شناسه خبر : 8422

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشدار داد:

اجرای طرح بیمه مبتنی بر وسع، به صلاح کشور نیست

اجرای طرح بیمه مبتنی بر وسع، به صلاح کشور نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر بنده تا زمانی که اطلاعات جامع و دقیق مورد تایید وزارت رفاه از حوزه درآمدی و خانواری در دارایی، درآمد و بخش‌های مختلف تکمیل نباشد، اجرای آزمون بیمه مبتنی بر وسع شرایط خاص ایجاد می کند و به صلاح کشور نیست و کار با اطلاعات نادرست، می شود محل نزاع مردم با بیمه سلامت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، "محمدرضا پورابراهیمی" امروز 9 آبان ماه در همایش بیمه سلامت استان کرمان با تشکر از فعالیت های اداره کل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: یکی از مهم ترین اقدامات نظام جمهوری اسلامی در خدمات اجتماعی که ماموریت عام در جامعه است، مسیری را دنبال کرده که جزو کشورهای پیشگام منطقه در پوشش خدمات و برگرفته از نگاه اجتماعی است.

وی افزود: برای ارتقاء این خدمات باید تلاش کرد، موضوعات مختلف را پوشش داده و عملکرد بهتری داشته باشیم و با شناسایی نقاط قوت و ضعف، کار را بهتر پیش ببریم.

پورابراهیمی تصریح کرد: در سال گذشته در استان کرمان قریب به 720 میلیارد تومان منابع و تعهدات بیمه سلامت انجام بوده که از این میزان بخش عمده ای از تعهدات پرداخت شده اما یکی از چالش‌های بیمه سلامت، بدهی به مجموعه های مختلف و بیمارستان های بخش خصوصی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر نتوانیم به تعهدات عمل کنیم، فعالیت مراکز خصوص و داروخانه ها با مشکل مواجه می شود لذا درخواست داریم بدهی مربوط به سال 97 که حدود 100 میلیارد تومان است پیگیری و پرداخت شود تا خدمات استمرار پیدا کند.

وی با اشاره به اقدام خوب بیمه سلامت در یکسان سازی دفترچه بیمه گفت: با این کار در هم پوشانی بیمه ها، بخش زیادی از مسائل رفع می شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: مسئله مهم دیگر غربالگری خدمات بیمه ای است که باید پرداخت حق بیمه براساس توان خانواده ها صورت بگیرد که در پرداخت یارانه نقدی هر کس درآمد بیشتر دارد باید یارانه کمتر و افراد با درآمد کمتر یارانه بیشتر دریافت کنند که این قانون است و عدالت اجتماعی نیز همین است اما در اجرای هدفمندی یارانه ها کار نادرستی انجام شد.

وی با اشاره به آزمون وسع و پرداخت حق بیمه براساس توان خانواده ها بیان کرد: بانک اطلاعاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک بندی جامعه ناقص است و جامعه هدف دقیقا آنالیز نشده لذا نگرانی جدی در تعمیم خدمات بیمه سلامت داریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: نگرانی بابت اطلاعات است که مبنای خدمات بیمه می شود و باید در این زمینه توجه داشت و اگر وزارت کار، تعاون و رفاه صحت این اطلاعات را تایید کند مسئله ای نیست اما خود مسوولان وزارتخانه در این اطلاعات تردید دارند.

وی افزود: به نظر بنده تا زمانی که اطلاعات جامع و دقیق مورد تایید وزارت رفاه از حوزه درآمدی و خانواری در دارایی، درآمد و بخش های مختلف تکمیل نباشد، اجرای آزمون وسع شرایط خاص ایجاد می کند و به صلاح کشور نیست و کار با اطلاعات نادرست می شود محل نزاع مردم با بیمه سلامت.

پورابراهیمی با تاکید بر لزوم کاهش هزینه های درمان و اقدام جدی در پیشگیری تصریح کرد: کشور ما در تصادفات جاده ای رکوردار در دنیا است و سال گذشته بیش از 17 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست داده و معلولیت هایی که ایجاد می شود هزینه های سنگینی در درمان دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سرانه هزینه های اجتماعی در حوزه سلامت بسیار بالا است و کار بیمه سلامت فقط پرداخت تعهدات بیمه نیست و باید در پیشگیری ورود کند و باید همه بیمه ها کار کنند که با این اقدامات می توانیم مسیری فراهم کنیم که به تخصص و بهره وری نزدیک تر بوده و آثار خوبی در جامعه داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تلاش دشمن ایجاد نارضایتی در مردم نسبت به مسوولان است و رضایت مردم یکی از مولفه های اقتدار ملی است و خدماتی که انجام می شود اثر مثبت در رفتار جامعه دارد.

وی افزود: مشکلات حوزه اقتصادی زیاد است که بخشی از عوامل آن خارجی و بخشی داخلی است و تلاش در حوزه سلامت که از نیازهای استراتژیک مردم است، آثار خوبی در جامعه دارد و سرمایه اجتماعی برای نظام است که دشمن به دنبال تضعیف آن است.

پورابراهیمی گفت: امریکا دارد در تحریم های اقتصادی تجدیدنظر می کند و سال گذشته بنای آنها نابودی جمهوری اسلامی بود که برنامه ریزی بسیار فشرده داشتند اما تیر آنها به سنگ خورده و گزارش وزیر خزانه داری این بوده که تحریم های اقتصادی علیه ایران دارد روزهای آخر را می گذراند.

ارسال نظر