شناسه خبر : 16193

سایپا در دوران تحریم نقش مؤثر و مفیدی در تولید و افزایش تولید داشت

سایپا در دوران تحریم نقش مؤثر و مفیدی در تولید و افزایش تولید داشت

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با حمایت از تلاش مدیران سایپا در دوران تحریم گفت: سایپا در دوران تحریم نقش مؤثر و مفیدی در تولید و افزایش تولید داشت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش سایپا در رونق و افزایش تولید در کشور گفت: سایپا با افزایش تولید خود در دو سال گذشته نقش مؤثر و مفیدی در افزایش تولید داشت و این نقش تأثیرگذار در دوران تحریم و حتی در زمانی که شرکت‌های خودروساز خارجی ایران را ترک کردند، بیشتر دیده شد.

وی با اشاره به ضرورت تولید در داخل کشور گفت:‌ هرچه امکان تولید در داخل است باید مورد توجه قرار گیرد و ما نباید گرفتار مسائل حاشیه تولید شویم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: باید فضای کار برای تولیدکنندگان فراهم شود و از ظرفیت‌های داخل برای تولید بیشتر و بهتر استفاده شود.

وی در خصوص سیاست مجلس در قبال صنعت خودرو عنوان کرد: صنعت خودرو در عرصه تولید بسیار مهم است و خودروسازی داخلی با تلاش برای رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی بسیار حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: ضرورت دارد از فرصت‌ها و امکانات داخلی برای تولید خودرو بهره ببریم و تمام تلاش‌مان این باشد از صنعت خودرو در چارچوب قانون حمایت شود.

بشیری با بیان اینکه باید از دانش روز و تخصص کافی در صنعت خودرو استفاده شود، تأکید کرد:‌ هر چه بر داشته‌های داخل تکیه شود هم کار عاقلانه‌ای انجام می‌شود و هم برای افزایش امنیت ملی و کاهش وابستگی مؤثر است.

وی با اشاره به بدعهدی شرکت‌های خودروساز خارجی گفت: این شرکت‌ها ایران را ترک کردند اما تلاش مدیران خودروساز از جمله سایپا بود که نگذاشتند این صنعت زمین‌گیر شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تقدیر و تشکر از تلاش مدیران سایپا در دوران تحریم گفت: برای تکمیل صنعت خودرو باید از فرصت‌ها بهره گرفت و ضمن افزایش و تقویت تولید در جهت صادرات گام برداشت.

 

ارسال نظر