شناسه خبر : 9182

نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۱۵۹ مرکز درمانی آذربایجان‌غربی

نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۱۵۹ مرکز درمانی آذربایجان‌غربی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: پزشکان ۱۵۹ موسسه تشخیصی و درمانی استان با هدف حذف دفترچه‌های کاغذی در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی مشارکت دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، نادر نانبخش ایرنا افزود: نسخه‌نویسی الکترونیک این مراکز شامل تجویز دارو، معرفی به مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی است

وی ادامه داد: در این سامانه به محض ورود شماره ملی بیمه‌شده، مشخصات فرد نمایش داده شده و اعتبار دفترچه ارائه شده نیز اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر دفترچه فرد مراجعه کننده دارای اعتبار باشد حق ویزیت بیمه‌ای و در صورت نداشتن اعتبار دفترچه، حق ویزیت آزاد از فرد دریافت می‌شود.

«نانبخش» با اشاره به عمده مزیت و معایت این طرح نیز اظهار داشت: کاهش خطای داروخوانی ناشی از بدخطی پزشک از مزیت‌های این طرح بوده و طولانی شدن فرآیند انتظار مراجعه‌کننده ناشی از نداشتن آموزش و تبحر کافی در داروخانه‌ها و قطعی اینترنت از معایب آن است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر در موسسه‌های خصوصی طرف قرارداد اجرا می‌شود، اعلام کرد: در این طرح فرآیند رسیدگی به نسخه‌ها به طور همزمان توسط سامانه انجام می‌شود و این عمل فرآیند پرداختی به موسسه‌ها را کوتاه‌تر می‌کند.

وی گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات‌رسانی بهتر اجرایی می‌شود.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

ارسال نظر