شناسه خبر : 7687

۱۲ هزار میلیارد ریال از بدهی‌های بیمه سلامت پرداخت شد

۱۲ هزار میلیارد ریال از بدهی‌های بیمه سلامت پرداخت شد

تمام دارو‌‌های گران قیمت دارای پرونده الکترونیک هستند و بیمار برای دریافت آن با بیمه باید در سامانه تایید خدمت پرونده داشته باشد

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، طاهر موهبتی گفت: هر نسخه‌ای که بالای ۵۰ هزار تومان باشد در سامانه بیمه ثبت می‌شود و فرد نمی‌تواند در فاصله زمانی کوتاه مجدد همان دارو‌ها را با بیمه بگیرد.
وی عنوان کرد: ما در سال ۹۷ به تعداد ۵ میلیون بار برای تحویل دارو با بیمه از تی تگ استعلام کردیم که ۵۸۰ هزار بار آن رد شده و دارو تحویل داده نشد، اکنون ۴۹۰ قلم دارو در حال حاضر در سامانه تی تگ ثبت شده و دارای بارکد هستند و هر کسی بخواهد تخلفی درباره آن‌ها انجام دهد کاملا مشخص می‌شود، بازار ناصر خسرو کشف جدیدی نیست و امروزه کارکرد آن بسیار کاهش پیدا کرده، چون دارو‌های گران کاملا پرونده‌‌ای هستند و نمیتوان براحتی آن‌ها را قاچاق کرد.
موهبتی افزود: دولت برای ۶ ماه برنامه‌های تشویقی و یارانه‌ های مختلف درنظر گرفته تا کسانی که هیچ بیمه‌‌ای ندارند بتوانند تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار بگیرند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: از طریق ارزیابی وسع کسانی که توان مالی لازم را ندارند می‌توانند بصورت کاملا رایگان یا بسته به حداقل درآمدشان صرفا با پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه، دارای دفترچه بیمه سلامت شوند.
آقای موهبتی افزود: در سال ۹۷ به میزان ۶۵۶ میلیارد تومان از بودجه بیمه سلامت صرف تصویربرداری از بیماران شده است، تصویر برداری یکی از بخش‌هایی است که بار مراجعه آن در سال بسیار بالاست.
وی گفت: هفته گذشته ۱۲ هزار میلیارد ریال بابت مطالبات بخش‌های درمانی پرداخت کردیم و باعث شد تا طلب داروخانه‌ها تا تیر ماه تسویه شود و در بخش مراکز درمانی سرپایی هم فقط ۲ ماه بدهی باقی مانده است.

ارسال نظر