شناسه خبر : 8773

۱۲۲ هزار هم‌پوشانی بیمه در گلستان رفع شد

122 هزار هم‌پوشانی بیمه در گلستان رفع شد

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به بیمه پایه اجباری سلامت گفت: بیمه سلامت برای افراد فاقد پوشش بیمه‎ای اجباری شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، سیدمحمد حسینی صبح امروز در جلسه نشست و هم‎اندیشی با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: مردم باید از حقوق به حق خود در دستگاه‎های مختلف اجرایی مطلع شوند.

وی با بیان اینکه فرد سالم کسی است که از لحاظ جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی فرد سالمی باشد، ادامه داد: در لیست انتظار گذاشتن بیمار همیشه بد نیست و در برخی کشورهای اروپایی برای بیماری‎های ویروسی زمان 72 ساعته برای آغاز درمان بیماری قائل می‎شوند چراکه معتقدند بیماری ویروسی تا 72 ساعت بهبود می‎یابد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه تقاضای القایی همیشه از سوی پزشکان نیست و گاهی اوقات از سوی مردم و بیمه‎شدگان انجام می‎شود، بیان کرد:  در صورتی که انتظارات مردم بهینه شود تقاضای مردم از مراکز درمانی کنترل می‎شود و با افزایش دانش مردم، تقاضای القایی کاهش می‎یابد.

* در استان گلستان توانستیم طلب پزشکان، پاراکلینیک و داروخانه‎ها را در تیرماه پرداخت کنیم/ گلستان جزو برترین‎ استان‎ها تبادل الکترونیکی اسناد بستری

حسینی با بیان اینکه پرداخت‎های ما به داروخانه‎ها تیرماه سال 1398 است، یادآور شد: بیمه‎گری که ظرف سه ماه طلب مؤسسه‎ای را پرداخت کند به معنای آن است که به‎روز است و در استان گلستان توانستیم طلب پزشکان، پاراکلینیک و داروخانه‎ها را در تیرماه پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه پرداخت‎های ما به دانشگاه علوم پزشکی نیز مناسب است، افزود: در مجموع امسال در بخش پرداختی‎ها وضعیت مطلوبی داریم.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به تبادل الکترونیکی اسناد بستری یادآور شد: 6 استان برای اجرای این طرح پایلوت هستند که استان گلستان جزو آنها است و در این بخش جزو برترین‎ استان‎ها در سطح کشور است.

حسینی با اشاره به بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع خاطرنشان کرد: در بند الف ماده 70 قانون پنج ساله ششم توسعه تدوین شده که بیمه درمانی باید برای همه مردم کشور براساس ارزیابی وسع و توان مالی اجباری شود و کار ارزیابی وسع و دهک‎بندی بیمه‎شدگان بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

* بیمه‎شدگانی که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند دهک‎بندی می‎شوند/  5 درصد گلستانی‌ها فاقد بیمه‎ هستند

وی با بیان اینکه بیمه‎شدگانی که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند دهک‎بندی می‎شوند، اذعان کرد: با سوق دادن یارانه سلامت افراد توانمند و قطع بیمه درمانی رایگان آنها، خدمات ارائه شده به بیمه‎شوندگان ارتقاء می‎یابد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه مقرر شد بیمه‎شدگان دهک یک، دو و سه به صورت رایگان بیمه شوند و دهک چهار 50 درصد حق بیمه را پرداخت کنند و دهه پنجم حق بیمه را به طور کامل پرداخت می‎کند.

حسینی با بیان اینکه از لحاظ پوشش بیمه‎ای در استان گلستان وضعیت خوبی داریم، بیان کرد: طرح اجباری شدن بیمه درمانی فرصتی در استان گلستان است تا افرادی که با وجود تمهیدات اندیشیده شده در گذشته از بیمه درمانی محروم ماندند، بتوانند از بیمه درمانی بهره‎مند شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش‎بینی می‌کنیم پنج درصد جمعیت استان گلستان فاقد پوشش بیمه‎ای باشند، بیان کرد: به زودی ارزیابی وسع انجام می‎شود و  آن دسته از مردم گلستان که تحت پوشش بیمه قرار ندارند را بیمه می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان اضافه کرد: امسال حدود 122 هزار نفر از مردم گلستان، هم‎پوشانی با سایر بیمه‎ها داشتند که برطرف شده است.

ارسال نظر