بیمه امید؛

موضوع بیمه مسئولیت مدنی، تامین و جبران خسارت‌هایی است که بر اثر تقصیر، خطا و یا فعالیت مخاطره آمیز بیمه‌گذار متوجه دیگران می شود.

به گزارش چابک آنلاین، در بیمه مسئولیت مدنی خسارت‌های مورد پوشش شامل خسارت‌های بدنی و خسارتهای مالی می‌باشد. از انواع متداول بیمه‌های مسئولیت مدنی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1ـ بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان

کلیه کارفرمایان نسبت به جبران خسارت وارده به کارکنان و کارگران که ناشی از حوادث حین کار بوده و منجر به صدمات جسمانی و جانی شود، مسئول می‌باشند. این بیمه‌نامه مسئولیت مدنی بیمه‌گذار را در قبال کارکنان تحت پوشش بیمه ‌قرار می‌دهد. تمامی کارکنان شاغل در محدوده کارگاه اعم از کارگران ایرانی و غیر ایرانی تحت پوشش این بیمه‌نامه خواهند بود. به موجب این بیمه‌نامه غرامت فوت و نقص عضو کارگران و همچنین هزینه پزشکی آنان قابل پوشش می‌باشد.

2ـ بیمه مسئولیت مدنی در قبال اشخاص ثالث ویژه عملیات ساختمانی

گاهی در طول انجام عملیات ساختمانی، خسارت مالی و صدمات جسمانی به اشخاص ثالث وارد می‌آید که ناشی از عملیات تخریب، گودبرداری، پی‌کنی، نصب اسکلت فلزی و سایر کارهای عمرانی است. این خسارت شامل نشست و ریزش ساختمان‌های مجاور، خسارت مالی وارد به اثاثیه ساختمان‌های مجاور در اثر ریزش، خسارت وارد به خیابان، پیاده‌رو و اموال عمومی از جمله فضای سبز، خسارت وارد به تاسیسات تحت‌الارضی از جمله خطوط انتقال آب، گاز، تلفن و همچنین خسارات جانی وارد به عابرین و همسایگان می‌باشد. با اخذ این بیمه‌نامه مسئولیت صاحبکار و کلیه عوامل اجرایی بطور مشترک در قبال اشخاص ثالث تحت پوشش قرار می‌گیرد.

3ـ بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پزشکان

موضوع بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان عبارت است از جبران خسارت بدنی وارد به بیماران که ناشی از اشتباه، غفلت یا قصور پزشک در انجام خدمات حرفه‌ای به وقوع پیوسته باشد. بیمه‌نامه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان براساس قانون مسئولیت مدنی و قوانین و مقررات نظام پزشکی کشور تهیه و تدوین گردیده است.

کلیه دعاوی بیماران و یا ذوی‌الحقوق آنها علیه پزشکان به مدت 3 سال پس از انقضاء تاریخ بیمه‌نامه مشمول پوشش بیمه‌ای می‌باشد به شرط آنکه معالجه یا عمل جراحی در مدت اعتبار بیمه‌نامه صورت گرفته باشد. با توجه به ارتباط قوانین جاری کشور خصوصاً قانون دیات می‌بایست در رسیدگی به دعاوی حقوقی علیه پزشکان حدود پوشش بیمه‌ای بیمه‌نامه متناسب با قوانین وضع شده مذکور باشد.

4ـ بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پیراپزشکان (پرستاران ـ بهیاران و ....)

با توجه به ضرورت تامین مسئولیت حرفه‌ای پرستاران، بهیاران، تکنسینهای بیهوشی و اتاق عمل، تکنسینهای رادیولوژی، سی تی اسکن، M.R.I و نیز کارشناسان و تکنسینهای آزمایشگاه، نوارنگاری و C.S.R بیمه امید بعنوان یکی از شرکتهای فعال در صنعت بیمه طرح بیمه مسئولیت حرفه‌ای پرستاران و پیراپزشکان را ارائه نموده است. ضمناً برای بیمه‌نامه‌های گروهی تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

5ـ بیمه مسئولیت حرفه‌ای دامپزشکان

این بیمه‌نامه مسئولیت مدنی حرفه‌ای دامپزشکان در قبال اشخاص ثالث (صاحبان دام، طیور و ...) را در مواردی که دام به علت انجام امور دامپزشکی صدمه می‌بیند یا تلف می‌شود، پوشش می‌دهد.

6ـ بیمه مسئولیت حمل و نقل (بین المللی)

بیمه مسئولیت متصدیان حمل و نقل بین المللی براساس کنوانسیون C.M.R براساس شرایط این نوع بیمه، مسئولیت مدنی شرکتهای حمل و نقل بین‌المللی مطابق کنوانسیون بین‌المللیC.M.R تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرد.

7ـ بیمه مسئولیت متصدیان حمل و نقل زمینی (داخلی)

در این بیمه‌نامه، مسئولیت مدنی شرکتهای حمل و نقل زمینی داخلی (بنگاه‌های حمل و نقل داخلی) در برابر صاحبان کالا مطابق قانون تجارت و شرایط بارنامه‌های صادره تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرد.

8ـ بیمه مسئولیت متصدیان حمل و نقل هوایی

این بیمه‌نامه مسئولیت مدنی متصدیان حمل و نقل هوایی را در برابر صاحبان کالا یا ذوی‌الحقوق آنان براساس شرایط بارنامه‌های حمل و نقل هوایی صادره و کنوانسیون ورشو تحت پوشش قرار می‌دهد.

9ـ بیمه مسئولیت جامع C.G.L

این بیمه‌نامه برای پیمانکاران پروژه‌های ساختمانی و تاسیساتی ارائه می‌شود، مطابق شرایط این بیمه‌نامه مسئولیت مدنی پیمانکار در اجرای پروژه بصورت جامع در برابر کارکنان و اشخاص ثالث تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرد.

10ـ بیمه مسئولیت مدیران باشگاه‌های ورزشی

چنانچه افراد در زمان حضور و استفاده از اماکن ورزشی و انجام تمرینات و مسابقات دچار حادثه منجر به صدمات جسمانی شوند و مدیریت مجموعه طبق قوانین مسئول جبران خسارت وارده شناخته شود خسارت جبران می‌گردد.

11ـ بیمه مسئولیت مدیران هتل‌ها و سالن‌های پذیرائی

براساس این طرح بیمه‌ای خسارات جانی و مالی مسافرین در اثر حوادث در طول اقامت در هتل یا مسافر‌خانه بیمه می‌گردد. ضمناً چنانچه واحد اقامتی دارای امکاناتی نظیر استخر، مجموعه ورزشی، پارکینگ و غیره باشد خسارت مالی و جانی وارد به استفاده کنندگان جبران خواهد شد.

12ـ بیمه مسئولیت حرفه‌ای مهندسین طراح، محاسب و ناظر ساختمان

بیمه امید در جهت برقراری تامین حرفه‌ای برای مهندسین طراح، محاسب و ناظر ساختمان که در عضویت سازمانهای نظام مهندسی، دارای پروانه اشتغال می‌باشند طرح بیمه‌نامه مسئولیت حرفه‌ای مهندسین را ارائه نموده است. براساس این بیمه‌نامه مسئولیت حرفه‌ای اشخاص یاد شده در رابطه با طراحی محاسبه و نظارت ساختمانی مطابق قوانین بیمه و مسئولیت قانون نظام مهندسی ساختمان و قانون شهرداری و آئین‌نامه‌های اجرایی مربوطه در برابر مالکین ساختمانها اشخاص ثالث (شامل همسایگان، عابرین و...) و کارکنان اجرایی پروژه ساختمانی تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرد.

تعهدات بیمه‌ای برای خسارت بدنی تا مبلغ دیه قانونی برای هر نفر برای خسارت مالی مطابق تقاضای مهندس طراح، محاسب و ناظر خواهد بود.

مدت بیمه برای هر پروانه ساخت از تاریخ صدور پروانه (شامل دوره اجرای عملیات ساختمانی و پس از آن) شروع می‌گردد.

سایر رشته های بیمه مسئولیت مدنی که در حال حاضر توسط شرکت بیمه امید صادر میگردد عبارتند از

ـ بیمه مسئولیت نگهبانان مسلح بانکها.

ـ بیمه مسئولیت مدنی مدیران مهد کودکها.

ـ بیمه مسئولیت مدنی تعمیرگاههای خودرو.

ـ بیمه مسئولیت مدنی پارکینگهای عمومی.

ـ بیمه مسئولیت مدنی استراحتگاههای ساحلی.

ـ بیمه مسئولیت مدنی مدیران و ناجیان استخرها.

ـ بیمه مسئولیت مدنی مدیران آموزشگاهها، سینماها.

ـ بیمه مسئولیت برگزار کنندگان تورهای سیاحتی و زیارتی.

ـ بیمه مسئولیت مدنی شرکتهای نصب و نگهداری آسانسور.

ـ بیمه مسئولیت مدنی مدیران شهربازی در قبال استفاده کنندگان.

ـ بیمه مسئولیت مدنی طرحهای احداث شبکههای آب و فاضلاب، گاز، برق، مخابرات و... ـ

بیمه مسئولیت آتشسوزی ـ بیمه مسئولیت مدنی دارندگان جرثقیل

ـ بیمه مسئولیت مدنی مهندسین عملیات گازکشی ـ بیمه مسئولیت مدنی جامع شهرداریها در قبال شهروندان

ـ بیمه مسئولیت مدنی شرکتهای برق منطقهای در قبال مشترکین ـ بیمه مسئولیت مدنی شرکتهای تولید و نصب تابلوهای تبلیغاتی

ـ بیمه مسئولیت مدنی شرکتهای تولید و نصب سیستمهای گازسوز خودرو

ارسال نظر