بیمه حکمت صبا؛

یکی از آرزوهای همیشگی انسان ها در تمامی جوامع داشتن سرپناهی خوب و مطمئن جهت سکونت است. آنچه پس از تهیه مسکن برای همه افراد از درجه اهمیتی قابل توجه برخوردار است آن است که مسکن آنان که جزء سرمایه زندگیشان محسوب می شود، حفظ و حراست گردد و در مقابل خطرات و حوادثی چون آتش سوزی، سیل، زلزله، صاعقه، طوفان، سرقت و ... که به صورت مستمر آنان را تهدید می کنند، دچار خسارت و زیان نگردند .

به گزارش چابک آنلاین، شرکت بیمه حکمت صبا با ارائه طرح های بدیع و متنوع، پوششهای گوناگونی را جهت صیانت از سرمایه های مردم عرضه نموده و هموطنان عزیز می توانند با پرداخت حق بیمه های متناسب و بسیار نازل ، منزل مسکونی و اموال و اثاثه خود را در مقابل خطراتی که آنها را تهدید می کند بیمه نمایند و در صورت ورود هر گونه خسارت به اموال آنان در اثر حوادث تحت پوشش این بیمه نامه ، با کمال اطمینان به این شرکت مراجعه نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن خسارت خود را دریافت نموده و نسبت به بازسازی مسکن و تامین مجدد و فوری اموال و دارائیهای خود اقدام نمایند .پوششهای قابل ارائه این شرکت در رشته بیمه های آتش سوزی به هموطنان عزیز بسیار متنوع بوده و هر یک از هموطنان عزیز می توانند با مراجعه به واحدهای صدور این شرکت ، علاوه بر خطرات آتش سوزی ، انفجار و صاعقه که به صورت پوششهای اصلی و اجباری عرضه می گردد ، پوششهای تکمیلی زیادی از جمله : زلزله ، طوفان ، سیل ، سرقت ، رانش زمین ، ضایعات ناشی از برف و باران ، ترکیدگی لوله آب ، شکست شیشه ها ، سقوط هواپیما ، هزینه پاکسازی محل پس از حادثه و بازسازی ، آشوب و بلوا ، سقوط بهمن ، برخورد جسم خارجی و سایر خطرات احتمالی را با توجه به سلیقه و نیاز خود درخواست و پوشش های بیمه ای مطلوب خود را با یکی از روشهای ذیل دریافت نمایند .بیمه آتش سوزی یکی از قدیمی ترین رشته های بیمه ای است . اهمیت این بیمه تا آنجا است که در کشورهای توسعه یافته ، تقریباً هیچ دارایی یا مالی را نمی توان یافت که تحت پوشش بیمه آتش سوزی نباشد .این بیمه نامه پوششی است برای جبران خسارت وارده به اموال و دارایی های منقول و غیر منقول که با توجه به نیاز مشتری ( بیمه گذار ) ارائه شده و با جبران زیان وارده ، بیمه گزار را از نظر مالی به حالت قبل از حادثه بر می گرداند . به امید روزی که کلیه سرمایه ها ، دارایی ها و اموال هموطنان عزیزمان تحت پوشش این بیمه نامه قرار گرفته و بیمه گزاران محترم این رشته بیمه ای از تسهیلات ، امتیازات و ویژگیهای این بیمه نامه بهره مند گردیده ، بیمه گر را در کنار خود ببینند ودر موارد خطر و حوادث احتمالی از خدمات بیمه ای بیمه گر در این رشته حساس بیمه ای استفاده نموده و پس از حادثه احتمالی با دریافت خسارت از بیمه گر ، نسبت به بازسازی مجدد دارایی خود اقدام نمایند .

خطرات تحت پوشش در بیمه نامه های آتش سوزی :

الف ـ خطرهای اصلی :

آتش سوزی ـ صاعقه ـ انفجار ( آصا )

ب ـ خطرات تبعی ( پوششهای اضافی ) :

  • سیل و طغیان آب دریا و رودخانه ها
  • سقوط هواپیما ، هلی کوپتر یا قطعات آنها
  • ضایعات ناشی از برف و باران و سنگینی برف
  • مسئولیت ناشی از آتش سوزی در قبال اموال اشخاص ثالث
  • هزینه های پاک سازی و جمع آوری ضایعات ناشی از خطرهای مشمول بیمه
  • نشت گاز آمونیاک در سردخانه
  • انفجار ظروف تحت فشار صنعتی
  • زلزله و آتشفشان
  • طوفان ، تند باد ، و گردباد
  • ترکیدگی لوله های آب
  • سرقت با شکست حرز
  • شکست شیشه
  • نشت زمین
  • رانش زمین
  • برخورد اجسام خارجی
  • عدم النفع
  • سقوط بهمن

بیمه گزاران محترم توجه فرمایند که جبران خسارت های مرتبط با هر یک از موارد فوق منوط به داشتن پوشش خطرات اصلی ( بند الف ) و پرداخت حق بیمه متناسب با هر یک از خطرات تبعی می باشد .

شرکت بیمه حکمت صبا به منظور تامین آسایش و آرامش خیال بیمه گزاران خود و شما هموطنان عزیز ، اقدام به عرضه و ارائه انواع بیمه نامه های آتش سوزی به شرح ذیل نموده است و از شما هموطنان عزیز و بیمه گزاران محترم دعوت می نماید با خریداری هر یک از بیمه نامه های ذیل ، از خدمات بیمه ای این شرکت بهره مند گردید :

  •  بیمه نامه عمومی  آتش سوزی منازل مسکونی : 

این بیمه نامه به دو صورت ذیل عرضه می گردد :

الف : بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی :

موارد تحت پوشش این بیمه نامه شامل ساختمان ، تاسیسات و اثاثیه موجود در منازل مسکونی به همراه مشاعات و مشترکات آنها می باشد .

ب : بیمه نامه آتش سوزی مجتمع های مسکونی :

این نوع بیمه نامه برای مجتمع های مسکونی صادر می شود و ارزش اعیانی کلیه واحدها ( در مترازهای مختلف ) و مشاعات آنها از قبیل سرایداری ، پارکینگ ، ساختمان ، انبارها ، تاسیسات مشترک شامل موتورخانه ، چیلر و آسانسورها و همچنین واحدهای تجاری واقع در مجتمع ها و نیز اثاثیه هر یک از واحدهای مسکونی و تجاری را تحت پوشش بیمه آتش سوزی و خطرهای اضافی قرار می دهد .

در بیمه نامه آتش سوزی ارزش ریالی ساختمان ، تاسیسات ، اموال و اثاثیه منزل مسکونی در برابر خطرهای حریق ، انفجار و صاعقه و خطرهای اضافی تحت پوشش قرار می گیرد و حق بیمه سالانه این بیمه نامه با توجه به ارزش اعیانی ساختمان و قیمت روز اثاثه منزل و پوشش خطرات درخواست شده ، محاسبه خواهد شد .

همچنین در صورتی که این بیمه نامه برای مجتمع های مسکونی دارای بیش از 15 واحد و یا ساختمانهایی که به صورت گروهی تحت پوشش این بیمه نامه قرار می گیرند مشمول ده درصد تخفیف گروهی در نرخ حق بیمه خطرات اصلی و اضافی قرار خواهد گرفت .

بنا بر این توصیه می شود مدیران مجتمع های مسکونی و منازل سازمانی و همچنین کارکنان سازمانها ، مؤسسات ، شرکتها و ادارات ، ساختمانها و منازل خود و مجموعه های تابعه را به صورت گروهی جهت خریداری این بیمه نامه معرفی نمایند تا ضمن تسهیل و تسریع در صدور بیمه نامه ، از تخفیفات گروهی در حق بیمه های متعلقه بهره مند گردند و در عین حال در مواقع لزوم از سرعت در ارائه خدمات بیمه ای پس از فرش بیمه نامه توسط بیمه گر برخوردار شوند .

  • بیمه آتش سوزی واحد های صنعتی :

زندگی امروزه به حدی با مخاطرات  گوناگون روبرو است که شاید برشمردن و اندیشیدن  به تمامی  این خطرات که ادامه زیست افراد را با مشکلات قابل توجهی روبرو می نماید غیرممکن باشد .

این  امردر مورد صنایع وکارخانجات تولیدی نمود بیشتری پیدا می کند.  یک  واحد صنعتی  باریسک  های گوناگونی دست  وپنجه نرم می کند.  ازخطرات طبیعی نظیر سیل و زلزله وطوفان  وغیره گرفته تاغیر طبیعی و انسانی نظیر حریق،انفجار ،آشوب و بلوا  که  میتوان به اینمجموعه ریسک های  تجاری ازقبیل نوسانات نرخ ارز و زیانهای پولیو مالی را نیز افزود . لذا تمامیموارد فوق می طلبد که مدیران دور اندیشواحد های صنعتی باانجام  تدابیر خاص و خریداری پوششهای بیمه ای مناسب وکامل  جهت  واحد های صنعتی تحت مدیریت خود، آسودگی و اطمینان خاطر خود را در مقابل هر یک از خطرات احتمالی فراهم نمایند .

در این بیمه نامه دارایی های واحدهای صنعتی از قبیل ساختمان ، ماشین آلات ، تاسیسات ، انبارها و موجودی آنها ، اثاثه و .... تحت پوشش خطرات اصلی و تبعی قرار می گیرند .

واحدهای  صنعتی  به چه مواردی  اطلاق  می گردد ؟

واحدهای  صنعتی  شامل  کلیه  کارخانجات ،کارگاه هاوتمامی مواردی می گردد که  به  نوعی  با ماشین  آلات  وخطوط  تولیدی سر و  کاردارند و لذا  می توان  ساختمان ،تاسیسات،ماشین  آلات ،موجودی  کالا شامل مواداولیه ،کالای  درجریان  ساخت  وکالای  ساخته  شده  رابه  انضمام اثاثیه ثابت  ومحتویات این  گونه  واحدها بیمه  نمودکه  اسامی کارخانجات  تولیدکننده  صنایع  غذایی  ،آشامیدنیها  ودخانیات،کارخانجات  تولید کننده نساجی،پوشاک  وصنایع چرمی،تولیدکننده  محصولات  کاغذی ،صنایع  چاپ ،صنایع  شیمیایی  و  دارویی ،تولید  صابون  وموادپاک  کننده  ولوازم  آرایشی ،پالایشگاههای  نفت ، تولیدمحصولات  حاصل  از  نفت  وذغال  سنگ   ،تولیدمحصولات  لاستیکی و پلاستیکی،محصولات  چینی ،سرامیکی ،لوازم  بهداشتی  ساختمانی ،تولید  محصولات شیشه ای ،کارخانجات  سنگبری ،برداشت سنگ  معدن،کارخانجات ذوب  فلز  و نوردآهن  وفولاد ،تولید آشیانه های چدنی  و  ریخته گری ،کارخانجات  فلزکاری ،کارخانه تراشکاری ،کارخانه  پروفیل  سازی ،کارگاه  کابینت  سازی ،تولید  اشیای  فلزی ،کارخانه تهیه  مصنوعات  آلومینیومی.واحدهای  صنعتی را  می توان  در  مقابل  خطرهای  آتش سوزی،  انفجار،صاعقه  ونیز کلیه خطرهای  تبعی  ازقبیل زلزله  و  آتش فشان ،  سیل  وطغیان  آب دریاها  و  رودخانه ها ،  طوفان ،گردباد ،تند باد ،  ترکیدگی  لوله  آب ،ضایعات  ناشی  از  برف  و  باران ، سقوط  هواپیما ،هلی کوپتر  یا  قطعات  آن ،آشوب ،بلوا ،اعتصاب ،قیام ،اغتشاش  داخلی  واقدامات  احتیاطی  مقامات  نظامی  و  انتظامی،هزینه  پاکسازی ، برخورد  جسم  خارجی ، شکست شیشه ها ،  عدم  النفع  ناشی از  آتش سوزی ،  ظروف  تحت  فشار  صنعتی و  خود سوزی  به  صورت  های  ذیل بیمه  نمود.

دراین  نوع  بیمه  نامه  ،ارزشاعیان ( ساختمان ، سوله های تولیدی ،انبارهاو ساختمانهای  اداری  و نگهبانی،دیوارها  وحصارکش ها  وسایر  ابنیه (، تاسیسات ،ماشین  آلات   ،موجودی)  شامل  مواد اولیه ،کالای  درجریان ساخت  وکالای  ساخته  شده(،اثاثیه  ثابت،دکوراسیون  ومحتویات مستقردریکواحد صنعتی قابل بیمه شدن  می باشدکه تعیین نرخ  حق بیمه  خطرهای  اصلی  آن  رابطه  مستقیم  با  نوع  فعالیت مورد بیمه و کلی  خطرات تبعی رانیز می توان به  خطرهای  موردتعهد این بیمه  نامه  اضافه نمود.به  منظور  جلوگیری  ازبروز  مشکلات  آتی  در  هنگام وقوع  خسارت احتمالی  بهتر  است  سرمایه های  شرح مورد بیمه به  صورت تفکیک  وبه قیمت  روز  برآورد  واعلام  گردد  تا کار  رسیدگی  به  پرونده  خسارت  وپرداخت کامل  خسارت  دراسرع  وقت  انجام پذیرد.شرکت سهامی بیمه ایران با استفاده  ازکارشناسان خبره  و  باتجربه  و همچنین با استفاده  ازدانشبیمه ای  روزدنیا ،اقدام به  ارائه برخی پوششهای نوین نموده  که  درصورت درخواست  بیمه  گذاردر بیمه  نامه  عمومی  عرضه  میشوند که  درادامه  به  برخی   ازآنهااشاره  می شود.

  • بیمه آتش سوزی غیر صنعتی ( تجاری ) :

در این بیمه نامه خسارت های احتمالی ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل ، زلزله ، آتشفشان و سایر خسارتهای غیر مترقبه ناشی از خطرات تبعی که به مراکز تجاری از قبیل فروشگاهها ، کارگاهها ، تعمیرگاهها ، مراکز تفریحی ، ورزشی و ... وارد می شود تحت پوشش قرار می گیرد .

  • بیمه نامه مرهونات بانکی :

در این بیمه نامه وام های دریافتی از بانکها ، مؤسسات پولی و اعتباری تحت پوشش قرار می گیرد .  این نوع بیمه نامه برای اشخاص حقیقی یا حقوقی که از بانک ها یا مؤسسات پولی و اعتباری وام های کوتاه مدت یا بلند مدت دریافت میکنند با ارئه فاکتور ( مستندات ) تائید شده توسط بانک صادر میگردد .

دراین بیمه نامه بانک پرداخت کننده وام از شخص حقیقی یا حقوقی دریافت کننده وام می خواهد که ساختمان ، ماشین آلات ، لوازم و اثاثیه موجود و خریداری خود را تحت پوشش بیمه نامه آتش سوزی و بعضاً خطرات تبعی این بیمه نامه ( شامل زلزله ، طوفان ، سیل و .... ) قرار دهد و معمولاً ذی نفع این گونه بیمه نامه بانک یا مژسسه پرداخت کننده وام می باشد . نام دیگر این بیمه نامه بیمه نامه عمر مانده بدهکار است .

بیمه حکمت صبا آمادگی کامل خود را برای عرضه این بیمه نامه به هموطنان عزیز و بانکها و مؤسسات پولی و اعتباری معتبر اعلام می نماید .

 بیمه نامه آتش سوزی انبارهای نگهداری کالا ( عمومی و اختصاصی ) :

این بیمه نامه با یکی از دو حالت ذیل عرضه می گردد :

الف : بیمه نامه آتش سوزی با مبلغ بیمه شده ثابت :

در این بیمه نامه خسارت های ناشی از آتش سوزی بر اساس مبلغ مندرج در بیمه نامه و به میزان زیان وارده به بیمه گزاران نسبت به مال بیمه شده جبران می گردد . در صورت افزایش موجودی انبارهای تحت پوشش قرار گرفته ، لازم است بیمه گزار در اولین فرصت ممکن مراجعه و درخواست افزایش سرمایه نماید ، در این حالت بر اساس اظهارات بیمه گزار یا مستندات ارائه شده توسط وی و در بعضی موارد با انجام کارشناسی بازدید اولیه توسط کارشناس این شرکت ، سرمایه بیمه نامه افزایش یافته و با دریافت حق بیمه متعلقه به نسبت سرمایه افزایش یافته و مدت باقی مانده از بیمه نامه و صدور الحاقیه مربوطه ، کل سرمایه بیمه گزار تحت پوشش این بیمه نامه قرار می گیرد .

ب : بیمه نامه اظهار نامه ای ( شناور ) :

در این بیمه نامه با توجه به تغییرات مستمردر میزان موجودی انبارها ، صاحبان کالاها و تولید کنندگان به بیمه نامه ای نیاز دارند که به وسیله آن بتوانند موجودی خود را با توجه به نوسانات ( کاهش یا افزایش موجودی ) تحت پوشش قرار دهند ، لذا بیمه نامه اظهار نامه ای ، پاسخی برای این نیاز است .

در بیمه نامه اظهار نامه ای ، بیمه گزار در ابتدای دوره ، حداکثر موجودی که ممکن است در طول مدت اعتبار بیمه نامه در انبار باشد را برآورد نموده و اعلام می نماید و با هماهنگی بیمه گر مبلغی را به عنوان علی الحساب حق بیمه پرداخت می نماید. سپس در پایان هر ماه میزان واقعی موجودی انبار را به صورت کتبی به بیمه گر اعلام می نماید ، در پایان اعتبار بیمه نامه بیمه گر حق بیمه قطعی بیمه نامه را بر اساس میانگین موجودی های 12 ماهه اعلام شده توسط بیمه گزار محاسبه و بر اساس آن با بیمه گزار تسویه حساب می نماید .

یکی از ویژگیهای این بیمه نامه عدم نیاز به صدور الحاقیه افزایش یا کاهش سرمایه در طول اعتبار بیمه نامه می باشد .

 بیمه نامه  تمام   خطراموال (( (All Risk Property policy())

باعنایت  به  نیاز  مبرم  تولیدکنندگان  وبیمه  گذار  انفعال  دربخش  صنعت  ،شرکت  سهامی  بیمه حکمت صبا ،بیمه  تمام  خطر اموال  رادربیمه های  آتش  سوزی  ارائه  نموده  است  که  به  موجب  آن  علاوه برخطرات  اصلی) حریق،انفجار،صاعقه( کلیه خسارات  وارده  به اموال  واحدهای  صنعتی  ،تحت  پوشش  قرارمی گیرد.لذا  هرگاه  درطول  مدت  اعتباربیمه  نامه،تمام  یا  قسمتی  ازاموال بیمه شده  به  هر  علتی)  به  جزموارد استثنا شده( به  طورناگهانی  دچارخسارت  فیزیکی غیر قابل  پیش بینی  شود ،خسارت  وارده  به  موجب  این  بیمه  نامه  جبران می گردد.

 بیمه نامه  جامع  واحدهای  صنعتی(Industrial comprehensive policy ( ICP

این بیمه نامه  صرفابه  منظور  تامین تمامی نیاز هایبیمه ای    کارخانجات  بزرگ  تولیدی  و  واحدهای  صنعتی تنظیم شده  است  که  پس  از بررسی های  دقیق  کارشناسی  وانجام  مطالعات  تطبیقی  در  صنعت  بیمه جهان  محقق  گردیده است. هدف  از این  طرح  آن  است  که  خدمات بیمه ای  مورد  نیاز این واحدها ،درتمامی  رشته ها به  صورت  متمرکز  صورت  پذیرد. به  موجب  این  طرح تمامی خدمات  بیمه ای  واحدهای  صنعتی  بیمه گذاران  عمده   به  شرکت بیمه حکمت صبا  اعلام  می گردد  واین  شرکت  خدمات  خودرادرقالب  یک  بسته  بیمه  ای  ارائه  می نماید .بدیهی  است  طرح  مذکورمزایای بسیاری  را  برای بیمهگذاران  بزرگ  به  همراه  خواهد  داشت  .ازآنجا  که  کلیه  خدمات  بیمه ای  به  صورت  متمرکزصورت می گیرد ، بیمه گذارصرفابایک  بیمه  گرهمکاری  دشته و این امرموجبات  آرامش  خاطر  هرچه بیشتر بیمه  گذاران  را  فراهم می نماید .ازطرف دیگر این امکان  برای بیمه حکمت صبا  فراهم  می گرددکه  پوششهای بیمه ای  راباحداقل  نرخ ارائه  نماید.

علاوه بر موارد فوق پوششهای دیگری در بیمه های آتش سوزی وجو دارد که بعضی از آنها عبارتند از :

  • پوشش بیمه ازکارافتادگی )شکست(  ماشین  آلات:

اغلب تولیدکنندگان  وصاحبان  صنایع پس  از  نصب ،راه  اندازی  وتست ماشین  آلات  درکارخانجات  خود  بافقدان  پوشش بیمه  ای  مناسب  مواجه می گردند.لذا بیمه  ایران  اقدام  به  ارائه  پوشش شکست ماشینآلات  در طول  مدت  بهره  برداری  نموده  است  که  درآن  هرگونه زیان  یا  خسارت فیزیکی  ناگهانی  وغیر قابل  پیش بینی  وارد برماشین  آلات  بیمه  شده )به  جزموارد مستثنی  شده  مندرج  درشرایط مخصوص  آن(  که ناشی  ازتاثیرات مکانیکی،الکتریکی  یا نواسانات  برقی  باشد ،تحت  پوشش  بوده  و بیمه  گرخسارت  وارده  راجبران  می کند.

 پوشش بیمه عدم  النفع)  وقفه  درفعالیت(  ناشی  ازآتش  سوزی (Businiss interruption)

یکی از پوششهایی  که  همواره  موردنیازبنگاه  های  اقتصادی بوده ، بیمه  عدم  النفع یا وقفه  درفعالیت است. این پوشش به  عنوان  مکمل  بیمه  آتش  سوزی ،ضامن  بقای بیمه  گذار بعدازوقوع یکحادثه  وخسارت فیزیکی است  که   منجر  به  قطع جریان تولید  ومحروم  شدن  بنگاه  اقتصادی  ازدرآمدوسودده شدن  و  همچنین متحمل  هزینه های  سربارمی شود.

درواقع بیمه عدم  النفع  یکی ازبیمه های زیان  پولی است  که  به  موجب  آن ،بیمه  گرتعهد می کنندچنانچه براثر آتش سوزی  وقفه  ایدرجریان تولید یک بنگاه بازرگانی یاصنعتی پیش آید،درآمد ازدست  رفته  به حقوق  کارکنان ،مالیات و حق بیمه پرداخت  نشده بیمه گذار را که براثر وقفه درتولید پیش آمده  است براساس  شرایط  قرارداد  جبران  نماید.

  • پوشش بیمه  نوسان  نرخ  ارز

در معاملات بین المللی  ،پرداخت  ثمن  غالبا  به  روش L/Cوبراساس  تبادل  اسناد  تجاری  صورت  گرفته وتحقق  آن  مستلزم  گذشت  زمان  نسبتاً طولانی می باشد که  در این میان ممکن  است  به  واسطه  عدم ثبات  اقتصاد جهانی وبه  تبع  آن  افزایش  نرخ  ارز،  هزینههای  مرتبط  بر  واردات  مواد اولیه  و همچنین صادرات  محصولات  افزایش یافته واردکنندگان  وصادرکنندگان  ،متحمل  هزینه  هایغیر قابل پیش بینیناشی از نوسانات نرخ  ارزگردند. باارائه این پوشش تبعی بیمه گذاران  عمده  و صاحبان صنایع بزرگ  کشور که  دارای  بیمه  آتش  سوزی  نزد این  شرکت  باشد می توانند نوسانات  نرخ  ارز  مربوط  به  مواداولیه خریداری  شده  ویامحصولات  صادراتی  خودرا  وفق  شرایط  ویژه  ای  تحت این پوشش  قراردهند.

 

ارسال نظر