شناسه خبر : 8441

۱۲۷ میلیارد ریال برای بیماران خاص در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد

۱۲۷ میلیارد ریال برای بیماران خاص در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد

مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱۲۷ میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص در استان شامل هموفیلی، تالاسمی، ام اس، دیالیز و پیوند کلیه هزینه شده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا کاظمی افزود:۷۹ میلیارد ریال در سال گذشته و ۴۸ میلیارد ریال در نیمه نخست سال جاری برای درمان و تامین هزینه داروی یکهزار و ۵۳ بیمار خاص زیرپوشش بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر همه خدمات دارویی و درمانی بیماران خاص به جز تعداد معدودی از داروهای بیماران ام اس که ۱۰درصد آن از طرف بیمار پرداخت می شود به صورت رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون سه تا چهار درصد از مردم استان زیرپوشش هیچ بیمه درمانی نیستند در حالی که این شاخص در کشور ۱۰درصد است.

کاظمی ابراز داشت: طرح بیمه اجباری برای قرار دادن افرادی که زیرپوشش هیچ بیمه ای نیستند از سیزدهم آبان امسال همزمان با سراسر کشور در استان شروع می شود.

وی عنوان کرد: براساس این طرح افرادی که زیرپوشش هیچ نوع بیمه درمانی نیستند با مراجعه به پورتال بیمه سلامت ایرانیان نام نویسی می کنند. 

مدیرکل بیمه سلامت تصریح کرد: اسامی درخواست کنندگان بیمه سلامت به وزارت رفاه ارسال و پس از ۱۰ روز و تعیین دهک اجتماعی، در مورد میزان هزینه پرداختی به خدمت گیرنده اعلام می شود.

کاظمی گفت: در این طرح سه دهک اول جامعه به صورت رایگان زیرپوشش خدمات درمانی قرار می گیرند،دهک چهارم با پرداخت ۵۰درصد هزینه به میزان سالانه سه میلیون ریال و دهک های پنجم تا دهم با پرداخت سالیانه ۶ میلیون ریال بیمه می شوند.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۵۲۰ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۶۵ درصد زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی بیان کرد: این افراد شامل جامعه روستایی،عشایر،کارکنان دولت و افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی چون بهزیستی،کمیته امداد امام خمینی (ره) و ایثارگران هستند.

کاظمی تصریح کرد: در بخش سرپایی از جمله دارو نیز پوشش بیمه به میزان ۷۰ درصد است که این میزان برای بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص رایگان یا تا سقف ۹۰ درصد است.

وی افزود: ۷۹۳ مؤسسه تشخیصی درمانی دولتی و خصوصی در استان طرف قرارداد این سازمان است.

کاظمی ابراز کرد: ۴۱ دفتر پیشخوان در مناطق مختلف این استان کار صدور و تعویض دفترچه و سایر خدمات مورد نیاز بیمه شدگان را انجام می‌دهند.

کاظمی افزود: طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در این استان در حال اجراست که  با اجرای این طرح، نیازی به دفترچه کاغذی بیمه سلامت وجود ندارد و بیماران می‌توانند با کارت ملی ویزیت شده و دارو و خدمات دیگر را از داروخانه یا مرکز تصویربرداری دریافت کنند.

استان ۷۲۳هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

 

ارسال نظر