شناسه خبر : 13331

انعقاد تفاهم‌نامه واگذاری ۳هزار وانت سایپا

انعقاد تفاهم‌نامه واگذاری ۳هزار وانت سایپا

تفاهم نامه واگذاری ۳ هزار دستگاه خودرو نیسان زامیاد، بین گروه خودروسازی سایپا، کمیته امداد امام(ره) و صندوق کارآفرینی امید، امضاء شد.

به گزارش چابک آنلاین، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره تفاهم نامه واگذاری ۳ هزار خودروی کار به مددجویان این کمیته گفت: یکی از روزهای بسیار خوبی که در کمیته امداد شاهد بودیم امضای تفاهم نامه سه جانبه بین گروه خودروسازی سایپا، صندوق کارآفرینی امید و مجموعه کمیته امداد است، چرا که این امر می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات قشر ضعیف جامعه که تحت پوشش کمیته امداد هستند، را حل کند.

سید مرتضی بختیاری ادامه داد: تخصیص خودروی کار به مددجویان واجد شرایط و تدابیری است که با حمایت های بی دریغ گروه خودروسازی سایپا عملیاتی شد و این موضوع مهمی است که امیدواریم سایر مجموعه ها در راستای مسئولیت اجتماعی خود به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه قرار است ۳ هزار خودروی کار به سرعت در اختیار مددجویان واجد شرایط قرار گیرد، گفت: گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده است که از روز چهارشنبه امکان واگذاری وانت‌های زامیاد وجود دارد.

بختیاری خاطرنشان کرد: برای اینکه تخصیص خودرو به مددجویان واجد شرایط به درستی انجام شود و این روند ادامه دار باشد، چندین جلسه کارشناسی بین تفاهم کنندگان این طرح ملی برگزار شد و از اینرو قرار شد گروه خودروسازی سایپا برای مددجویان تخفیف در نظر بگیرد و صندوق ملی کارآفرینی هم در قالب وام های قرض الحسنه وام خرید وانت را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه خودروهای کار صرفا در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار خواهد گرفت، افزود: با توجه به مسئولیت اجتماعی که گروه خودروسازی سایپا دنبال می کند به نظر می رسد که تخصیص خودروهای کار برای سال های آتی نیز تمدید شود و ادامه پیدا کند. 

رئیس کمیته امداد امام(ره) با اشاره به حضور موثر  سایپا  در ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد تاکید کرد: کاری که گروه خودروسازی سایپا در راستای مسئولیت اجتماعی انجام داد بسیار ارزشمند است و همواره در تمام نشست ها این مجموعه خودروساز از تخصیص خودرو به افراد تحت پوشش کمیته امداد استقبال کرده و پیشگام بوده است.

سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز درباره تفاهم نامه منعقد شده با کمیته امداد امام(ره) و صندوق ملی کارآفرینی امید، گفت: گروه خودروسازی سایپا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغالزایی توانست برنامه مشترکی را با کمیته امداد تعریف کند؛ در گام اول تفاهم نامه، تحویل ۳ هزار خودرو به مددجویان تحت نظارت این کمیته امضا شد و در گام های بعدی سطح همکاری ها بیشتر خواهد شد تا از این طریق بتوان به وضعیت اقتصادی و اشتغال گروه آسیب پذیر جامعه کمک کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه خودروهای کار به سرعت در اختیار مددجویان واجد شرایط قرار خواهد گرفت، افزود: میزان تولیدات زامیاد با وجود مشکلات تحریم نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است، لذا این آمادگی وجود دارد میزان عرضه خودرو از این طریق افزایش بیشتری پیدا کند.

همچنین مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه با گروه خودروسازی سایپا و کمیته امداد امام(ره)، گفت: میزان اعتباری که برای ۳ هزار خودروی کار در نظر گرفته شده ۴۵۰ میلیارد تومان است و از آنجا که سند این خودروها در رهن گروه خودروسازی سایپا است صندوق از مددجویان وام گیرنده ضمانت و سندی دریافت نمی کند. 

اصغر نورالله زاده افزود: بازپرداخت وام برای هر دستگاه نیسان زامیاد ۷ سال و به صورت قرض‌الحسنه است.

ارسال نظر