شناسه خبر : 14296

مشاور معاون اول ریاست جمهوری در نشست تخصصی بررسی صادرات خودرو به عراق و سوریه مطرح کرد:

ضرورت افزایش حضور خودروسازان در بازار عراق و سوریه

ضرورت افزایش حضور خودروسازان در بازار عراق و سوریه

مشاور معاون اول ریاست جمهوری و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: برخلاف آنچه که برخی‌ها در داخل کشور عنوان می‌کنند، مردم عراق و سوریه از محصولات ایرانی استقبال می‌کنند، از این رو با برنامه‌ریزی می توان صادرات خودرو به کشورهای یاد شده را افزایش داد.

به گزارش چابک آنلاین، حسن دانایی‌فر در بازدید از گروه خودروسازی سایپا و در حاشیه نشست تخصصی با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص صادرات خودرو به عراق و سوریه، اظهارداشت: خودروسازان به دو بازار بسیار مهم دسترسی دارند که یکی از آنها بازار عراق و دیگری سوریه است؛ در یک دهه گذشته ایران صادرات قابل توجهی کالا به این دو کشور داشته است و همواره بازار، مردم و اقتصاد عراق و سوریه از کالاهای ایرانی استقبال کردند.

وی با بیان اینکه کالاهای ایرانی در کشورهای عراق و سوریه مورد احترام است و جایگاه خوبی دارند، تصریح کرد: این امر فرصت خوبی است تا خودروسازان برای صادرات خودرو به این کشورها برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند.

دانایی فرد گفت: بعد از خروج امریکا از برجام، فشار زیادی بر برخی از صادرکنندگان ایرانی به وجود آمد اما با سعی و تلاش فعالان اقتصادی خیلی از چالش ها حل شد و اکنون کالای ایرانی به این کشورها صادر می شود.

وی با بیان اینکه در نشست با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طرح های مختلف صادرات خودرو به عراق و سوریه مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: سعی و تلاش خودروسازان باید این باشد که در مقوله صادرات بیش از گذشته فعالانه عمل کنند، از این رو با طرح های مشترک می توان موانع را برطرف و مسیر صادرات را هموار کرد.

مشاور معاون اول ریاست جمهوری در ادامه صحبت هایش به ادامه راه مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بهترین انتقام از دشمنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه راه ایشان است؛ مکتب سردار عزیز ما مملو از نکات و شاخص های عالی و متعالی بود لذا همان گونه که ایشان توانستند در طول حیات خود بعضاً یک نفره معادل ساختارها و سازمان هایی که عمر طولانی داشتند وارد شوند و اثر گذار باشند، ما نیز باید به این باور برسیم که ما می توانیم.

وی افزود: مدرسه و مکتب سردار شهید سلیمانی را می توان در صنعت و اقتصاد کشور تجلی داد و همه ما باید در مسیر وی گام برداریم.

مشاور معاون اول ریاست جمهوری پس از بازدید از مرکز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا و فعالیت‌هایی که در این حوزه در حال انجام است، گفت: به عنوان یک ایرانی احساس افتخار می کنم که شاهد نوآوری، ابتکار و خلاقیت هموطنان و جوانانی هستیم که در شرایط تحریم و نبرد اقتصادی در حوزه صنعت خودرو فعالانه عمل می‌کنند چرا که فعالیت در این برهه بسیار سخت تر و جدی تر از جنگ نظامی است.

99-10-16-1

وی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا، طرح ها و برنامه های متعددی برای توسعه و پایداری در آینده دارد، تصریح کرد: خودروهای جدید سایپا به جهت طراحی نشان دهنده ذوق و سلیقه مهندسان ایرانی است و هنر و تکنیک جوانان ایرانی را می توان در خودروهای شاهین و آریا که تولید داخلی است، دید. چرا که این خودروها چشم نواز و از نظر تکنیکی بسیار مناسب است.

مشاور معاون اول ریاست جمهوری اظهارکرد: امیدوارم خودروهای جدید سایپا بتواند نیاز جامعه را تامین کند.

 

ارسال نظر