شناسه خبر : 16657

با بهترین بیمه تکمیلی زایمان، به فکر هزینه‌های سنگین تولد کودک خود در ۱۴۰۰ نباشید

با بهترین بیمه تکمیلی زایمان، به فکر هزینه‌های سنگین تولد کودک خود در 1400 نباشید

می‌دانیم که با شروع فصل جدیدی از زندگی، منتظر کودکتان نشسته‌اید! استرس روز فارغ شدن و هزینه‌هایی زایمان دارید؟ بهترین راه برای خلاص شدن از شر این استرس‌ها در دوران بارداری و فشار نیاوردن به کودک، داشتن بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان است! بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان شما بستگی به این دارد که” آیا در حال حاضر باردار هستید یا قصد دارید در آینده باردار شوید؟”در بیشتر موارد، اگر از قبل برنامه ریزی کنید، می‌توانید بیمه تکمیلی زایمان خود دریافت کنید. اگر دنبال اطلاعاتی درباره‌‌ی این پوشش بیمه تکمیلی هستید، این مطلب مخصوص شماست.

بیمه تکمیلی درمان چیست؟

پرداخت قسمتی از هزینه‌های درمان به عهده بیمه‌هاست. این هزینه‌های درمان شامل مواردی همچون هزینه ویزیت، دارو، آزمایش‌ها و… هستند. اما این خدمات درمانی محدودیت دارند. این پوشش‌ها باتوجه به افزایش هزینه‌های درمان، کفاف هزینه‌های درمانی امروزه را نمی‌دهد! به همین دلیل، شخص بیمه‌شده مجبور است بخش زیادی از هزینه را خودش پرداخت کند.

این جاست که بیمه‌تکمیلی پا در عرصه درمان گذاشته و همه‌را با ویژگی‌های محبوبش متحیر می‌کند. برای شناخت بیشتر این بیمه تکمیلی درمان،

بررسی انواع بیمه درمان تکمیلی و معرفی بهترین نوع آن

بیمه‌های درمان تکمیلی تنوع زیادی دارند. می‌توان این بیمه را در دسته‌های زیر جا داد:

  1. بیمه درمان تکمیلی انفرادی
  2. بیمه درمان تکمیلی خانواده
  3. بیمه درمان تکمیلی گروهی

سقف پوشش زایمان در طرح‌های مختلف بیمه تکمیلی متفاوت است. سقف پوشش بیمه زایمان از حداقل ۱ میلیون تومان تا حداکثر ۲۰ میلیون تومان در سال 1400 متغیر است! اگر سقف پوشش زایمان شما در بیمه تکمیلی به ۵ میلیون تومان برسد. شما می‌توانید تا سقف ۵ میلیون تومان از هزینه‌های مربوط به زایمان خود را از بیمه دریافت کنید! البته که پرداخت درصدی از هزینه‌ها به عنوان فرانشیز، به عهده شما خواهد بود.

دوره انتظار پوشش زایمان در بیمه درمان تکمیلی چگونه است؟

در پوشش زایمان بیمه تکمیلی دوره‌ای به نام دوره انتظار وجود دارد. در دوره انتظار، شرکت بیمه هیچ تعهدی نسبت به بیمه‌گذار نداشته و خدماتی را در طول این مدت ارائه نمی‌دهد!

Untitled

                         دوره انتظار بیمه تکمیلی برای پوشش زایمان

دوره انتظار پوشش زایمان در بیمه تکمیلی معمولا بین ۹ تا ۱۲ ماه است! اما در بیمه‌های تکمیلی گروهی، مدت زمان این دوره به نوع بیمه خریداری شده بستگی دارد.

برای رد کردن دوره انتظار و این که بتوانید در پایان بارداری از این بیمه برای زایمان خود استفاده کنید، می‌بایست قبل از بارداری برای خرید این بیمه درمان اقدام کنید. چون باتوجه به دوره‌ی انتظاری که در پیش‌رو دارید، اگر بعد از بارداری اقدام به خرید این بیمه کنید، نمی‌توانید از خدمات این پوشش استفاده کنید.

شاید جالب باشد بدانید که پوشش زایمان توسط همه بیمه‌های تکمیلی ارائه می‌شود؛ اما شرایط و ضوابط، سقف تعهدات و دوره انتظار آنها با هم متفاوت است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

میزان پوشش زایمان در بیمه درمان تکمیلی چقدر است؟

بیمه تکمیلی در طرح‌‌های مختلفی در  3 دسته کلی بیمه تکمیلی انفرادی، گروهی، زایمان و خانواده ارائه می‌شود. هر یک از طرح‌های بیمه تکمیلی، پوشش ها، سقف تعهدات و حق بیمه متفاوتی دارند.

حداقل پوشش زایمان بیمه تکمیلی در سال 1400، ۱ میلیون تومان و حداکثر ۲۰ میلیون تومان است. میزان پوشش زایمان بیمه‌های تکمیلی شرکت بیمه‌های مختلف، بین این حداقل و حداکثر پوشش زایمان در نوسان است.

حالا  باید ببینیم بهترین بیمه تکمیلی برای امور زایمان چه بیمه‌ای است؟

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر تعدد مراکز طرف قرارداد

برای دریافت هزینه‌های پزشکی از شرکت بیمه دو راه را پیش‌رو دارید:

  1. در وهله اول به مرکز طرف قرارداد شرکت بیمه مراجعه کنید، در این صورت هزینه‌های پزشکی شما با در نظر گرفتن فرانشیز توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. در واقع اگر پوشش بیمه‌ای شما کافی باشد، تنها هزینه‌ای که باید در مرکز درمانی طرف قرارداد پرداخت کنید، فرانشیز است.

Untitled

                              نحوه دریافت هزینه زایمان از بیمه تکمیلی

  1. مرکزی که خدمات درمانی به شما ارائه کرده، طرف قرارداد شرکت بیمه نیست. باید تمام هزینه‌های پزشکی را خودتان پرداخت کنید. سپس با ارائه‌ی صورت حساب مهر شده، هزینه‌های پزشکی خود را از شرکت بیمه درخواست کنید. در این حالت، شرکت بیمه هزینه‌ها را بر اساس تعرفه وزارت بهداشت محاسبه و پرداخت می‌کند.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر فرانشیز

در بیمه‌های تکمیلی، قسمتی از هزینه‌های درمان باید توسط خودِ شما پرداخت شود.هر چه این مبلغ (فرانشیز) در شرکتی کمتر باشد، هزینه‌های درمانی بیشتری توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد.

در حقیقت فرانشیز از ۰ تا ۳۰ درصد در شرکت‌های مختلف متغیر است. بسته به انفرادی یا گروهی بودن بیمه درمان تکمیلی، درصد فرانشیز تغییر می‌کند همچنین بسته به انفرادی یا گروهی بودن بیمه درمان تکمیلی درصد فرانشیز قابل تغییر است.>>

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر سقف پوشش

قطعا شما از هزینه‌های عمل زایمان و سزارین آگاه هستید. پوششی که بیمه درمان ارائه می‎کند بسیار حائز اهمیت است. درست است که برای دریافت پوشش بالاتر باید حق بیمه‌ی بیشتری پرداخت کنید، اما هزینه‌های درمانی قطعا بهتر تامین خواهند شد.

متناسب با افزایش سقف زایمان، حق‌بیمه‌ای که باید پرداخت کنید افزایش چندانی نداشته باشد!

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان بدون دوره انتظار

بدیهی ا‌ست که تمامی شرکت‌ها برای ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای برای زایمان دوره‌ی انتظار معینی را مدنظر دارند. دوره‌ی انتظار بر اساس نوع طرح، گروهی یا انفرادی بودن آن چیزی حدود ۶ ماه تا ۱ سال طول می‌کشد.

دوره انتظار در بیمه‌های درمان تکمیلی گروهی بر اساس تعداد اعضا، کاهش می‌یابد. تعداد زیادی از شرکت‌ها برای گروه‌های بالای ۱۰۰۰ نفر، دوره‌ی انتظار را حذف می‌کنند؛ اما در شرایط غیر از آن ارائه‌ی پوشش زایمان در بیمه تکمیلی درمان، بدون دوره‌ی انتظار به هیج وجه امکان پذیر نخواهد بود. به خصوص در بیمه‌های درمان انفرادی که دوره انتظار قابل کاهش یا حذف نیست.

بهترین بیمه تکمیلی درمان را از کجا بخریم؟

همواره می‌توانید برای مطلع بودن از طرح‌های بیمه درمان در شرکت‌های متعدد و خرید بهترین آنها با توجه به مناسب‌ترین حق بیمه به نمایندگی‌های معتبر یا سایت‌های فروش آنلاین بیمه مراجعه کنید. می‌توانید برای مشاوره و دریافت اطلاعات کامل در رابطه با بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان با مشاوران بیمه دات کام تماس حاصل نمایید. به این ترتیب، با مقایسه‌ی انواع شرکت‌ها و طرح‌های مختلف بیمه‌ای، بهترین بیمه تکمیلی زایمان را داشته باشید.

Untitled

                                    خرید آنلاین بیمه تکمیلی درمان

در صورت تمایل به خرید اینترنتی بیمه درمان تکمیلی برای دوره حاملگی و زایمان خود، می‌توانید به صفحه خرید آنلاین بیمه تکمیلی مراجعه نمایید. بعد از ورود اطلاعات شخصی و انتخاب پوشش مدنظر، امکان مقایسه بیمه درمان تکمیلی مختلف وجود دارد. با توجه به شرایط خود می‌توانید بهترین بیمه تکمیلی زایمان خریداری نمایید. بیمه شما در کمترین زمان ممکن صادر و به صورت رایگان برایتان ارسال خواهد شد.

منبع از سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

 

ارسال نظر