بیمه توسعه؛

گرچه استفاده از خودرو در سفرهای درون و برون شهری از اهمیت بالایی برخوردار است ولی عملاً مشکلات فراوانی را نیز به جامعه تحمیل می کند که می توان از بیماری های ناشی از آلودگی محیط زیست و ناهنجاری های ترافیکی و حوادث زیانبار رانندگی نام برد. برای جبران زیان های مالی وارد به خودرو و پرداخت غرامت در حوادث منجر به جرح، شرکت بیمه توسعه، سه نوع پوشش بیمه ای را ارائه می کند .

به گزارش چابک آنلاین، خسارات تحت پوشش این بیمه نامه عبارتند از:

1- بیمه بدنه ( کامل )

دراین نوع بیمه نامه،خسارت وارده به بدنه خودرو بر اثر خطراتی چون آتش سوزی و سرقت کلی خودرو جبران می شود . این حوادث به عنوان خطرات اصلی در بیمه نامه قید می شود و در این راستا شما بیمه گذار گرامی می توانید حسب مورد حوادث احتمالی دیگر مانند : سرقت درجا لوازم اضافی و اصلی ، شکست شیشه بدون حادثه ، بلایای طبیعی ( سیل ، زلزله و آتشفشان ) غرامت ایام تعمیرات ( عدم استفاده از وسیله نقلیه بیش از سه روز ) نوسان ارزش مورد بیمه و خطر پاشیدن مواد اسیدی ( رنگ و مواد شیمیایی ) را با پرداخت حق بیمه اضافی مطابق با شرایط عمومی و خصوصی بیمه نامه تحت پوشش قرار دهید .
 
2- بیمه بدنه ( با خطرات محدود )
بیمه توسعه، با ارزش نهادن به خواست شما بیمه گذاران گرامی که احتمالا خواهان بیمه نامه با خطرات خاص هستید، بیمه نامه ای با این تعهدات صادر می کند :
آتش سوزی خودرو ( کلی و جزئی )                                                         15%حق بیمه
سرقت ( خسارت جزئی و کلی )                                                               25% حق بیمه
حادثه  (خسارت جزئی و کلی )                                                                70% حق بیمه
فقط خسارت کلی برای تمام خطرات اصلی                                             70 % حق بیمه
 ( حادثه ، آتش سوزی و سرقت )
فقط خسارت جزئی برای تمام خطرات اصلی                                           70% حق بیمه
 ( حادثه ، آتش سوزی و سرقت )

بیمه شخص ثالث

در قانون بیمه شخص ثالث، کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی اعم از اینکه اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند، مسئول جبران خسارات بدنی و مالی هستند که در اثر حوادث وسایل نقیله مزبور ویا محمولات آنها به اشخاص ثالث خسارت وارد می کنند . به منظور جبران خسارت، دارنده خودرو موظف است وسیله نقلیه خود را نزد یکی از شرکت های بیمه ،که مجوز فعالیت در این رشته را دارند بیمه نماید .
 
خسارت بدنی
منظور از خسارت بدنی هر نوع دیه یا ارش ناشی از صدمه ، شکستگی نقص عضو ، از کار افتادگی ( جزئی یا کلی ، موقت ، دائم ) یا دیه فوت شخص ثالث درحوادث، مشمول بیمه موضوع این قانون می باشد . همچنین هزینه معالجه، چنانچه مشمول قانون دیگری نباشد ، جزو تعهدات این بیمه خواهد بود .
 
خسارت مالی
خسارت مالی زیان های مستقیم، شامل هزینه های تعمیر یا تعویض و یا استعلام قیمت است که به سبب حوادث مشمول بیمه موضوع این قانون به اموال شخص ثالث وارد شود . منظور از شخص ثالث هر شخصی است که به سبب حوادث وسایل نقلیه، دچار زیان های بدنی و یا مالی به استثناء راننده مسبب حادثه شود حداقل مبلغ دیه که در ابتدای هر سال اعلام می گردد ، معادل دیه یک مرد مسلمان و در بخش خسارت مالی حداقل 5/2 درصد تعهدات بدنی می باشد .
 
بیمه حوادث
کلیه سرنشینان خودرو تا ظرفیت مجاز وسیله نقلیه، شخص ثالث تلقی می گردند و فقط راننده مسبب حادثه که حادثه منحصرا در نتیجه تقصیر وی ایجاد شده از مزایای بیمه شخص ثالث نمی تواند بهره مند گردد و برای پوشش بیمه ای راننده مقصر، می توان از بیمه حوادث با سرمایه مناسب استفاده نمود .

 

ارسال نظر