حادثه کانال سوئزشرکت‌های بیمه‌ای را با ضرر‌های میلیارد دلاری مواجه کرد

حادثه کانال سوئزشرکت‌های بیمه‌ای را با ضرر‌های میلیارد دلاری مواجه کرد

رئیس جمهور مصر قصد دارد به منظور تسهیل در حمل و نقل دریایی و تجارت بین الملل طرح توسعه کانال سوئز را به مزایده بگذارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به گِل نشستن کشتی غول پیکر "اور گرین" در کانال سوئز در چند روز گذشته به بزرگترین چالش و بحران بین المللی عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در دوران ریاست جمهوری‌اش در این کشور تبدیل شده است. از این رو رئیس جمهور مصر در نظر دارد با برگزاری یک مناقصه چند میلیارد دلاری طرح عریض کردن کانال سوئز را دوباره راه‌اندازی کند.

در سال ۲۰۱۵، السیسی این طرح را آغاز کرده بود و از همان ابتدا اعلام کرد که تعریض کانال سوئز به معنای "تولد دوباره مصر" است.

رئیس جمهور مصر طرح گسترش این کانال تجاری را به ارزش تقریبی ۸.۵ میلیارد دلار در زمان آشوب‌های داخلی مصر ارائه کرده بود که یکی از دلایل اصلی پیروزی او در انتخابات شد. دولت مصر امیدوار بود به کمک این طرح بتواند ترافیک حمل و نقل دریایی از طریق این کانال را افزایش داده و در نتیجه این امر به افزایش درآمد‌های دولت منجر شود و نقطه عطفی در مراودات بین المللی مصر در زمان ریاست جمهوری السیسی باشد. این هدف، اما تا به امروز محقق نشده و بعد از حادثه چند روز گذشته در کانال سوئز مصر را با چالشی جدی در عرصه بین الملل مواجه کرده است.

به گفته وال استریت ژورنال در حال حاضر بیش از ۳۰۰ کشتی باری در دو طرف کانال در انتظارند تا بتوانند به مسیر حمل و نقل خود ادامه دهند. شرکت‌های حمل و نقل دریایی و نیز شرکت‌های بیمه‌ای با ضرر‌های میلیارد دلاری مواجه شده اند. از این رو دولت السیسی این روز‌ها به شدت تحت فشار داخلی و بین المللی برای چاره اندیشی در مورد این کانال است.

احمد درویش، رئیس منطقه اقتصادی کانال سوئز گفت: "خسارتی که در حال حاضر از حادثه کانال سوئز به ما وارد شده است بیشتر از اینکه یک خسارت مالی باشد یک آسیب برای بازاریابی در آینده تجاری ماست. "

 

ارسال نظر