شناسه خبر : 17098

تفاوت ورق روغنی با روق سیاه

تفاوت ورق روغنی با روق سیاه

فولاد در انواع مختلف ، مشخصات ، اشکال و سطوح مختلف عرضه می شود - انجمن جهانی فولاد بیش از ۳۵۰۰ درجه مختلف فولاد را فهرست کرده است که هریک دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند.

به گزارش چابک آنلاین،  انواع مختلف به این معنی است که این فولاد می تواند به طور گسترده ای در زیرساخت ها ، لوازم خانگی ، توربین های بادی و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده شود.

برای مشاهده قیمت روز ورق روغنی لینک زیر را مشاهده کنید.

https://www.tejarat-gram.ir/price/steel-sheet/Oiled-steel

ورق روغنی

فولادی که به روش پرسینگ تحت نیروی بسیار زیاد تبدیل به ورق شود به به محصول بدست آمده ورق فولادی گویند.

ورق روغنی به ورق هایی اطلاق می‌شود که در ساخت آن‌ها از فناوری نورد سرد استفاده می‌شود، بنابراین ورق های روغنی با نام ورق نورد سرد هم شناخته می‌شوند. در این فرآیند توسط نورد ورق‌هایی که دارای ضخامت بالایی هستند به ورق‌هایی با ضخامت پایین‌تر تبدیل می‌شوند. استفاده از تکنولوژی نورد سرد سبب می‌شود که ورق‌های نورد شده دارای کیفیت ظاهری بالایی باشند از این رو این نوع ورق¬ها اغلب در مواردی مورد استفاده قرار می¬گیرند که کیفیت ظاهری محصول بسیار مورد توجه است. مهم‌ترین کاربردهایی که ورق‌های روغنی دارند عبارتند از:

  • صنعت خودرو.
  • ساخت بشکه.
  • صنایع لوازم خانگی.
  • مخزن فلزی.
  • رادیاتورسازی.

در ادامه به تفاوت ورق های نورد گرم و سرد خواهیم پرداخت

ورق های روغنی و گالوانیزه

تفاوت فولاد نورد گرم و نورد سرد چیست؟

ذکر این نکته ضروری است که تفاوت اصلی بین فولاد نورد گرم و سرد یکی از فرایندها است. "نورد گرم" به پردازش انجام شده با حرارت اشاره دارد. "نورد سرد" به فرآیند انجام شده در دمای اتاق یا نزدیک آن اشاره دارد. اگرچه این تکنیک ها به طور کلی بر عملکرد و کاربردها تأثیر می گذارد ، اما نباید با مشخصات رسمی و درجه فولاد ، که به ترکیب متالورژی و میزان عملکرد مربوط می شود ، اشتباه گرفته شود. فولادهای درجه بندی و مشخصات مختلف می توانند نورد گرم یا نورد سرد باشند - از جمله فولادهای کربنی و فولادهای آلیاژی.

ممکن است واضح به نظر برسد ، اما انواع خاصی از فولاد برای کاربردهای خاصی مناسب تر است. دانستن اینکه کدام یک را باید استفاده کرد می تواند از مصرف بیش از حد مواد اولیه جلوگیری کند. همچنین می تواند در وقت و هزینه شما در درمان بیشتر صرفه جویی کند. درک تفاوت بین فولاد گرم و سرد برای انتخاب یکی یا دیگری ضروری است

بهینه سازی خواص فولاد برای هر کاربرد فراتر از تغییر ترکیب شیمیایی است. فرآیند تولید فولاد همچنین می تواند تأثیر قابل توجهی بر محصولات فولادی داشته باشد - حتی اگر درجه ها و مشخصات یکسان باشند. تفاوت اصلی بین محصولات فولادی پیش ساخته تفاوت بین فولاد نورد گرم و نورد سرد است

فولاد نورد گرم فولادی است که در دماهای بسیار بالا فشار داده شده است-بالاتر از 1700 درجه فارنهایت ، که بیشتر از دمای تبلور مجدد برای اکثر فولادها است. این باعث می شود فولاد راحت تر شکل بگیرد و محصولاتی را ایجاد کند که کار با آنها راحت تر است.

برای پردازش فولاد نورد گرم ، تولیدکنندگان ابتدا با فلزی مستطیلی بلند به نام بیلت کار می کنند. بیلت گرم می شود و سپس برای پیش پردازش ارسال می شود ، جایی که در یک استوانه بزرگ صاف می شود. از آنجا در دمای بالا نگهداری می شود و از طریق یک سری غلطک عبور می کند تا به ابعاد نهایی خود برسد. رشته های فولادی گرم شده سفید با سرعت زیاد از طریق غلتک ها رانده می شوند. برای ورق های فلزی ، فولاد نورد شده به سیم پیچ می چرخد و اجازه می دهد سرد شود ، برای اشکال دیگر مانند میله ها یا صفحات ، مواد برش داده شده و بسته بندی می شوند.

فولاد وقتی سرد می شود کمی منقبض می شود. از آنجا که فولاد نورد گرم پس از پردازش سرد می شود ، کنترل کمتری بر شکل نهایی آن وجود دارد و این امر برای کاربردهای دقیق مناسب نیست. فولاد نورد گرم اغلب در مواردی استفاده می شود که در آن ابعاد خاص دقیق مهم نیستند. راه آهن و پروژه های عمرانی اغلب از فولاد نورد گرم استفاده می کنند.

ارسال نظر