شناسه خبر : 14486

سه کلیک مجموعه‌ای از دل دلتابان

سه کلیک مجموعه‌ای از دل دلتابان

سه کلیک با تیمی استارتاپی و کادری متشکل از کارمندان مجرب و خلاق، با بکارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا، هوش مصنوعی و مهندسین حرفه‌ای، برنامه نویسی شده تا مسافرین عزیز بتوانند به راحتی سه کلیک، سفر کنند.

سه کلیک با تیمی استارتاپی و کادری متشکل از کارمندان مجرب و خلاق، با بکارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا، هوش مصنوعی و مهندسین حرفه‌ای، برنامه نویسی شده تا مسافرین عزیز بتوانند به راحتی سه کلیک، سفر کنند.

این مجموعه در سایه‌ی حمایت شرکت دلتابان درصدد است تا با اجرای پروازهای منظم و ایمن شرکت های هواپیمایی داخلی و بین المللی، گارانتی هتل‌های معتبر و زنجیره ای پنج ستاره در سراسر دنیا، خدمات مناسبی برای یک سفر به یاد ماندنی خانوادگی و کاری، برای مسافران ورودی و خروجی فراهم سازد و هدف خود را تسهیل سفر و جلب رضایتمندی مسافران در نظر گرفته است.

 

در دنیای پر سرعت امروز که نیاز به سهولت و سرعت در خرید بیش از پیش احساس می‌شود، دلتابان با گسترش تکنولوژی و فضای دیجیتال، رویکرد خود را به سمت فروش آنلاین برده و با تاسیس مجموعه‌ای استارتاپی سه کلیک در تلاش است تا با تحت پوشش قرار دادن تمامی خدمات سفر همچون رزرو آنلاین بلیط هواپیما چارتر، یل سیستمی رزرو آنلاین هتل، فروش بلیط جاذبه‌های گردشگری و رزرو تورهای تفریحی در اقصی نقاط جهان، گزینه اول مسافران برای آغاز سفر شود.

چرا سه کلیک بهترینه ؟

  • چون قیمتش خیلی مناسبه
  • چون با سه کلیک میتونی با هر بودجه‌ای سفر کنی
  • چون سه کلیک همیشه باهاته
  • چون کیفیت تورها سه کلیک بالاس
  • چون با سه کلیک میتونی سریع خرید کنی
  • چون با سه کلیک تورلیدر خودتی
  • چون با سه کلیک میتونی آنلاین و ریالی خرید کنی
  • بازم بگیم..؟

شگفتی سه کلیک

این رو هم بهتون بگیم که سه کلیک قراره یه مسابقه برگزار کنه که تا نوروز 1400 ادامه داره.... در این مسابقه قراره، هر هفته سه شنبه ها به قید قرعه به نفرات برنده جوایز نفیسی داده بشه.

Untitled

سه کلیک تا یزد

حالا که بحث سفر شد، خوبه که چند نکته جذاب درباره شهر زیبای یزد بهتون بگیم تا اگه یه روزی تصمیم سفر به یزد رو گرفتید، از اونا دیدن کنید..!

تور یزد بهترین مقصد نوروزی

شهر یزد را به جرأت می­توان نگین انگشتر کویر ایران دانست. این شهر تاریخی با کوچه پس کوچه­های خشتی و بادگیرهای بی­نظیرش، شاهد اتفاقات و ماجراهای تاریخی بی­شماری بوده است. این شهر صبور نشسته در حاشیه کویر، همواره آغوش خود را به روی گردشگرانی که به دنبال فرهنگ و تاریخ گذشته خود به این شهر سفر می­کنند، می­گشاید.

جاذبه‌های گردشگری یزد هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر ایران و جهان به این شهر دیدنی می­کشاند چون بادگیرهای بی­نظیر و طاق ­های خشت و گلی یزد داستان­های زیادی برای گفتن دارند.

Untitled

جاذبه های گردشگری یزد که در سفر نوروزی باید از آنها بازدید کرد

یزد اولین شهر تاریخی خشتی ایران و دومین شهر تاریخی جهان، به عنوان شهری تاریخی در فهرست سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. گوشه ای از دیدنی­های تاریخی شهر بادگیرها و قنات­ها را در ادامه بر می­شماریم:

1- مسجد جامع یزد شاهکاری ساخته شده به دست معماران ایرانی است. این مسجد حدود 100 سال پیش در سه مرحله ساخته شده است. از ویژگی­های منحصر به فرد این مسجد می­توان به خوابیدگی گنبد، سردر رفیع و کاشی­کاری­های زیبای مسجد جامع اشاره کرد. باید بدانید که نام این مسجد در سال 1313 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

2- میدان وقت­الساعت: یکی از قدیمی ­ترین برج ­های ساعت جهان و اولین ساعت شهری ایران در این میدان قرار دارد. ساخت این برج ساعت که با طاق و قوس­ها، تزئینات آجری و کاشی کاری ­های منقوش به آیات قرآنی جلوه‌گری می­کند، به دوره قاجاریه برمی­گردد. برج ساعت واقع در میدان وقت­الساعت یزد که توسط ابوبکر از ساعت­سازهای ماهر یزد ساخته شده، در سال 1378 به ثبت ملی رسیده است.

3- میدان امیر چخماق مجموعه­ ای از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر یزد را به نمایش می­گذارد. از شاخص­ترین بناهای میدان امیرچخماق تکیه­ای است که با مناره­های بلند خود از قرن نهم هجری و حکومت تیموریان به یادگار مانده است. این میدان محلی برای گردهمایی­های اهالی یزد به خصوص گردهمایی ­های مذهبی می­باشد.

4- باغ دولت ­آباد یکی از 9 باغ ایرانی­است که به ثبت جهانی رسیده­اند. عمارت واقع در این باغ بلندترین بادگیرهای جهان را دارد. قدمت باغ دولت­ آباد به 260 سال پیش برمی­گردد. با ورود به این باغ گویی به بهشت وارد می­شوید و عطر گیاهان باغ شما را مدهوش خواهد کرد.

5- خانه لاری ­ها حدود 150 سال پیش در شهر یزد ساخته شد. اتاق آینه خانه لاری­ها با آینه­کاری­هایی با قدمتی حدود 50 یا 60 ساله خود‌، نشان از اعیانی بودن این خانه دارد. خانه لاری­ها در سال 1375 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

6- تنها آب انبار شش بادگیر جهان: در شهر یزد 75 آب انبار وجود دارد که قدمت آنها به 180 سال پیش و دوره قاجاریه باز می­گردد. آب انبار شش بادگیر بزرگ­ترین آب انبار یزد به صورت بنایی 8 وجهی ساخته شده است. برای سهولت استفاده 2 خروجی برای آب انبار ساخته شده بوده است یکی برای استفاده زرتشتیان و دیگری برای استفاده مسلمانان.

7- زندان اسکندر یا مدرسه ضیائیه؛ این نام دوگانه نشان­دهنده کاربردهای متفاوت این بنای تاریخی می‌باشد. گفته می‌شود مدرسه ضیائیه در سال 631 هجری ساخته شده و در سال 705 هجری تکمیل گردیده است. در ابتدا این بنا محلی برای درس و بحث دانشمندان بوده است اما در زمان اسکندر، گروهی از تبعیدیان اسکندر مقدونی در این بنا اسکان داده شدند که به همین دلیل به آن زندان اسکندر گفته می­شود.

8- نخل امیرچخماق از بزرگترین نمادهای شهر یزد، سازه­ای چوبی است که در عزاداری­های دهه اول محرم با پارچه های سبز و مشکی پوشانده شده و توسط مردم شهر گردانده می­شود. قدمت ساخت این نخل به 450 سال پیش باز می­گردد و یکی از قدیمی­ترین نخل ­های ایران محسوب می­شود.

9- آتشکده ورهرام که به آتشکده بهرام نیز مشهور است، مکانی برای نگهداری آتش مقدسی است که گفته می­شود 1500 سال است که خاموش نشده است. هرساله زرتشتیان بسیاری برای بازدید و نیایش به این عبادتگاه می ­آیند. البته بازدیدکنندگان ادیان دیگر نیز می­توانند از پشت شیشه این آتش باستانی را ببینند.

10- برج خاموشان، برجی برفراز کوه رسوبی به نام کوه دخمه است که زمانی عبادت­گاه زرتشتیان بوده است. گفته می­شود زرتشتیان جسد مردگان خود را بر فراز این برج می­گذاشتند تا توسط درندگان و پرندگان خورده شوند.

دیدنی ­های شهر یزد تمام شدنی نیستند و مواردی که ذکر کردیم تنها گوش ه­ای از جاذبه­های این شهر می باشند.

مراکز خرید یزد در سفر نوروزی

یکی از جذابترین تفریحات هر سفری در کنار بازدید از جاذبه ­های گردشگری آن شهر، خرید سوغاتی است. شهر یزد نیز در کنار مکان ­های دیدنی بی­نظیر خود، بازارها و مراکز خرید خوبی هم دارد که می­توانید انواع کالاها را در آنها پیدا کرده و سوغاتی ­ها و یادگاری­ هایی عالی را خریداری کنید.

مجموعه بازارهای قدیمی شهر یزد: متأسفانه با احداث خیابان شاه در دوره پهلوی این مجموعه بازارها به دو قسمت تقسیم شدند و بازارهایی مانند محمدعلی­خان، بازار ارسی­دوزها و بازار پنجه­علی تخریب شدند. در هنگام گردش در بازارهای سنتی یزد می­توانید کارگاه­های مازاری (محل ساییدن حنا)، کارگاه حلوایی (محل تبدیل کنجد به حلوا ارده) و کارگاه رنگرزی سنتی را ببینید که شاید نتوانید نظیر آنها را در شهرهای دیگر بیابید. قدمت اکثر بازارهای سنتی شهر یزد به دوران قاجاریه باز می­گردد اما در میان آنها می­توانید در میان آنها بازارهایی مانند بازار قنبر و بازار مسگری را هم بیائید که در قرن نهم هجری ساخته شده­اند.

اگر قصد خرید پارچه ­های یزدی را دارید بهتر است سری به بازار قیصریه بزنید و در کنار تماشای معماری چشم­نواز و دو در چوبی با ارزش این بازار، پارچه ­های سنتی یزد را نیز با بهترین کیفیت تهیه نمائید.

اگر از گشت و گذار از بازارهای سنتی خسته شدید می­توانید سری به مراکز خرید مدرن یزد بزنید و مدرنیته را در کنار سنت ببینید. از مراکز خرید جدید شهر می توان به مرکز خرید آریا، مرکز خرید شقایق، مجتمع تجاری الماس و دیگر مراکز خرید یزد سر بزنید.

رستوران ­های شهر یزد در نوروز

یزد نیز مانند دیگر شهرهای ایران غذاهای محلی بی­نظیری دارد که در سفر به این شهر باید حتماً آنها را امتحان کنید.

اگر در هنگام گشت و گذار در بازار پنجه­علی احساس گرسنگی پیدا کردید، بهتر است سری به رستوران سنتی هتل ملک تجار بزنید و مطمئن باشید یکی از بهترین تجربه­های رستوران گردی خود را خواهید داشت. غذاهای خوشمزه و با کیفیت این رستوران که در محیطی زیبا و دوست­­داشتنی سرو می­شوند حتی سختگیرترین افراد را نیز راضی خواهند کرد.

از دیگر رستوران­های خوب یزد که از قدیمی ­ترین رستوران­های این شهر نیز به حساب می­آید، تالار یزد است که به نام حاجی آشپز یا آقای قهوه ­چی هم شناخته می­شود. در سفر به یزد فراموش نکنید که غذا خوردن در این تالار را نیز در بین کارهای خود بگنجانید.

اما اگر خواستید فست فود خود را در فضایی سنتی نوش جان کنید به رستوران خان دوحد یزد بروید. منوی این رستوران به غذاهای سنتی یزد و غذاهای ایرانی محدود نمی­شود و فست فودها را نیز در بر می­گیرد.

شما در هر گوشه شهر یزد می­توانید رستورانی خوب و باکیفیت پیدا کنید که انواع غذاهای سنتی و ایرانی را سرو می­کنند.

Untitled

بهترین زمان برای سفر به یزد چه زمانی است؟

یزد در منطقه ­ای کویری قرار گرفته است که سبب می­شود دمای هوای این شهر در بیشتر ماه­های سال بسیار گرم باشد. درست است که حتی در ماه­های داغ تابستان نیز می­توانیم گردشگرانی را ببینیم که در کوچه پس کوچه ­های شهر می­گردند و از بادگیرهای معروف شهر بازدید می­کنند اما واقعیت این است که از آبان تا اردیبهشت هوای این شهر برای گردش بسیار عالی می باشد. تعطیلات نوروز بهترین زمان برای سفر به یزد می­باشد تا هم از هوای معتدل و ملایم شهر لذت ببرید و هم به راحتی از تمام جاذبه ­های یزد بازدید کنید.

 

 

ارسال نظر