شناسه خبر : 7393

بیمه سلامت ۴ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

بیمه سلامت ۴ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان این که ۸۰۰ هزار نسخه الکترونیکی در کشور صادر شده است، گفت بیمه سلامت چهار هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، طاهر موهبتی گفت: چهار میلیون نفر در پنج صندوق (کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر، بیمه همگانی، صندوق بیمه ایرانیان) تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان این که ۸۵ درصد جمعیت کشور از بیمه رایگان برخوردار هستند، افزود: در سال ۹۶ حدود ۱۹۰ میلیون بار مراجعه کننده داشتیم که در سال ۹۷ به دلیل حذف همپوشانی ها بار مراجعه به مراکز درمانی کاهش یافت.

موهبتی گفت: بیمه سلامت باید به سمت نیازمندان برود لذا تفاهمنامه ای را با کمیته امداد بسته و مددجویان را تحت پوشش قرار می دهیم.

وی تصریح کرد: ۹۰۰ هزار مددجو به ما معرفی شده که ۵۰۰ هزار نفر آن ها معادل ۶۰ درصد دفترچه دریافت کردند.

موهبتی به طرح ارجاع الکترونیک اشاره کرد و گفت باید تا پایان برنامه ششم توسعه در تمام کشور اجرا شود.

وی  بیان کرد که به دلیل نبود زیرساخت های سخت افزاری و زیرساخت های اجتماعی این طرح به طور کامل در کشور اجرا نشد.

موهبتی با اشاره به این که این طرح در همه شهرستان های گلستان اجرا شده است، در خصوص فراهم کردن زیرساخت ها در کشور تصریح کرد: ۴۷۰ راهنمای بالینی در سطح کشور ابلاغ شده و بخش قابل توجهی زیرساخت های آی تی فراهم شده است.

وی اظهارکرد: نسخه نویسی الکترونیکی در ۱۴۰ شهرستان داریم و مقرر بود که تا پایان سال به ۳۰ درصد برسد اما اکنون بیش از ۳۰ درصد اجرایی شده است.

موهبتی از ۸۰۰ هزار نسخه الکترونیکی از ابتدای شروع طرح تاکنون خبر داد و افزود: رسیدگی الکترونیکی اسناد در ۲۵۰ بیمارستان عملیاتی شده است.

وی در خصوص بدهی بیمه سلامت گفت: ۱۴ ماه بدهی داشتیم که اکنون متوسط بدهی ما چهار ماه است.

موهبتی با بیان این که بدهی داروخانه ها را در خردادماه و بدهی دانشگاه ها را در اردیبهشت ماه پرداخت کردیم از بدهی چهار هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ خبرداد.

وی گفت که ۲۰ میلیون روستایی در سراسر کشور تحت نظام ارجاع پزشک خانواده هستند و بزودی در شهرها هم این طرح شروع می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران همچنین از پوشش بیمه ای دو هزار و ۴۵۰ دارو خبرداد.

 

ارسال نظر