شناسه خبر : 7791

سالانه ۹۴ میلیارد تومان یارانه بیمه سلامت پرداخت می‌شود

سالانه  94 میلیارد تومان یارانه بیمه سلامت پرداخت می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: افراد از ابتدای مهر امسال افراد به مدت ۶ ماه فرصت دارند خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند در غیر این صورت هنگام مراجعه به مراکز درمانی متحمل پرداخت هزینه زیادی خواهند شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سعید فرجی با اشاره به اجباری شدن بیمه برای افرادی که تحت پوشش بیمه‌ای نیستند، گفت: از سال 93 تا 96 همه افراد با ورود به سامانه بیمه سلامت می‌توانستند خود را بیمه کنند اما از آبان سال 96 با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده بر بیمه و پرداخت حق بیمه برای افراد در بیمه سلامت شماری از افراد پیگیر بیمه سلامت خود نشده‌اند.
وی تصریح کرد: افراد از ابتدای مهر امسال افراد به مدت 6 ماه فرصت دارند خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند در غیر این صورت هنگام مراجعه به مراکز درمانی متحمل پرداخت هزینه زیادی خواهند شد.
فرجی افزود: اگر افرادی که تا کنون تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبوده‌اند تا پایان مهر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و در بیمه سلامت نام‌نویسی انجام دهند شامل 50 درصد تخفیف بیمه‌شده و مبلغ 58 هزار حق بیمه ماهانه را به مبلغ 29 هزار 390 تومان پرداخت می‌کنند.
فرجی در ادامه بابیان اینکه طرح الکترونیکی شدن خدمات درمانی در همدان نیز اجرایی خواهد شد، گفت: در راستای جهت‌دهی به ساختار درمانی پزشکی و همچنین دریافت خدمات پزشکی بهتر در استان، الکترونیکی شدن ارائه خدمات در همدان نیز به‌صورت جامع به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: سالانه بین 65 تا 94 میلیارد تومان یارانه بیمه سلامت به مراکز درمانی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به‌منظور ارائه خدمات بهتر و جامع‌تر پرداخت می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآور شد: با توجه به رویکرد سازمان بیمه سلامت مبنی بر الکترونیکی شدن خدمت‌رسانی، میزان سالانه 20 الی 30 درصد مراجعات غیرحضوری باید به 100 درصد رسیده و سامانه الکترونیک در مراکز دولتی و خصوصی مستقر شود.
وی در راستای الکترونیکی شدن ارائه خدامت 4 محور را الگوی کار بیمه سلامت دانست و اظهار کرد: استحقاق سنجی، نسخه‌نویسی الکترونیکی، ارجاع الکترونیکی و رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری از جمله محورهای اصلی در اجرایی شدن این طرح است.
فرجی ادامه داد: در پروژه الکترونیکی اگر بیماری به مراکز درمانی مراجعه کند، پس از آن با ارائه کد ملی تمام پیشینه پزشکی فرد ذخیره‌شده و از اتلاف وقت و خدمات اضافه جلوگیری خواهد شد که این برنامه در استان به‌صورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای پزشکان در حال پیگیری بوده و بیمارستان سینا در همدان و قائم(عج) در اسدآباد به‌صورت آزمایشی این طرح را به اجرا رسانده‌اند.
وی بابیان اینکه 60 درصد هزینه‌های بیمه سلامت در حوزه بستری پرداخت می‌شود، گفت: ساماندهی قسمت بستری به سامانه سپاس محول شده و تا پایان سال بیمارستان‌های تحت پوشش بیمه سلامت، اسناد بستری را مکانیزه می‌کنند.
وی درباره پرداخت مطالبات به مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت خاطرنشان کرد: یارانه مراکز همانند سال گذشته پرداخت‌شده اما در حوزه درمان و طول عمر، سال 97 نسبت به سال 96 کمتر بوده است اما در سال 98 بیش از نیمی از مطالبات داروخانه‌ها، علوم پزشکی و بخش خصوصی را پرداخت کرده‌ایم.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در پایان درباره ایجاد سقف در پرداخت به داروخانه ها و امتناع داروخانه‌های دولتی برای تحویل دارو به بیماران گفت: هیچ‌گونه سقفی برای ارائه دارو توسط داروخانه ها نگذاشته‌ایم و اگر داروخانه‌های دولتی به خصوصی برای خرید آزاد دارو ارجاع می‌دهند کم‌کاری از آنها بوده و ربطی به بیمه سلامت ندارد.

 

ارسال نظر