بیمه امید؛

با توجه به حجم بسیار بالای تصادفات رانندگی و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن، بیمه اتومبیل با ارائه خدمات مناسب آرامش‌ خاطر هموطنان را تامین می نماید.

به گزارش چابک آنلاین، با توجه به حوزه فعالیت بیمه امید که مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی می باشد، کلیه وسائط نقلیه‌ای که در این مناطق بیمه می شوند در هنگام سفر به اقصی نقاط کشور تحت پوشش خواهند بود.

انواع بیمه های اتومبیل شرکت بیمه امید

الف) بیمه‌نامه شخص ثالث و مازاد

در این بیمه‌نامه، مسئولیت دارندگان (اشخاص حقیقی و حقوقی) وسائط نقلیه موتوری زمینی و انواع یدک و تریلر متصل به وسائط مزبور در مقابل خسارت وارده به اشخاص ثالث (اعم از جانی و مالی) تحت پوشش قرار می گیرد.

خطرات تحت پوشش

در این بیمه‌نامه دو پوشش جانی و مالی ارائه می شود؛ خسارت جانی (بدنی) شامل هر نوع دیه یا ارش ناشی از صدمه یا شکستگی، نقص عضو، از کارافتادگی(جزئی یا کلی، موقت یا دائم) یا دیه فوت شخص ثالث به سبب حوادث مشمول بیمه‌نامه می باشد و منظور از خسارت مالی، زیان هایی می باشد که به سبب حوادث مشمول بیمه‌نامه، به اموال شخص ثالث وارد می شود. حوادث مشمول این بیمه‌نامه شامل هرگونه تصادم، تصادف، سقوط، واژگونی، آتش‌سوزی و انفجار وسائط نقلیه و نیز خسارتی است که از محمولات وسائط نقلیه بیمه‌شده به اشخاص ثالث وارد می شود. شرکت بیمه امید، خسارات مازاد اختیاری افزون بر تعهدات بیمه‌اجباری، ناشی از حادثه وسیله نقلیه را که به موجب آرای محاکم قضایی تعیین می شود در صورت خرید بیمه‌نامه با تعهدات مازاد پوشش می دهد.

حق بیمه و تخفیف عدم خسارت

حق بیمه این بیمه‌نامه براساس نوع و مورد استفاده وسیله و میزان تعهدات بیمه‌گر، طبق تعرفه‌های جاری تعیین و اعمال می شود. به منظور تشویق بیمه‌گذاران به دقت در رانندگی، به بیمه‌گذارانی که در یکسال بیمه‌ای و سال های قبل از آن هیچگونه خسارتی دریافت نکرده باشند به هنگام تمدید بیمه‌نامه تخفیف عدم خسارت اعطا می شود. این بیمه‌گذاران از پرداخت بخشی از حق بیمه به شرح جدول زیر معاف خواهند بود.

1

پرداخت خسارت بدون کروکی (گزارش پلیس) در بیمه شخص ثالث اتومبیل : 

در صورت عدم ارائه گزارش مقام های انتظامی پرداخت خسارت مالی حداکثر تا میزان 5/2 درصد دیه کامل مرد مسلمان در ماه حرام و منوط به بازدید از خودروهای مقصر و زیاندیده و داشتن بیمه نامه و گواهینامه معتبر و پیوسته طرفین حادثه می باشد .

بیمه‌نامه حوادث راننده 

این بیمه‌نامه همراه بیمه‌نامه شخص ثالث و مازاد ارائه میشود به موجب آن راننده نقلیه وسیله بیمه شده که شخص ثالث محسوب نمیشود می تواند از مزایای بیمه‌نامه استفاده کند .

براساس این بیمه‌نامه هزینه‌های پزشکی و غرامت فوت و نقص عضو تا سقف مشخص شده در بیمه‌نامه قابل جبران می باشد .

ب) بیمه‌نامه بدنه 

در این بیمه‌نامه بیمه‌گر متعهد می شود چنانچه به علت هر یک از حوادث مشمول بیمه (آتش سوزی، انفجار، تصادف، واژگونی، و سرقت) به وسیله نقلیه بیمه شده خسارت وارد شود، وسیله نقلیه خسارت دیده را تعمیر یا مبلغ خسارت را طبق شرایط بیمه‌نامه پرداخت کند.

پوشش‌های تکمیلی بیمه‌نامه 

علاوه بر پوشش‌های فوق با پرداخت حق بیمه اضافی خطرات زیر نیز تحت پوشش قرار می گیرند

سرقت قطعات درجا

شکست شیشه، پاشیده شدن مواد اسیدی

هزینه ایاب و ذهاب

سیل، زلزله و آتشفشان

تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه در بیمه امید

تخفیف عدم خسارت بیمه‌بدنه طبق جدول زیر محاسبه می شود

2

 

ارسال نظر