شناسه خبر : 8458

۸۰ درصد جمعیت سردشت زیرپوشش بیمه سلامت هستند

۸۰ درصد جمعیت سردشت زیرپوشش بیمه سلامت هستند

رییس اداره بیمه سلامت سردشت با اشاره پوشش ۸۰ درصدی در این شهرستان گفت: هم‌اکنون بیش از ۹۵ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت در این شهرستان بهره‌مند هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حمید کشاورزی اظهار داشت: حدود ۲۵ هزار نفر دیگر نیز زیر پوشش صندوق‌های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر ادارات قرار دارند. 

وی افزود: جهت رفاه حال بیمه‌شدگان در تسریع امور تمدید، تعویض و صدور دفترچه، چهار دفتر پیشخوان در این شهر برای خدمات‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن فعال است.

وی با اشاره به تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و درمان و سازمان بیمه سلامت افزود: بیمه سلامت در سردشت هم‌اکنون با بیمارستان امام خمینی (ره)، ۹ داروخانه، ۱۱ مرکز جامع سلامت، ۱۴ پزشک خانواده، ۱۶ ماما، چهار پزشک عمومی، ۱۹ پزشک متخصص و فوق تخصص، چهار آزمایشگاه، یک رادیولوژی، ۲ فیزیوتراپی و سه دندان‌پزشک طرف قرارداد است.

رییس اداره بیمه سلامت سردشت گفت: در صندوق کارکنان دولت ۶ هزار و ۱۱۶ نفر، صندوق سایر اقشار سه هزار و ۴۳۳ نفر، صندوق ایرانیان یک هزار و ۱۲۴ نفر، صندوق روستاییان ۶۵ هزار و ۲۳۸ نفر و صندوق سلامت همگانی ۱۹ هزار و ۳۳۵ نفر از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: ۱۲۷ نفر نیز در این شهرستان از بیماران خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوندی و ام‌اس زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

کشاورزی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون برای ۱۰ هزار و ۵۷۱ نفر از روستاییان و ۳۲ هزار و ۲۵ نفر از ساکنان شهر بیمه صادر و برای ۲۶ هزار و ۳۸۸ بیمه‌شده نیز امور تمدید، تعویض، المثنی، ابطال و معرفی‌نامه صادر شده است.

وی گفت: در نیمه نخست امسال، سه هزار و ۶۱۷ پرونده بستری بیمارستانی و ۵۲ هزار و ۲۰۷ نسخه درمانی اعم از پزشکان، پاراکلینیک‌ها و داروخانه‌ها به مبلغ ۶۸ میلیار و ۸۷۰ میلیون و ۹۷۵ هزار ریال پذیرش شده‌ است.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

ارسال نظر