شناسه خبر : 11248

تبعات حذف فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث چیست؟

نویسنده: رضا یدالهی
تبعات حذف فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث چیست؟

درسال جهش تولید وبا بخشنامه اخیر بیمه مرکزی آنهم با قید فوریت برای اجرایی شدن حذف فیزیکی صدور بیمه‌نامه شخص ثالث، درعمل جمعیت ۶۷ هزار نفری نمایندگی مستقیم کشور که بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در مجموع شاغل در شبکه نمایندگی اعم از کارمند و بازاریاب فعالیت می‌کنند، با چالش‌های جدیدی باتوجه به پرتفوی صدور قابل توجه در این رشته مواجه می‌شوند.

بیمه نامه شخص ثالث ویترین شبکه فروش بوده ، بنابراین با حذف فیزیکی این بیمه نامه، ارتباط مستقیم شبکه فروش با بیمه گذاران به مرور کاهش یافته ودر صورت تداوم ،کمرنگ تر نیز خواهد شد.

درنتیجه بازاریابی سایر  بیمه نامه ها نیز رو به تحلیل رفته و موجبات تقویت فعالان غیرحرفه ای که مجوز صدور بیمه نامه را نداشته اند هم  فراهم می شود.

براین باور هستیم که شبکه نمایندگی همگی در یک راستا فعالیت می کنند.

بنابراین این بخشنامه چالش آشکاری را رقم خواهد زدکه بدون توجه به ظرفیت ها و توانایی ها و تجربه شبکه فروش و سایرمسائل قابل طرح دراین حوزه، به مرور اعتمادسازی که نتیجه تلاش های سالیان متمادی شبکه فروش نمایندگان بوده، دچار اختلال می شود.

صرف نظر از  مشکلات اقتصادی برای شبکه فروش در این رشته،کاهش قابل توجه ضریب نفوذ بیمه نیز در سایر رشته ها  دور از انتظار نیست.!

این بخشنامه ، با توجه به زیر ساخت های نامناسب اعم از عدم دسترسی به اطلاعات خودروهای کشور، اختلال در ارائه کد یکتا و انتقال تخفیفات و الحاقیه های احتمالی و مسائل اینچنینی، ضررهای قابل توجه ای را به بدنه صنعت بیمه وارد خواهد کرد که منجر به سردرگمی شبکه نمایندگی و بیمه گذاران می شود.

حدود 80 درصد تولید حق بیمه در اختیار شبکه توزیع  بوده که با استفاده از دانش و نیروی انسانی و سرمایه گذاری نمایندگان و کارگزاران، اقدام به تاسیس دفاتر در سطح گسترده جهت توزیع خدمات بیمه در کشور کرده اند.

اگر شبکه نمایندگی در صنعت بیمه حضور نداشته باشد، بیم آن می رود که این صنعت به روزگار آژانس های هواپیمایی دچار شود.

بدون شک بازار بیمه فقط با حضور شبکه گسترده و فرهیخته نمایندگی و کارگزاری می تواند برنامه ریزی ارتقا خود در اقتصاد ملی را اجرایی کند و بدون حضورآنها امکان توزیع متوازن و مویرگی خدمات بیمه ای وجود ندارد.

شایسته است به منظور افزایش پتانسیل شبکه توزیع ، نسبت به ترویج روح همکاری در  شبکه نمایندگی و شبکه کارگزاری پرداخته شود.

در بازارهای مترقی بیمه این تبادلات و همکاریها بین شبکه توزیع بیمه سالهاست وجود دارد  و تبدیل به فرهنگ شغلی شده است.

رئیس هیات مدیره کانون سراسری نمایندگان بیمه البرز

 

  • الهام براتی کد ۲۲۷۴۱ بیمه اسیا

    به نظر من با این کار شرکت ها کل شبکه فروششان را از دست میدهند هیچ نماینده ای خیلی کم بدون ثالث کار میکنند که مدت زمان کمی باید دنبال شغل دیگری باشند ثالث که نباشه یعنی هیچ۰۰۰

  • محسن سلیمانپور

    افرادی که تصمیم میگیرند هیچ کدام دردورنج و مشکلات شبکه فروش رالحضه ای لمس نکردند

ارسال نظر