جبران خسارت‌های جانی و دیه با تهیه

بیمه مسئولیت مدنی کارفرمایان در قبال کارکنان

بیمه مسئولیت مدنی کارفرمایان در قبال کارکنان

کارگران بعضی از صنایع بیشتر از دیگران در معرض خطرات شغلی قرار دارند و بی‌شک صنایع ساختمان یکی از آنهاست. در حالی که شهرها دائما پرجمعیت‌تر می‌شوند، و به طرف آسمان‌ها رشد عمودی می‌کنند، میزان حوادث نیز در این رشته بیشتر و بیشتر می‌شود و ارتفاع بیشتر همیشه با خطرات بیشتر همراه بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مصریان باستان با امکانات ابتدایی زمان خود عظیم‌ترین بناها را می‌ساختند و در این راه کشته بسیار می‌دادند. هر بنای عظیمی که ساخته می‌شد به مثابه یک جنگ، تلفات خودش را داشت که حتی میزان تلفات ساختن یک بنا، مانند میزان تدارکات و هزینه‌ها، از پیش قابل پیش‌بینی بود. آنچنان که به قولی فرعون رامسس اول مقرر کرده بود که فقط اسیران جنگی باید به عنوان کارگر ساختمانی کار کنند. اما از آن زمان تا به امروز امکانات حفاظتی به حد قابل قبول و تحسین‌برانگیزی زیاد شده و امروز دیگر ساختن یک ساختمان بلند تلفات نمی‌دهد. اما همچنان که گفته شد سر و کار داشتن با ارتفاع، به هرحال و در همه صورت خطرات خود را دارد زیرا جاذبه زمین شوخی ندارد و کف زمین هم بسیار سفت است.

کارکنان در حین انجام کار در معرض خطرات بسیاری قرار دارند که بسیاری از آنها اجتناب‌ناپذیر می‌باشند. در صورت وقوع حادثه ناشی از کار و فعالیت که منجر به هزینه پزشکی، نقص عضو و یا فوت کارکنان شود، در بسیاری از موارد کارفرما مقصر شناخته شده و ناچار به جبران خسارت وارده و در صورت فوت، پرداخت دیه می‌باشد. شما می‌توانید با خرید بیمه‌نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی و غیر ساختمانی هزینه‌ها را جبران کند.

کارفرمایی که کارگران ساختمانی را به کار می‌گمارد، از هر لحاظ مسئول آنان است، اما مگر اعضای یک تیم کارگری که در محوطه کار پخش می‌شوند، تا چه حد قابل کنترل و مراقبت هستند؟ گذشته از این امکانات بی‌شمار حفاظتی نیز نیاز به کنترل و مراقبت از تک‌تک کارگران در حال کار را به حداقل می‌رساند. تنها پدیده‌ای که در این میان غیرقابل کنترل و غیرقابل پیش‌بینی است، خطای انسانی است. خطای انسانی که در هر لحظه ممکن است از هرکدام از کارگران سر بزند و موجبات خسارت‌های مالی و یا حتی آسیب‌های بدنی و در معدودی از موارد، مرگ را فراهم آورد.

در اینجا این سوال پیش می‌آید که خساراتی که از پدیده خطای انسانی به وجود می‌آید، از طرف چه کسی باید جبران شود؟ از کارگری که با مزد ناچیز کار بدنی می‌کند و خلاف میل خودش مرتکب خطا شده مطمئنا روا نیست. کارفرما هم که بر کل کار نظارت دارد و امکانات حفاظتی را هم فراهم کرده و درست نیست که مسئول جبران خطاهای تک‌تک اعضای تیمش باشد.

در اینجا (بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی و غیر ساختمانی) حمایت از کارفرما را بر عهده می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد حقی از کسی تضییع شود. با وجود همه اقدامات و امکانات و آموزش‌های حفاظتی که در ساختن ساختمان‌های بلند بکار می‌رود، هنوز هم بنظر می‌رسد که امروز ساختن یک بنا بدون بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی و یا حتی مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان غیرساختمانی، یک ریسک بزرگ و پیش‌بینی نشده باشد.

برخی از کارفرمایان بر این باورند که با داشتن بیمه تامین اجتماعی برای کارکنان، از خرید بیمه‌نامه‌های مسئولیت کارفرما بی‌نیاز می‌شوند. نکته قابل توجه این است که پوشش‌های این دو بیمه‌نامه کاملاً متفاوت می‌باشند. بدین معنا که سازمان تامین اجتماعی تعهدی در قبال پرداخت خساراتی که مسئول آن کارفرما باشد، نداشته و یا اگر خسارات مذکور را جبران کند طبق ماده ۶۶ قانون تامین اجتماعی، نسبت به بازیافت آن از کارفرما اقدام می‌کند، در حالی که در بیمه مسئولیت مدنی کارفرما این مورد تحت پوشش می‌باشد. به عبارت دیگر چنانچه کارگری دچار نقص عضو یا فوت شود، بیمه تامین اجتماعی صرفا مستمری پرداخت کرده و تعهدی در قبال دیه فوت یا نقص عضو نخواهد داشت در حالی که بیمه مسئولیت متعهد پرداخت دیات مذکور می‌باشد.

شرکت‌های مختلف بیمه‌ای از جمله، بیمه پارسیان، عرضه‌کننده این بیمه‌نامه‌ها هستند. هر یک از این شرکت‌ها شرایط مختص به خود را دارد که لازم است شرایط بیمه‌نامه به صورت کامل مطالعه شود.

بیمه پارسیان با بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات، موفق به راه‌اندازی خرید آنلاین بیمه‌نامه شده و امکان سفارش انواع خدمات بیمه به صورت آنلاین را فراهم کرده است.

همانطور که می‌دانید جدیدا تعداد نمایندگی‌هایی که خدمات صدور بیمه‌نامه ارائه می‌دهند بالا رفته و روزبه‌روز هم درحال افزایش است، اما در این میان بیمه‌گذاران جهت صدور بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان چه به صورت حضوری و چه به صورت خرید آنلاین بدنبال شرکت‌های بیمه‌ای هستند که بیشترین و بهترین پوشش‌ها و خدمات بیمه‌ای را ارائه دهند تا با خیال راحت آن را تهیه کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند با شماره ۴۹۷۸۳-۰۲۱ تماس بگیرند و یا به آدرس سایت بیمه پارسیان مراجعه کنند.

ارسال نظر