شناسه خبر : 8415

۹ میلیون ایرانی فاقد بیمه در گام دوم طرح نظام تحول سلامت بیمه می‌شوند

 ۹ میلیون ایرانی فاقد بیمه در گام دوم طرح نظام تحول سلامت بیمه می‌شوند

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه از این پس هیچ فردی فاقد دفترچه بیمه نخواهد بود، گفت: ۹ میلیون ایرانی فاقد پوشش بیمه‌ای در گام دوم طرح نظام تحول سلامت بیمه می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، سعید نمکی بامداد پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت حوزه بهداشت و درمان گیلان، اظهار کرد: وزارت بهداشت را با مجموعه ای از چالش‌ها همانند مطالبات ۵ هزار میلیارد تومانی از بیمه سلامت تحویل گرفتم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری از پرونده الکترونیکی سلامت نیز اشاره کرد و گفت: پرونده الکترونیکی سلامت تا پایان بهار بدون دریافت ریالی از دولت و با حفظ اطلاعات ۸۰ میلیون ایرانی به بهره برداری رسید.

علت ۱۰۰ هزار مرگ در سال فشار خون بالاست

وی با اشاره به بیماری‌های فشارخون و دیابت و با بیان اینکه از ۳۸۰ هزار مرگ در سال علت ۱۰۰ هزار مرگ فشار خون بالا است، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری مردم و بسیج نیروها امسال ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کردند.

نمکی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیون نفر که در معرض فشارخون بالا بودند شناسایی شدند، ادامه داد: وضعیت دارو در گذشته نه چندان دور بسیار وخیم بود اما امروز با وجود تمام مشکلات ارزی هیچ کارخانه داروسازی نیست که تا پایان سال در تامین مواد اولیه خود دچار مشکل باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه از این پس هیچ فردی فاقد دفترچه بیمه نخواهد بود، بیان کرد: از ۱۳ آبان ماه امسال ۹ میلیون ایرانی فاقد بیمه در گام دوم طرح نظام تحول سلامت بیمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تابلوی مناسبی از عملکرد در گیلان وجود ندارد و با مجموعه‌ای درهم تنیده از مشکل مواجه هستیم، افزود: در روزهای سخت و پر از مشکل امروز باید مدیریت را از کمیت به کیفیت سوق دهیم.

طرح‌های بهداشتی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تا سال آینده بهره برداری می شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: امروز روز نظارت و خرج کردن مبتنی بر شرایط خاص است و باید با سیاست و از پراکنده کاری دوری کنیم.

نمکی با بیان اینکه به ازای یک‌ تخت بیمارستان می‌توانیم یک‌کیلینیک راه اندازی و باید پیشگیری محور عمل کنیم، افزود: باید با ساختار اقتصادی و منطقی عمل کرده و به حداقل‌ها دست یابیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری بیمارستان ۴۰۰ تختخوابه در دهه فجر سال آینده با کمک دستگاه‌های مربوطه و خیرین بیان کرد: هر بیمارستان و مرکز بهداشتی درمانی که تا ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد تا سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی، گفت: دولت باید جور فرودستان را بکشد و هیچ‌ طرحی قبل از اینکه پیوست زیست محیطی و سلامت داشته باشد اجرا نمی شود مگر اینکه پیوست حمایت از فقرا داشته باشد.

ارسال نظر