شناسه خبر : 8448

۲۵۰هزار نفر از جمعیت استان خوزستان فاقد هر گونه بیمه هستند

۲۵۰هزار نفر از جمعیت استان خوزستان فاقد هر گونه بیمه هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان با اشاره به اینکه ۲۵۰هزار نفر از جمعیت استان فاقد هر گونه بیمه هستند گفت: با اجرای طرح بیمه اجباری این افراد تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی خسروی شنبه شب در حاشیه نمایشگاه الکامپ خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: داوطلبان بیمه سلامت از دهک اول تا سوم رایگان ، دهک چهارم ۵۰ درصد حق بیمه و دهک پنجم به بالای باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند.

وی افزود : تعداد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان خوزستان  به عضویت این بیمه درآمده‌اند که بیشترین آن مربوط به شهرستاهای اهواز با تعداد ۳۳۷ هزار بیمه شده و دزفول با تعداد ۲۵۰ هزار نفرهستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان بیان کرد: بیمه سلامت از صندوقهای مختلف بیمه کارکنان دولت و سایر اقشار که با عنوان بیمه ایرانیان ، بیمه رایگان همگانی و صندوق روستایی است تشکیل شده است.

 بهره‌مندی یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر روستایی از خدمات بیمه سلامت

خسروی ادامه داد : یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی از خدمات سطح یک بهداشتی و درمانی با همکاری شبکه های بهداشت و درمان ، از مزایای بیمه سلامت بهره می برند.

وی افزود : یک هزار و ۸۰۰ واحد در ۵۳ بیمارستان استان با دفترچه بیمه سلامت به افرادی که عضو این بیمه هستند خدمات ارائه می دهند .

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان اظهار داشت : خدمات ارائه شده بیمه سلامت از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده برای بیمه روستایی پنج درصد فرانشیز و غیر از این اعضا ۱۰ درصدفرانشیز دریافت می کند .

خسروی ادامه داد : رویکرد بیمه سلامت حرکت به سمت پروژه های الکترونیک است که در ۲سال اخیر ۴ پروژه مهم الکترونیک آغاز شده است که در این پروژه ها استحقاق سنجی در بیمارستان های دولتی با هدف حذف دفترچه اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد : نسخه نویسی الکترونیکی با ارائه کدملی باهدف حذف نسخ کاغذی برای مراجعات سرپایی در مطب ها و داروخانه ها به صورت پایلوت در هشت شهرستان ایذه، شوش، اندیمشک، ماهشهر، شادگان،حمیدیه، آبادان و شوشتر اجرا شد.

خسروی ادامه داد : حذف پرونده های بستری به صورت کاغذی از دیگر خدمات الکترونیکی است که تاکنون به صورت دستی در اختیار بیمار قرار می گرفته و بیمار برای دریافت هزینه بیمه به دفاتر بیمه باید مراجعه میکرد. 

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد : سالانه ۲۲ میلیون دفترچه در کشور صادر می شود که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دفترچه در بیمارستان های دولتی حذف شده و بیمار فقط با ارائه کدملی می تواند خدمات دریافت کند.

وی گفت : در کل کشور ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده پزشکی به صورت کاغذی تشکیل می شود که معادل ۱۲۰ میلیون برگه است که با حذف پرونده های کاغذی می توان به همین میزان صرفه جویی کرد.

چهارمین نمایشگاه الکامپ و دستاوردهای دولت الکترونیک از ۹ تا ۱۲ آبان در محل نمایشگاه‌های  دائمی بین‌المللی اهواز در حال برگزاری است.

ارسال نظر