شناسه خبر : 7411

افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

افراد فاقد بیمه  تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هیات دولت آیین‌نامه اجرایی «بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع» را تصویب کرد که براساس آن، روستائیان و عشایر و تمام افرادی که بیمه نیستند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری» اظهارداشت: دولت مکلف است برای تحقق سیاست‌های کلی سلامت، تامین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت و مدیریت منابع سلامت بوسیله نظام بیمه اقدام های لازم را انجام دهد.

وی گفت: مطابق قانون برنامه، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری است و برخورداری از یارانه دولت برای حق سرانه بیمه با ارزیابی وسع و سایر ضوابط، بر اساس آیین‌نامه‌ای است که روز گذشته در جلسه هیات دولت تصویب شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این حق بیمه شامل سرپرست خانوار و تمام افراد تحت تکفل آنان است و بر اساس این مصوبه هفت درصد درآمد خانوار در اختیار بیمه قرار می‌گیرد و سهم کارفرما و دولت نیز توسط دولت پرداخت می‌شود. 

وی اضافه کرد: براساس این مصوبه ، خانوارهایی که حقوق دریافتی زیر ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار دارند، حق بیمه به شکل کامل توسط دولت پرداخت می شود. 

شریعتمداری اضافه کرد: خانوارهایی که بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب درآمد دارند، تا ۵۰ درصد حق بیمه آنها توسط  دولت پرداخت می شود. همچنین خانوارهایی که از ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر دریافت می کنند با پرداخت حق بیمه خود می توانند از بیمه سلامت ایران بهره مند شوند. 

بر اساس این مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است حداکثر ظرف یک ماه پاسخ آزمون وسع را به سازمان بیمه سلامت ایران ارائه دهد و این سازمان مکلف به بیمه کردن افراد متقاضی بیمه است.

 

ارسال نظر