شناسه خبر : 8369

۵۲ درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

52 درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که حدود ۵۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: حدود دو میلیون و ۵۰ هزار نفر در استان تحت پوشش این بیمه هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، وحید مجیدی اظهار کرد: به طور میانگین در سال گذشته جمعیت تحت پوشش  این بیمه 3.7 بار از خدمات درمانی و بهداشتی استفاده کردند.

وی با بیان این‌که تراز سازمان بیمه سلامت در استان در سال گذشته حدود 800 میلیارد تومان بود، بیان کرد: سالانه به ازای هر بیمه شده نزدیک به 38 هزار تومان هزینه درمان پرداخت می‌شود.

مجیدی با اشاره به میزان بدهی بیمه سلامت به مراکز پزشکی، عنوان کرد: کل بدهی موسسات در سال 97، نزدیک به 150 میلیارد تومان است، ولی در سال 98 مطالبات ما به روز بوده و مطالبات تیرماه آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها پرداخت شده است و به زودی مطالبات مردادماه نیز پرداخت خواهد شد؛ همچنین برای برخی از بیمارستان های خصوصی بدهکار هستیم که هر چه سریعتر پرداخت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه 45 بیمارستان در سطح استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: باتوجه به قانون برنامه ششم باید در راستای توسعه دولت الکترونیک در حوزه سلامت، اقدام به حذف دفترچه بیمه کردیم که استارت این کار در سال 96 در تمامی بیمارستان های دانشگاهی زده شده  وبیماران در هنگام بستری نیاز به دفترچه بیمه ندارند و تنها با ارائه کدملی می‌توانند از خدمات بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظر