شناسه خبر : 17147

آخرین مقایسه بیمه تکمیلی درمان و بیمه تامین اجتماعی در تابستان ۱۴۰۰

هزینه درمان و بستری بیمارستانی تحت پوشش  بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی

به همه ما توصیه شده است که برای زندگی، سلامتی و حتی برای خرید یک ماشین جدید، بیمه خریداری کنیم. اما غالباً ما از خرید بیمه طفره می رویم! مهم نیست که چقدر سالم باشیم یا مهارت رانندگی خوبی داشته باشیم، حوادث در کمین هستند! همه ما به بیمه احتیاج داریم. در واقع، بیمه به عنوان یک شبکه ایمنی عمل می‌کند. بیمه‌ها نظیر بیمه‌های درمانی از سلامت ما و خانواده‌مان محافظت می‌کند.در این مقاله درباره‌ی دو بیمه مهم درمانی: بیمه تامین اجتماعی و بیمه درمان صحبت خواهیم کرد. سپس به بررسی تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بیمه تامین اجتماعی چیست؟

بیمه‌های درمانی زیادی برای سلامتی هر چه بهتر وجود دارند. می‌توان از این بیمه‌ها در راستای هدف سلامتی استفاده کرد. از بیمه‌های درمانی می‌توان به بیمه‌های سلامت، بیمه‌ تکمیلی، بیمه‌های خدمات درمانی و… اشاره کرد. یکی از مهم ترین آن‌ها بیمه‌ی تامین اجتماعی‌ست. این بیمه‌نامه برای تمامی افراد شاغل در کنار تامین سلامتی‌ آن‌ها ضروری‌ست! زیرا برای آن‌ها در برخی موارد، سابقه نیز محسوب خواهد شد.

سازمان تامین اجتماعی با هدف ایجاد رفاه و حمایت از حقوق تمامی کارکنان کارخانه‌ها، ادارات و سازمان‌های کاری متولد شد. این سازمان با هدف رفاه همه‌ی مردم از جمله کارمندان، کارگران در حال خدمت به مردم است. سازمان تامین اجتماعی با ایجاد کردن یک بیمه همگانی، تعهداتی را در قبال بیمه‌شدگان دارد. خدمات سازمان تامین اجتماعی در زمان بیماری، بیکاری، آسیب شغلی، زایمان، مسئولیت های خانوادگی و همچنین در دوران بازنشستگی و پیری به افراد تعلق می‌یابد.سازمان تأمین اجتماعی، سرمایه گذاری مهمی را در رفاه کارگران و جامعه به عنوان یک کل تشکیل داده است. 

3

خدمات دفترچه تامین اجتماعی یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی

مهم ترین رکن صنعت بیمه در کشور، سازمان و بیمه تامین اجتماعی‌ست! هر فردی که در صنف‌های مختلف که به فعالیت می‌پردازد می‌تواند خود را بیمه کرده و از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شود.

حال آیا بیمه تامین اجتماعی همه خدمات درمانی را پوشش می‌دهد؟ پاسخ منفی است. اگر برای درمان بیماری‌های خود نیاز به خدمات بیشتر دارید، بیمه تکمیلی درمان تهیه کنید. این بیمه پوشش‌های متنوعی دارد. تعریف این بیمه و تفاوت آن با بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی را در ادامه بررسی می‌کنیم.

بیمه تکمیلی، ضامن سلامتی شما در قرن جدید

همانطور که می‌دانید بیمه تکمیلی جبران کننده هزینه‌های درمان است. می‌توان بخش زیادی از هزینه های درمان را در زمان بیماری به بیمه تکمیلی سپرد. برای این کار می‌بایست به فکر بستن قرارداد بیمه تکمیلی باشید. هر ساله مبلغی را به عنوان حق بیمه می‌پردازید تا بتوانید از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید. در واقع، خرید بیمه تکمیلی یک آینده نگری در روزهای سلامتی برای روزهای بیماری است! پس اگر به سلامتی خود فکر می‌کنید، باید به فکر بیمه هم باشید.

تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی در چیست؟

همانطور که در عنوان این پاراگراف لُپِ مطلب را به شما گفتیم، بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی تفاوت‌هایی باهم دارند. نکته‌ی قابل توجه این که فرد بیمه شونده باید بنا به نیازی که دارد نوع بیمه خود را انتخاب کند و از آن بهره‌های لازم را ببرد.

در حقیقت، بیمه تامین اجتماعی پایه و بیمه تکمیلی، تکمیل کننده ی خدمات بیمه تامین اجتماعی است! در موارد زیر به فرق‌ بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی اشاره کرده‌‌ایم:

تفاوت بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی

  • در خصوص بیمه‌های تکمیلی می‌توان گفت که میان شرکت بیمه و مشتری از طریق قرارداد ارتباط وجود دارد؛ اما در بیمه اجباری تامین اجتماعی، قانون میان بیمه‌گر و بیمه شدگان حکمفرماست. یعنی قانون ضرورت بیمه اجتماعی را برای بیمه شدگان تعیین کرده است.
  • اگر فرد شاغلی باشید، حتما از این قانون اطلاع دارید که بیمه تامین اجتماعی برای تمامی افراد شاغل اجباری است. با توجه به قانون کار، تمامی شاغلین باید این بیمه‌نامه را داشته باشند.
  • اما بیمه تکمیلی کاملا اختیاری بوده و با طرح‌های مختلف بیمه ای مختلف ارائه می‌شود. بیمه‌گزار پوشش‌های درمانی زیادی را در دستان خود دارد که این موضوع هم خالی از لطف نیست.

4

پوشش هزینه‌های دندانپزشکی با بیمه تکمیلی

مزایای بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی

استفاده از مزایای بیمه در بیمه تکمیلی منوط به پرداخت حق بیمه است، در حقیقت حق بیمه تکمیلی با درنظر گرفتن ۹ درصد مالیات ارزش افزوده محاسبه می‌شود اما در بیمه اجتماعی رویه متفاوت تری را تجربه خواهیم کرد: به این صورت که در بیمه تامین اجتماعی با پرداخت کردن مستمر حق بیمه، امکان استفاده از مزایای این بیمه را خواهیم داشت.

تفاوت در نوع پوشش بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی

در بیمه تامین اجتماعی پوشش‌ها برای همه‌ی افراد برابر است ولی در بیمه تکمیلی تعهدات با توافق شرکت بیمه قابل تغییر خواهد بود.

فرق بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی از نظر حق بیمه

پرداخت هزینه ها در بیمه تکمیلی فقط برای معالجه و درمان صورت می‌گیرد؛ اما در بیمه اجباری (بیمه تامین اجتماعی)، هزینه‌های پیشگیری نیز بعضا پرداخت می‌گردد. هزینه‌هایی مثل پیشگیری از خسارات و خطرانی که هر لحظه ممکن است خطر آفرین باشد.

 تفاوت در دوره انتظار بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی

دوره‌ی انتطار برای زایمان و جراحی‌ها در بیمه‌ی تکمیلی پیش‌بینی شده است در صورتی که در بیمه تامین اجتماعی دوره‌ی انتظاری لحاظ نشده است.

بیمه تکمیلی یا بیمه تامین اجتماعی؟ کدام بیمه بهتر است؟

می‌توانید در کنار بیمه اجباری خود بیمه تکمیلی نیز داشته باشید. با داشتن بیمه تکمیلی درمان، مواردی که تحت پوشش بیمه اجباری تامین اجتماعی نیستند، پوشش داده می‌شود!

5

خرید پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی برای جبران کاستی‌‌‌‌های بیمه تامین اجتماعی

با توجه به تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی، اگر می‌خواهید از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی برخوردار شوید، به صفحه خرید بیمه تکمیلی در سایت بیمه دات کام مراجعه نمایید. امکان خرید آنلاین این بیمه در عرض ۵ دقیقه فراهم است. در نهایت می‌توانید برای اطلاعات بیشتر یا هر گونه سوالی در این زمینه با کارشناسان بیمه دات کام با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید.

منبع مطلب: سایت بیمه دات کام (www.bimeh.com)

ارسال نظر