بیمه معلم

آتش سوزی یکی از شایع ترین خطرهاست که می تواند در زمانی کوتاه سرمایه های شهروندان، بنگاه های اقتصادی ، تجاری، انواع تأسیسات و فعالیت ها را نابود و حاصل یک عمر تلاش انسان ها را بر باد دهد.

به گزارش چابک آنلاین  ،اقدامات پیشگیرانه هر چند در کاهش وقوع حادثه و جلوگیری از گسترش ابعاد خسارت مؤثر است ولی تجربه نشان داده است که حتی معظم ترین مؤسسات با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات ایمنی نیز در برابر آتش سوزی از امنیت کامل برخوردار نیستند و در صورت بروز حادثه برای بازسازی موارد آسیب دیده با مشکلات جدی مواجه اند.

بیمه نامه آتش سوزی تکیه گاهی استوار و پشتیبانی قابل اعتماد برای بیمه گزاران و وسیله ای مطمئن برای جبران خسارات ناشی از آتش سوزی و انفجار و صاعقه و نیز خطر های دیگری است که می تواند در این بیمه نامه تحت پوشش قرار گیرد. 

در بیمه آتش سوزی خطرات به دو گروه خطرات اصلی و خطرات اضافی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

 

خطرات اصلی

در بیمه آتش سوزی خطرات حریق، انفجار و صاعقه بطور همزمان بیمه می شوند و امکان تفکیک و یا حذف یکی از این خطرات وجود ندارد.

 

خطرات تبعی

زلزله و آتشفشان: در بیمه زلزله خسارات مستقیم وارد شده به مکان ها اعم از مسکونی، غیر صنعتی و صنعتی همچنین اسباب و لوازم موجود در آنها در مقابل زلزله و یا آتشفشان بیمه می شوند.

سیل و طغیان آب دریاها و رودخانه ها: سیل، جریان ناگهانی آب های سطحی خارج از مسیر طبیعی است که به علت ریزش باران، برف، طغیان رودخانه و یا شکستن سدها ایجاد می شود.

طوفان و گردباد و تندباد : در بیمه طوفان خسارت های ناشی از طوفان ، تندباد و گردباد تحت پوشش قرار می گیرد. سرعت باد هنگام طوفان حداقل ۶۶ کیلومتر در ساعت است.

ترکیدگی لوله آب و فاضلاب: در این بیمه خسارت های وارده به مورد بیمه (ساختمان و ابنیه و…) و اموال و اثاثه موجود در آن که ناشی از ترکیدن لوله آب و فاضلاب باشد تحت پوشش قرار می گیرد.

سقوط هواپیما و هلی کوپتر:خسارت های ناشی از سقوط هواپیما و هلی کوپتر یا اشیای ساقط شده از آن ها ( به استثنای بمب و یا مواد منفجره و سایر جنگ افزار ها) حداکثر تا کل مبلغ بیمه شده تحت پوشش قرار می گیرد.

شکست شیشه: خسارت های ناشی از شکست شیشه های منصوب در ساختمان مورد بیمه در اثر حادثه و برخورد شی خارجی تحت پوشش قرار می گیرد. اصولا شیشه به دو صورت میان تهی و مسطح ساخته می شود. شیشه های میان تهی به شرط آنکه منصوب باشند تحت پوشش قرار می گیرد.

بیمه دزدی باشکست حرز: بیمه گر خسارت ناشی از فقدان یا خرابی اموال بیمه شده را که در نتیجه دزدی با شکست حرز روی دهد حداکثر تا مبلغ بیمه شده جبران می نماید.موارد ذیل دزدی با شکست حرز محسوب می شود:

  • بالارفتن از دیوار محل استقرار اموال بیمه شده یا شکستن درب و پنجره و یا خراب کردن دیوار و نظایر آن.
  • بازکردن درب بوسیله کلید تقلبی و سایرآلات وادواتی که عادتا برای باز کردن قفل بکار می روند.
  • ورود به محل و تهدید بیمه گذار و یا سایر اعضای خانواده و خدمت گذار وی.

سیل و طغیان آب: جریان ناگهانی و غیر قابل کنترل آبهای سطحی خارج از مسیر طبیعی که بعلت ریزش باران ، برف و طغیان آب رودخانه و یاشکستن سدها ایجاد میشود را سیل گویند.

برخی استثنائات این پوشش شامل موارد ذیل است:

۱-خسارت وارده به خود لوله یا دستگاههای عامل خسارت

۲-هزینه تعمیر پشت بام

۳-خسارت حاصله در جریان و یاساختن مجددساختمان

ضایعات ناشی از ذوب برف و باران: در این پوشش خسارات ناشی از ذوب برف و باران به مورد بیمه که در نتیجه آب و یا ذوب شدن برف در محل مورد بیمه مشروط بر اینکه آب از طریق بام و یا گرفتگی لوله ها ، لبریز شدن آبروهاو ناودانها به محل مورد بیمه نفوذ کرده باشد تحت پوشش قرار دارد.

اعتصاب ، شورش ، آشوب و بلوا: خسارات احتمالی.ناشی از شورش و بلوا در بیمه نامه های آتش سوزی استثنا شده است. لیکن این امکان وجود دارد تا به موجب این پوشش خسارات مستقیم ناشی از اعتصاب ،شورش، آشوب و بلوا که باعث ضرر و زیان اموال مورد بیمه شود را با در نظر گرفتن شرایط خاص تحت پوشش بیمه قرار داد.

هزینه پاکسازی: باتوجه به اینکه در صورت محقق شدن یکی از خطرات تحت پوشش در بیمه نامه آتش سوزی ، بیمه گذار جهت خروج و پاکسازی ضایعات ناشی از بروز خسارت از محل مورد بیمه متحمل هزینه خواهد شد. امکان تحت پوشش قرار دادن این هزینه با این پوشش مقدور می شود. در این صورت حداکثر سرمایه تحت پوشش ۲۰درصد ارزش مورد بیمه است.

برخورد جسم خارجی بامورد بیمه: این پوشش باتوجه به محل مورد بیمه و برای اماکنی که در مجاورت جاده و یادامنه کوه یا پایین شیب تپه و… ارائه می شود.

خودسوزی: برخی مواد شیمیایی خاصیت اکسیده شدن را تا حد زیادی دارا بوده و این خاصیت در ترکیبات اشباع نشده وجود دارد. در صورتی که یک ماده کربن دار خاصیت ترکیب با اکسیژن را داشته و شدت ترکیب آن جسم با اکسیژن و تولید حرارت شدید یا به درجه سوخت آن جسم پایین آمده به طوری که در بعضی شرایط درجه حرارت خودسوزی تامیزان درجه حرارت محیط پایین می آید و عمل خودسوزی و یا حریق خودبخود به وقوع می پیوندد. در بیمه نامه های آتش سوزی می توان خطر خودسوزی را در شرایط خاص تحت پوشش بیمه قرارداد.

ترکیدگی ظروف تحت فشار: ظروف تحت فشار صنعتی عبارتند از: دیگ بخار به مفهوم ماشین آلاتی که بر اثر فعل و انفعالات ناشی از نیروی بخار و یا سایر عوامل نیرو زا، بخار خشک جهت استفاده صنایع تولید می نماید و همچنین ظروفی که به منظور نگهداری مواد یا گازهای تحت فشار در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. (مانند بویلرها)

هدف از پوشش ظروف تحت فشار صنعتی خسارت وارده به این ظروف ناشی از انفجار آنها از درون است.

انواع بیمه آتش سوزی

به طور کلی اماکن و مراکزی که در بیمه آتش سوزی تحت پوشش قرار می گیرند به ۴ بخش تقسیم می شوند:

  • بیمه نامه منازل مسکونی
  • بیمه نامه مراکز صنعتی
  • بیمه نامه مراکز غیر صنعتی
  • بیمه نامه انبارها

بیمه آتش سوزی منازل مسکونی

به موجب این بیمه نامه، ساختمان، اثاثیه و تاسیسات واحدهای مسکونی می توانند در برابر خطرات اصلی و خطرات اضافی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی

مراکز صنعتی شامل کلیه کارخانجات صنایع غذایی، آشامیدنی ها، دخانیات، نساجی پوشاک، چرم، چوب، کاغذ، مقوا، چاپ و صحافی شیمیایی، کانی غیر فلزی، فلزات اساسی و صنایعی از این قبیل و … است و ساختمان، تاسیسات، ماشین آلات، مواد اولیه، موجودی و محتویات هر یک از مراکز یاد شده را می توان در مقابل خطرهای آتش سوزی، انفجار، صاعقه و همچنین کلیه خطرهای اضافی ذکر شده بیمه کرد.

 

بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی

مراکز غیر صنعتی شامل کلیه فروشگاه های تجاری، تعمیرگاه ها، بیمارستان ها، اماکن عمومی، ساختمان های اداری، بنگاه های معاملاتی، مراکز پخش دارو، فروشگاه های غذایی و پروتئینی، آموزشگاه ها، مراکز خدماتی و سایر موارد مشابه می باشد و ساختمان، تاسیسات، موجودی، اثاث ثابت و دکوراسیون هر یک از مراکز یاد شده را می توان در مقابل خطرهای آتش سوزی، انفجار، صاعقه و نیز کلیه خطرهای اضافی ذکر شده بیمه کرد.

 

بیمه انبار

در این بیمه نامه، خسارت های ناشی از آتش سوزی، بر اساس مبلغ مندرج در بیمه نامه و به میزان زیان وارده به بیمه گذاران جبران خواهد شد که خود بر دو نوع است:

  • بیمه اظهارنامه ای: با توجه به اینکه موجودی برخی از انبارها دائما در حال نوسان است، این نوع بیمه نامه برای انبارهای با موجودی های متغیر قابل ارائه است.
  • بیمه نامه مرهوناتی: این نوع بیمه نامه که تمامی انواع بیمه نامه های آتش سوزی یاد شده را در بر می گیرد،  برای اشخاص حقیقی و یا حقوقی که از بانک وام های کوتاه مدت یا بلند مدت دریافت می کنند، با ارائه فاکتور و یا سند تایید شده قابل ارائه است.
  • طرح های ویژه بیمه معلم

    شرکت بیمه معلم در راستای افزایش رضایت مشتریان ازخدمات بیمه آتش سوزی، طرح های خاصی را برای گروه های هدف معین، طراحی و به اجرا در آورده است که ذیلا به معرفی آنها می پردازیم.

    طرح جامع خانه و خانواده

    این طرح برای منازل مسکونی با سرمایه های متفاوت و با پوشش های متنوع ذیل قابل ارائه است :

    • جبران خسارت مالی وارده به ساختمان و اثاثه بیمه گذار در قبال خطرهای آتش سوزی، صاعقه و انفجار
    • جبران خسارت مالی و بدنی وارده در برابر اشخاص ثالث که از وقوع حریق در محل مسکونی بیمه گذار ناشی شده باشد تا سقف مقرر در بیمه نامه
    • جبران غرامت فوت و نقص عضو کلی و جزئی بیمه گذار و اعضا خانواده که از وقوع حریق در محل مسکونی بیمه گذار ناشی شده باشد وی تا سقف مقرر در بیمه نامه
    • جبران فوت ناشی از حادثه بیمه گذار و اعضای خانواده وی

     طرح آسایش ایرانیان

    این طرح برای منازل مسکونی  با سرمایه های متفاوت و با پوشش های ذیل قابل ارائه است :

    • جبران خسارت مالی وارده به ساختمان و اثاثه بیمه گذار در قبال خطر آتش سوزی، صاعقه و انفجار و خطرات اضافی زلزله، طوفان، سیل و ضایعات ناشی از برف و باران

    طرح آرامش خانواده

    این طرح برای منازل مسکونی  با سرمایه های متفاوت و با پوشش های ذیل قابل ارائه است :

    • جبران خسارت مالی وارده به ساختمان، اثاثه و تاسیسات بیمه گذار در قبال خطر آتش سوزی، صاعقه و انفجار و خطرات اضافی زلزله، طوفان، سیل و سرقت
    • جبران خسارت مالی وارده در برابر اشخاص ثالث که از وقوع حریق در محل مسکونی بیمه گذار ناشی شده باشد تا سقف مقرر در بیمه نامه
    • جبران غرامت فوت، نقص عضو کلی و جزئی بیمه گذار و اعضا خانواده وی تا سقف مقرر در بیمه نامه
    • جبران خسارت وارده به اتومبیل شخصی بیمه گذار و یا اعضای خانواده بیمه گذار مستقر در پارکینگ که از وقوع حریق در محل مسکونی بیمه گذار ناشی شده باشد تا سقف مقرر در بیمه نامه
    • جبران هزینه اجاره و اسکان موقت بیمه گذار و اعضای خانواده وی که از وقوع خطرات بیمه شده بجز سرقت ناشی شده باشد تا سقف مقرر در بیمه نامه
    • جبران هزینه پزشکی اشخاص ساکن در محل مورد بیمه که از وقوع خطرات بیمه شده ناشی شده باشد تا سقف مقرر در بیمه نامه

    طرح فرهنگ

    به موجب طرح فرهنگ  اماکن آموزشی در قبال خطرآتش سوزی، صاعقه و انفجار و خطرات اضافی زلزله، ضایعات ناشی از برف و باران، طوفان، سیل، سقوط بهمن، سقوط هواپیما، سنگینی برف، ترکیدگی لوله آب و سرقت  قرار می گیرند.

    طرح مهر فرهنگیان

    به موجب طرح مهر فرهنگ منازل مسکونی فرهنگیان در قبال خطرآتش سوزی، صاعقه و انفجار و خطرات اضافی زلزله، ضایعات ناشی از برف و باران، طوفان، سیل، سقوط بهمن، سقوط هواپیما، سنگینی برف، ترکیدگی لوله آب و سرقت تحت پوشش بیمه معلم قرار می گیرند.

    طرح اصناف

    در این طرح که ویژه صنوف مختلف طراحی گردیده است علاوه بر ارائه پوشش حریق، انفجار و صاعقه، پوشش های زلزله، سیل، طوفان، مسئولیت مالی در قبال همسایگان و هزینه پاکسازی نیز ارائه می شود. از مهم ترین ویژگی این طرح می توان به کاهش زمان صدور و تحویل فوری بیمه نامه بدون تشریفات اداری و به صورت دفتر چه ای، امکان انتخاب مبلغ سرمایه و حق بیمه با توجه به ۴ طرح ارائه شده در بیمه نامه اشاره کرد.

    طرح انارستان  “ویژه فروش اینترنتی”

    به موجب این طرح منازل مسکونی کلیه اقشار جامعه در قبال خطرات آتش سوزی، صاعقه،انفجار، سیل، طوفان وگردباد تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

    صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح انارستان

    طرح فیروزه ای(مساجد):

    "به موجب این  طرح مساجد، تکایای موقت مذهبی، حسینیه ها، امام زاده ها و اماکن متبرکه در قبال خطرآتش سوزی، صاعقه، انفجار و مسئولیت مدنی بیمه گذار در مقابل مراجعه کنندگان این اماکن مذهبی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند."

    نحوه خرید و دریافت خسارت

    نحوه خرید بیمه نامه

    خرید این بیمه نامه از طریق شعب و نمایندگی های سراسر کشور شرکت بیمه معلم میسر است.

     

    نحوه دریافت خسارت

    به محض وقوع حادثه بیمه گذار تا ۵ روز فرصت دارد از طریق ارسال نامه کتبی به واحد صادر کننده بیمه نامه مراتب را به اطلاع شرکت بیمه معلم برساند، با توجه به لزوم بازدید از مواضع خسارت دیده و ارزیابی میزان زیان وارده به اموال بیمه گذار، شرکت بیمه معلم کارشناسان خود را به محل اعزام می کند.

    پس از تکمیل مستندات و گزارش کارشناسی خسارت را در وجه زیان دیده پرداخت می شود.

     

    خسارت و هزینه های قابل تامین در بیمه نامه های آتش سوزی

    ۱- خسارتهای مستقیم ناشی ازخطرات تحت پوشش

    ۲- خسارت و هزینه های ناشی از اقدامات لازم که به منظور جلوگیری از توسعه خسارت از طرف بیمه گذار صورت می گیرد.

    ۳- هزینه های ناشی از نقل مکان ضروری مورد بیمه و یا خسارت ناشی از اینگونه عملیات که به منظور نجات کالای مورد بیمه صورت پذیرفته باشد.

     

    استثنائات بیمه نامه آتش سوزی

    بر اساس شرایط ، خسارت و هزینه های غیرقابل تأمین بیمه آتش سوزی به شرح زیر است:

    ۱- خسارات ناشی از جنگ داخلی ، شورش ، آشوب ، بلوا ، اعتصاب، قیام ، انقلاب ، کودتا ، اغتشاشات داخلی و یا اقدامات احتیاطی و انتظامی

    ۲- خسارات ناشی از انفجار مواد منفجره  مانند دینامیت، تی ان تی و باروت

    ۳- خسارات ناشی از انفجار اتمی ، اشعه رادیواکتیویته و یونزا و فعل و انفعالات هسته ای

    ۴- خسارات وارده به مسکوکات ، پول ، اوراق بهادار ، فلزات قیمتی ، جواهرات و سنگ گرانبها

    ۵- خسارات وارد به اسناد ، نسخ خطی و هزینه بازسازی ، جمع آوری مجدد اطلاعات و یا تنظیم دفاتر بازرگانی

    ۶- همه خطرات اضافی یا تبعی مگر آن که بیمه گذار حق بیمه اضافی مربوط به آنها را پرداخت و خطر مورد نظر بیمه شده باشد.

     

 

 


 

ارسال نظر