شناسه خبر : 17187

کشف روشی جدید برای تشخیص زودهنگام سرطان مغز و درمان به موقع

کشف روشی جدید برای تشخیص زودهنگام سرطان مغز و درمان به موقع

دانشمندان انگلیسی موفق به کشف روشی جدید در تشخیص زودهنگام سرطان مغز شدند که می‌تواند انقلاب بزرگی در درمان به موقع این بیماری و نجات بیماران باشد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، تشخیص زودهنگام سرطان مغز از طریق پیشرفتی که توسط دانشگاه Strathclyde Dxcover انجام شده، یک گام دیگر به درمان به موقع آن نزدیک‌تر شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ این مطالعه نشان داده است که بیوپسی مایع، حتی در روز‌های اولیه رشد سرطان در حجم کمتر و مرحله پایین‌تر موثر است.

بر اساس تحقیقات مرکز سرطان انگلیس، سالانه ۱۲۰۰۰ نفر در این کشور به تومور مغزی مبتلا می‌شوند و میزان بقاء پنج سال پس از تشخیص به میزان ۱۲ درصد کاهش یافته است.

تشخیص زودهنگام، هنگامی که تومور کوچکتر است، آسیب ناشی از جراحی و سایر درمان‌ها را کاهش می‌دهد، بنابراین افراد می‌توانند برای مدت طولانی‌تری بهتر زندگی کنند. این تحقیق با تشخیص تومور‌های بسیار کوچک، شواهدی را ارائه می‌دهد مبنی بر اینکه آزمایش تشخیصی می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کوتاه شدن زمان شروع علائم تا تشخیص برای بیماران داشته باشد و از پزشکان مراقبت‌های اولیه در تصمیم گیری آن‌ها حمایت کند. این مطالعه در مجله Cancers منتشر شده است.

دکتر مت بیکر یکی از محققان این مطالعه می‌گوید: این موفقیت نقطه عطفی در توسعه تشخیص زودهنگام سرطان است. این مطالعه اثربخشی بیوپسی مایع سرطان مغز ما را در تشخیص حتی کوچکترین تومورهای مغزی  نشان می‌دهد. این  خبر خوبی برای مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان مغز در آینده بوده  و با افزایش گزینه‌های درمانی به طور بالقوه امید به زندگی را بالا می‌برد. آزمایش‌های بالینی مانند این، اقدام مهمی برای توسعه و تجاری سازی یک بستر تشخیص زودهنگام چندسرطان است که به نجات جان افراد کمک می‌کند.

 این مطالعه شامل ۱۷۷ بیمار با اندازه‌های مختلف تومور‌های مغزی بود که نمونه‌های خون را برای تجزیه و تحلیل توسط Dxcover ارائه کردند. نمونه‌ها تحت نور مادون قرمز مورد تجزیه و تحلیل طیف سنجی قرار گرفتند و با استفاده از نرم افزار یادگیری ماشین پردازش شدند. این آزمایش و تجزیه و تحلیل در شناسایی تومور‌های مغزی در بیماران مبتلا به گلیوما به اندازه ۰.۲ سانتی متر مکعب موثر بود.

آزمایش‌های تشخیصی بسیار موثر می‌تواند انقلابی در تشخیص سرطان ایجاد کند و به طور بالقوه جان بیمارانی را که می‌توانند در مراحل اولیه سرطان به طور موثرتری درمان شوند، نجات دهد.

دکتر مارک هگارتی، یکی از محققان این مطالعه می‌گوید: ما در حال توسعه یک مجموعه گسترده اختراع برای حفاظت از تجاری شدن فناوری خود هستیم. اختراعات اصلی در اروپا، آمریکا و چین اعطا شده است که  ما را قادر به ایجاد آزمایش برای انواع سرطان می‌سازد.

ارسال نظر