شناسه خبر : 7583

بیمه سلامت آذربایجان غربی ۲۳۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد

بیمه سلامت آذربایجان غربی 2300 میلیارد ریال بدهی دارد

مدیرکل بیمه‌سلامت آذربایجان‌غربی گفت: بیمه سلامت این استان ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به موسسه‌های دولتی دانشگاهی، غیردانشگاهی و غیردولتی از بابت اسناد و هزینه‌های سال ۱۳۹۶ بدهکار است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، نادر نانبخش افزود: از این مقدار ۲ هزار میلیارد ریال مربوط به موسسه‌های دولتی دانشگاهی و ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به موسسه‌های غیردانشگاهی و غیردولتی است.

وی اعلام کرد: بر اساس سیاست‌های اجرایی بیمه سلامت ایران، ادارات تابعه اجازه پرداخت بدهی‌های سال‌های قبل را از طریق بودجه سال جاری ندارند و بر همین اساس برای پرداخت بدهی‌ها نیازمند ردیف بودجه‌ای ویژه‌ای هستیم.

وی ادامه داد: تمامی معوقه‌های پرداختی موسسه‌های طرف قرارداد این بیمه در سال‌جاری به‌روز بوده و بخشی از بدهی میلیاردی این سازمان در سال گذشته باقی مانده است که در حال تامین بودجه برای پرداخت آن هستیم.

وی اضافه کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت ۵۰۰ میلیون یورو از منابع ارزی کشور در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد که با استفاده از این اعتبار و نیز اوراق مشارکت و خزانه،  بدهی‌های سنوات سال ۱۳۹۶ موسسه‌های دولتی، دانشگاه و خصوصی پرداخت شود.

مدیرکل بیمه‌سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم توجه مسوولان به اعتبارات این سازمان بیمه‌گر اظهار داشت: این امر نیازمند توجه و پیگیری جدی است زیرا اگر وضعیت امسال بر شرایط بودجه‌ای حاکم شود، شاهد نظم خوبی در پرداختی‌ها به بخش‌های دولتی و خصوصی خواهیم بود.

نانبخش با اشاره به هزینه‌های درمان این سازمان بیمه‌گر در آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: ماهانه ۳۱۰ میلیارد ریال برای اسناد ارائه شده توسط موسسه‌های دولتی، دانشگاهی و ۱۰۰ میلیارد ریال به موسسه‌های خصوصی توسط بیمه سلامت این استان پرداخت می‌شود.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره مند شده‌اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

 

ارسال نظر