شناسه خبر : 7396

بیمه سلامت برای مددجویان کمیته امداد صادر شد

بیمه سلامت برای مددجویان کمیته امداد صادر شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بیمه پایه هشت هزارو ۵۴۷ مددجوی کمیته امداد این استان با موفقیت به سازمان بیمه سلامت ایرانیان واگذار شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، هدایت صفری بر حمایت مستمر بیمه مکمل مددجویان این نهاد تاکید کرد و افزود: از ابتدای تیرماه سال جاری خدمات مورد نیاز بیمه‌ای جامعه هدف کمیته امداد از این طریق به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از همپوشانی‌های بیمه‌ای و ارائه خدمات اثربخش‌تر به مددجویان تحت حمایت و یکپارچگی در ارائه خدمات درمانی و بیمه‌ای عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح به‌صورت مرحله‌ای بوده و در مرحله نخست برای سه هزار و ۷۱۲ مددجوی زنجانی مشمول طرح دفترچه بیمه سلامت صادر شده و مابقی مددجویان مشمول نیز در حال صدور و دریافت دفترچه هستند.

صفری به استمرار ارائه خدمات درمانی از طریق پزشک خانواده به مددجویان مشمول خدمات بیمه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان بیمه سلامت ایرانیان همانند گذشته کلیه خدمات درمانی مورد نیاز مددجویان تحت حمایت از طریق پزشک خانواده و رعایت سیستم ارجاع به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی کمیته امداد برای تأمین بخشی از هزینه‌های درمانی مددجویان تحت حمایت این نهاد در قالب بیمه مکمل خبر داد و گفت: به رغم واگذاری خدمات بیمه‌ای به سازمان بیمه سلامت ایرانیان به‌منظور ارتقاء خدمات درمانی و باهدف پیشگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین درمان به جامعه هدف این نهاد پرداخت بخشی از هزینه‌های درمانی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در قالب بیمه مکمل همچنان ادامه می‌یابد.

صفری همچنین اظهار داشت: ۸۱۶ بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند و پاسخگویی به نیازها و هزینه‌های درمانی این گروه از جامعه هدف کمیته امداد با اتکا به اعتبارات داخلی این نهاد امکان پذیر نیست و این امر نیازمند همت و مشارکت خیران است.

وی با اشاره به اینکه خیران زنجانی همواره در همه بخش‌ها در کنار کمیته امداد بوده و مشارکت مطلوبی در برنامه‌های اجرایی این نهاد در حوزه فقرزدایی داشته‌اند، افزود: با طراحی و اجرای طرح شفا زمینه مشارکت خیران در کمک به تأمین هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان فراهم‌شده و خیران زنجانی می‌توانند با مشارکت در این طرح بخشی از هزینه‌های درمانی یک یا چند بیمار خاص و صعب‌العلاج را تأمین کنند.

صفری بابیان اینکه در کنار ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به بیماران خاص و صعب‌العلاج عیادت و دلجویی از آن‌ها نیز از برنامه‌های مهم کمیته امداد در این بخش است، ادامه داد: تا پایان امسال از کلیه بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان عیادت و دلجویی می شود.

وی با دعوت از خیران برای حضور در منازل این گروه از جامعه هدف کمیته امداد و عیادت از آن‌ها، افزود: کمیته امداد استان زنجان آمادگی دارد در راستای ترویج این سنت حسنه زمینه دیدار خیران، مدیران و اقشار مختلف مردم را با بیماران خاص و صعب‌العلاج و عیادت از آن‌ها را فراهم کند.

 

ارسال نظر