شناسه خبر : 9603

هزینه‌های خدمات درمانی بازنشستگان کاهش می‌یابد

هزینه‌های خدمات درمانی بازنشستگان کاهش می‌یابد

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران از کاهش یافتن هزینه‌های خدمات درمانی بازنشستگان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، محمد حسینی مدیر کل بیمه سلامت استان تهران در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با اشاره به تجمیع بیمه پایه سلامت و بیمه تکمیلی آتیه سازان گفت: یکی از مباحثی که در مراجعه بیمه شدگان به خصوص بازنشستگان به مراکز درمانی وجود دارد، دوگانگی ساختار بیمه پایه و بیمه تکمیلی است.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران توضیح داد: مثلا زمانی که بازنشسته‌ای به بیمارستان مراجعه می‌کند که می‌تواند بیمه شده پایه سلامت یا تکمیلی باشد یا نباشد در این زمان این فرد باید مبلغی را به مرکز درمانی پرداخت کند و پس از آن به بیمه پایه مراجعه کرده و خسارت بگیرد و با زحمت و طی چندین مرحله و مراجعه به بیمه تکمیلی هزینه پرداختی را از بیمه دریافت کند. به همین جهت تفاهمی بین بیمه پایه سلامت و بیمه تکمیلی آتیه سازان انجام شده است.

به گفته حسینی، در این طرح  بیمه سلامت اختیار خود را به بیمه تکمیلی می‌دهد و بیمه تکمیلی تمامی مبلغ بیمه پایه و سلامت را یکجا برای بیمه شده پرداخت می‌کند و پس از آن مبلغی بیمه پایه به بیمه تکمیلی پرداخت می شود. این طرح باعث می‌شود تا پرداخت هزینه‌ها سریع‌تر انجام شده و زحمت بیمه شده هم کمتر و طبعا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هم راضی‌تر باشند.

وی در ادامه با توضیح این موضوع که ممکن است مرکز درمانی با بیمه پایه سلامت قرار داد نداشته باشد اما فرد مراجعه کننده  به این مرکز درمانی  بیمه پایه سلامت داشته باشد اظهار داشت: با توجه به اینکه آن مرکز درمانی با بیمه تکمیلی آتیه سازان  قرارداد دارد بیمه شده می‌تواند از خدمات مرکز درمانی به طور کامل استفاده کرده و بیمه تکمیلی هم مبلغ مورد نظر را به بیمارستان پرداخت کند.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران در توضیح ارائه پوشش همه جانبه خدمات درمانی گفت: بسته خدماتی در بیمه پایه و تکمیلی متفاوت است و گاهی اوقات مکمل یکدیگر هستند. با روند پیش رو اعتبار دفترچه بیمه شده در نزد مراکز درمانی بیشتر می شود و این پرداخت از طرف بیمه تکمیلی یکجا به مرکز درمانی پرداخت شده و خدمات بیشتری هم به بیمه شدگان ارائه خواهد شد.

 حسینی در پایان این گفتگو با اشاره به پرداخت سهم مبلغ پرداختی بیمه شده برای ارائه خدمات درمانی گفت:  چون قراردادهای بیمه تکمیلی در دستگاه‌های مختلف بر اساس خدمات ارائه شده و سقف قرار داد مبلغ بیمه تکمیلی متفاوت است، هزینه‌های مبلغ پرداختی می تواند از صفر درصد  تا مبلغ کمی بیشتر از آن باشد اما به هر ترتیب هزینه های پرداختی مردم به طور محسوس کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، پیش از این مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از اجرای طرح تجمیع آزمایشی بیمه تکمیلى آتیه سازان و بیمه پایه سلامت برای بازنشستگان کشوری تا پایان سال خبر داده و ابراز امیدواری کرده است این اقدام نظر بازنشستگان عزیز را تأمین کند.

ارسال نظر