شناسه خبر : 16994

۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد ساخته می‌ شود

۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد ساخته می‌ شود

رییس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۵۰ هزار واحد مسکونی در ۲ سال آینده برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در کشور ساخته می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی( ره ) لرستان؛  "سعید زارع‌زاده" شامگاه سه شنبه در آئین افتتاح ۳۵۰ واحد مسکونی مددجویان لرستان افزود: امسال در مجلس شورای اسلامی ردیفی با اعتبار سه هزار میلیارد تومان برای ساخت ۵۰ هزار مسکن محرومان پیش‌بینی ‌شده است که امیدواریم ساخت این واحدهای مسکونی ظرف ۲ سال آینده به نتیجه برسد.

وی اظهار داشت:یکی از چالش‌های اصلی مردم بحث داشتن مسکن مناسب است که بخش زیادی از سبد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد و این مشکل برای محرومان و افراد بی بضاعت دوچندان است.

 وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد توانمندسازی مددجویان موضوع تامین مسکن است، افزود: ساخت مسکن برای خانواده‌های تحت حمایت با همکاری نهادهای دیگر از جمله بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سپاه و کمک‌های مردمی به طور جدی در حال انجام است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره ) لرستان نیز در این آیین گفت: تا پایان سال جاری یک هزار واحد مسکونی مددجویی در این استان احداث و تحویل افراد تحت پوشش می شود.

جلال شیخ پور با بیان اینکه کمیته امداد لرستان در جهت رفع مشکل مسکن محرومان در یک برنامه ۲ساله قرار است ۲ هزار و ۵۰۰واحد مسکونی با همکاری سپاه و بنیاد مسکن احداث کند.

وی به اعتبار هزینه شده برای واحدهای احداث‌شده اشاره کرد و اظهار داشت: ۵۲ میلیارد تومان برای ساخت این واحدهای  مسکونی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به زیربنای ۷۰ مترمربعی برای هر واحد مسکونی گفت: از ۳۵۰ واحد احداثی ۹۰ واحد جامانده از سیل و ۲۶۰ واحد دیگر از تفاهم‌نامه عادی کمیته امداد بوده شده‌اند.

۱۰۴ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۲۳۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان هستند.

ارسال نظر