بیمه توسعه؛

این بیمه نامه، با هدف کاهش نگرانی والدین نسبت به هزینه های آتی فرزندان خود می باشد. اگر در بیمه های عمر، هدف تامین نیازهای مالی بازماندگان در صورت فوت نابهنگام بیمه شده است، در این بیمه نامه، هدف تامین نیازهای آتی بیمه شدگان مانند تامین هزینه های تحصیلی، هزینه های ازدواج و جهیزیه، هزینه های شروع کار و فعالیت های اقتصادی و غیره می باشد.

به گزارش چابک آنلاین، بیمه نامه پیشاهنگ زندگی را می توان در طبقه بیمه نامه های مستمری    معین جای داد.

  • پوشش فوت به هرعلت
  • پوشش فوت به علت حادثه
  •  پوشش نقص عضو ناشی از حادثه
  •  پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه
  • پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه به علت فوت بیمه گذار
  • پوشش امراض سخت

محاسن بیمه نامه جدید و مقایسه آن با طرح آتیه:

1- با توجه به شرایط تورمی جامعه، این بیمه نامه برای تامین نیازهای آتی فرزندان و در نتیجه کاهش  نگرانی های والدین طراحی شده است. لذا تمامی پوشش ها و شرایط طوری در نظر گرفته شده که با حق بیمه پرداختی، بیشترین بازپرداخت را در زمانی که توسط بیمه گذار تعیین شده فراهم نماید. درصورتی که در طرح آتیه هدف اصلی تامین نیازهای بازماندگان می باشد و محصول مذکور بر اساس این نیاز طراحی شده بود. 
2 - به دلیل پایین بودن سن بیمه شده و همچنین پایین تر بودن سرمایه فوت، اندوخته حاصل از این بیمه نامه بیشتر از طرح آتیه می باشد لذا بیمه گذارانی که به بیمه عمر به عنوان منبعی برای سرمایه گذاری نگاه می کنند، می توانند اهداف خود را بوسیله این بیمه نامه محقق نمایند.
3- وجود دوره زمانی انتظار در این بیمه نامه، به بیمه گذاران این امکان را خواهد داد که بدون داشتن  پوشش های بیمه ای و پرداخت حق بیمه و به دنبال آن کسر هزینه و حق بیمه پوشش ها، بابت اندوخته خود، سود دریافت نمایند، شایان ذکر است این سود قابل برداشت نمی باشد و به اندوخته بیمه گذار هر سال اضافه خواهد شد.
4- پرداخت اندوخته حاصل شده در پایان دوره پرداخت یا پایان دوره انتظار به صورت مستمری به بیمه گذاران این امکان را خواهد داد که مبلغی بیش از اندوخته حاصل شده در دوره های مذکور دریافت نمایند. بدیهی است که دلیل این موضوع پرداخت سود در دوره باز پرداخت (دریافت مستمری) می باشد.
5- این بیمه نامه دارای پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت فوت بیمه گذار تا انتهای دوره پرداخت حق بیمه می باشد، لذا نگرانی حاصل از بی سرانجام ماندن بیمه نامه پس از فوت بیمه گذار وجود ندارد. شایان ذکر است برای اطمینان از سلامتی بیمه گذار پرسشنامه پزشکی باید توسط بیمه گذاران تکمیل شود، این پرسشنامه تعهدی از جانب بیمه گذار مبنی بر سالم بودن خود می باشد.

اصطلاحات مرتبط:

مدت پرداخت حق بیمه: به مدتی گفته می شود که بیمه گذار حق بیمه پرداخت می کند.

مدت زمان انتظار: به فاصله زمانی پایان مدت پرداخت تا شروع باز پرداخت اندوخته گویند که حداقل یک دوره پرداختی می باشد.
 
دوره بازپرداخت اندوخته: به مدت زمانی گویند که شرکت بیمه موظف به پرداخت مبالغی بر اساس اندوخته حاصل شده می باشد.
 
تبصره: در صورت فوت بیمه شده، اندوخته این بیمه نامه به همراه سرمایه فوت به هر علت یا سرمایه فوت به علت حادثه در صورت وجود پوشش فوت ناشی از حادثه( اگر فوت ناشی از حادثه باشد) به ذینفعان بیمه نامه تعلق خواهد گرفت.
 
مجموع سه زمان فوق مدت بیمه نامه را تشکیل می دهد.
 
انواع روش پرداخت:
الف- یکجا           ب- سالانه           ج- شش ماهه       د- سه ماهه            و- ماهانه
 
ضریب افزایش حق بیمه:
بیمه گذار می تواند در صورت تمایل، حق بیمه را سالانه با ضریبی افزایش دهد، این ضریب معمولا از صفر تا 20 درصد تغییر می یابد.
 
اندوخته اولیه بیمه نامه:
بیمه گذار می تواند در صوت تمایل در ابتدا، مبلغی را به عنوان اندوخته اولیه پرداخت نماید . نکته این که بیمه گذار در صورت تمایل هم می تواند این مبلغ را در شروع سالهای بعدی پرداخت نماید.
تبصره: چنانچه بیمه گذار بخواهد این مبلغ را بپردازد شرکت بیمه می تواند از قبول آن خودداری نماید.

 

ارسال نظر