شناسه خبر : 9341

۶۱ درصد بیماران خاص خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت قراردارند

 61 درصد بیماران خاص خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت قراردارند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۶۴۹ بیمار خاص زیر پوشش بیمه سلامت استان است که ماهانه برای هر نفر از آنان ۱۵ میلیون ریال هزینه می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین، محسن رعنایی اظهار داشت: این میزان هزینه تنها در بحث سرپایی بوده و علاوه بر این باید هزینه های خدمات بستری هم به آن اضافه کرد که در مجموع سالانه ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص هزینه می شود.

وی گفت: هم اکنون افزون بر ۶۱ درصد بیماران خاص استان اعم از تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس زیر پوشش این سازمان بیمه گر هستند.

وی گفت: بیمه سلامت این استان امسال ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات موسسات درمانی، آزمایشگاهی و پزشکی طرف قرار داد را پرداخت کرده است.

رعنایی افزود: همچنین در این مدت ۱۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از مطالبات مراکز جامع سلامت روستایی، پزشکان، ماماها و آزمایشگاه ها و همچنین برای تامین خدمات دارویی نیز پرداخت شده است.

وی اظهار داشت:  این بیمه برای درمان ۶ تن از بیماران استان، سالانه ۳۳ میلیارد ریال هزینه متحمل می‌شود که تنها بابت یکی از آنان ۱۲ میلیارد ریال می‌پردازد.

رعنایی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ درصد اعتبار معادل دو ماه پرداختی تمامی داروخانه های استان به این ۶ نفر داده می شود گفت: هم اکنون تلاش می شود تا اعتبار جداگانه ای برای این بیماران دریافت کنیم.

وی در خصوص تامین هزینه های بیماران سرطانی نیز گفت: هزینه های این نوع بیماران نیز بالا است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: در بحث دارو نیز بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه های دارو توسط سازمان بیمه تامین می شود.

وی با بیان اینکه حجم خدمات به بیماران سخت علاج در مقایسه با سال های گذشته افزایش داشته است گفت: بخشی از اعتبارات این سازمان برای این بیماران هزینه می شود.

رعنایی افزود: طبق آخرین آمار ۶۳۱ هزار و ۶۳۲ نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از مجموع این تعداد ۴۴۵ هزار نفر بیمه شده روستایی، ۱۰۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی و سایر نیز مربوط به کارکنان دولت و خویش فرما هستند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر