شناسه خبر : 9351

۴۴ میلیارد ریال بدهی بیمه سلامت در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

 ۴۴ میلیارد ریال بدهی بیمه سلامت در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ۴۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال از بابت اسناد مهرماه سرفصل خدمات پرسنلی سطح یک صندوق بیمه سلامت روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارومیه و خوی پرداخت شد.

به گزارش چابک آنلاین، نادر نانبخش افزود: پنج میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال از این میزان بابت تخصیص اعتبار پرسنلی سطح یک روستاییان به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی و ۳۸ میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال نیز به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه پرداخت شد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه شامل شبکه‌های بهداشت و درمان کلیه شهرستان‌های استان جز شهرستان خوی است، اظهار داشت: اعتبار پرسنلی سطح یک روستاییان بابت پوشش بیمه سلامت روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به شبکه‌های بهداشت و درمان این مناطق پرداخت و بر اساس تعداد جمعیت تحت پوشش بین این مراکز توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس تعداد بیمه‌شدگان زیرپوشش صندوق روستاییان، بیشترین مبلغ تخصیصی به شبکه بهداشتی درمانی ارومیه به میزان ۱۰ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال و کمترین اعتبار تخصیصی به شبکه بهداشت و درمان چایپاره به میزان ۷۹۲ میلیون ریال تعلق دارد.

وی بیان کرد: این سازمان طی سال جاری برنامه پرداخت‌های خود را نظیر سال گذشته به نحوی تدوین کرده که بودجه هر سال را برای هزینه‌های آن سال هزینه کند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: مشکلی در پرداخت هزینه‌های موسسه‌ها و مراکز طرف قرارداد وجود ندارد و علت تأخیر در پرداختی‌های وجود بازه سه ماهه در رسیدگی به اسناد و مدارک پرداختی است.

نانبخش اظهار داشت: پرداخت منظم مطالبه مؤسسه‌های درمانی طرف قرارداد به ارائه خدمات بهتر و بیشتر این مراکز منجر می‌شود.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند؛ هوشمندسازی مسیر تعالی روزافزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که زیرپوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

ارسال نظر