شناسه خبر : 8324

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد :

سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای بیماران خاص استان هزینه شد

سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای بیماران خاص استان هزینه شد

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تا مرداد ماه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در سال گذشته هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای بیماران خاص استان هزینه کرده ایم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا کاظمی سه شنبه، ۳۰ مهر ماه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص وضعیت پرداخت های بیمه سلامت به مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان افزود: مطالبات بخش خصوصی تا پایان مرداد ماه و در بخش دولتی دانشگاهی تا پایان تیرماه پرداخت شده است.

 

وی اظهار کرد: ماهانه ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان در حوزه درمان دولتی و خصوصی این استان پرداخت و هزینه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا مرداد ماه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در سال گذشته هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای بیماران خاص استان هزینه کرده ایم.

کاظمی تصریح کرد: از جمعیت ۷۳۰هزار نفری استان، ۵۲۰هزار نفر در صندوق های کارمندی، سایر اقشار، ایرانیان و روستائیان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و به آنها خدمات ارائه می شود.

وی ادامه داد: بر اساس بند الف ماده ۷۰قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی پوشش بیمه سلامت برای همه افراد جامعه اجباری بوده و استفاده از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه پس از ارزیابی توانایی پرداخت و ضوابط مربوط انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خانوارهای مشمول این قانون جهت دریافت دفترچه بیمه و دریافت خدمات بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت به سه گروه تقسیم می‌شوند.

کاظمی بیان کرد: گروه اول خانوارهای دارای درآمد کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار یا خانوارهایی که در یکی از دهک‌های درآمدی یک، دو یا سه قرار می‌گیرند که ۱۰۰ درصد حق بیمه خانوار از سوی دولت پرداخت شده و خانوارها رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی اظهارکرد: گروه دوم نیز خانوارهای با درآمد بین ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار تا صد درصد یا خانوارهایی که در دهک درآمدی چهار قرار می‌گیرند که با پرداخت ۵۰ درصد سرانه حق بیمه معادل ۲۴ هزار۸۰۰ تومان ماهیانه در سال جاری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: گروه سوم، خانوارهای دارای درآمد معادل حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار و بیشتر از آن یا خانوارهایی که در دهک درآمدی ۵ و بالاتر قرار می‌گیرند با پرداخت ۱۰۰ درصد سرانه حق بیمه معادل ۴۸ هزار ۸۰۰ ماهیانه در سال جاری تحت پوشش بیمه قرارمی گیرند.

کاظمی گفت: خانواده‌ها می‌توانند ظرف ۶ ماه از سوم آبان و همزمان با آغاز هفته سلامت با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و ثبت نام در سامانه بیمه سلامت نسبت به ارزیابی وسع که توسط وزارت رفاه استعلام می‌شود ثبت نام و پس از تأیید در یکی از گروه‌ها از سازمان بیمه سلامت خدمات دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بیمه سلامت چند پروژه داریم که نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستانهای بویراحمد و کهگیلویه آغاز شده و از ۱۵ آبان ماه در شهرستان‌های گچساران و بهمئی شروع می شود.

کاظمی تصریح کرد: رسیدگی الکترونیکی از شهریور ماه آغآز شده و در ۶ بیمارستان استان در حال اجراست.

وی بیان کرد: سامانه ۱۶۶۶ بصورت شبانه روزی آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات بیمه شدگان است.

 

 

 

ارسال نظر