بازار، تیراژ محصولات جدید این مجموعه را ۵۸ درصد افزایش داده است و همچنین موفق شده ۲۰۰ درصد افزایش تولید محصولات خانواده ساینا، کوییک و تیبا را داشته باشد.

بر اساس این گزارش و بررسی دقیق تر کارنامه کاری گروه خودروسازی سایپا در سال گذشته رکورد تولید محصولات تجاری (با تولید ۶۳ هزار دستگاه) پس از ۹ سال شکسته شد و در این میان به میزان ۶۳ درصد افزایش تولید قوای محرکه ثبت شده است.

 

ارسال نظر