شناسه خبر : 8480

پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی در گیلان آغاز شد

پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی در گیلان آغاز شد

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به آغاز اجرای طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی همزمان با سراسر کشور در این استان گفت: گیلانی‌های فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای برای بهره‌مندی از این طرح اقدام کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبری افزود: در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت،  سه دهک پایین رایگان بیمه می شوند و دهک‌ های دیگر نیز بر اساس میزان درآمد خانوار حق بیمه خانوار را پرداخت خواهند کرد.

وی با بیان این که بر اساس این طرح، تمام افراد بیمه نشده ، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌ گیرند، اظهار کرد: در این طرح با توجه به مصوبه دولت، حق بیمه خانواده‌هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک‌های درآمدی یک و دو و سه قرار دارند، به صورت کامل توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند نیز توسط دولت پرداخت می‌شود و خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر باشد یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند، با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

اکبری با اشاره به فرصت شش ماهه برای افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه ای در اجرای بیمه اجباری و ارزیابی وسع بیان داشت: افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه ای برای بهره مندی از این فرصت، بایستی به سایت وزارت رفاه (مجری این برنامه) یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان مراجعه کنند.

طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی از امروز (دوشنبه) در سراسر کشور آغاز شده است.

بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر، یک میلیون و ۲۲۵ هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این اداره کل با یک هزار و ۷۳۶ نفر شامل پزشک عمومی، دندانپزشک، متخصص و فوق تخصص، داروخانه ، آزمایشگاه، رادیولوژی،  فیزیوتراپی  و غیره قرارداد دارد.

ارسال نظر