شناسه خبر : 7265

۱۲۷ میلیارد تومان از مطالبات طرف قرارداد بیمه سلامت گیلان پرداخت شد

 ۱۲۷ میلیارد تومان از مطالبات طرف قرارداد بیمه سلامت گیلان پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: سال جاری ۱۲۷ میلیارد تومان از مطالبات طرف قرارداد با بیمه سلامت در این استان پرداخت شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبری روز چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان گیلان در رشت افزود: در زمان حاضر یک هزار و ۱۴۵ پزشک عمومی، دندانپزشک، متخصص و فوق تخصص، ۳۲۷ داروخانه ، ۸۹ آزمایشگاه، ۵۸ رادیولوژی، ۸۹ فیزیوتراپی ، چهار کلینیک جراحی محدود، ۴۲ درمانگاه و ۳۴ بیمارستان دولتی و خصوصی طرف های قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان هستند.

وی با تشریح پروژه های الکترونیک نظام سلامت خاطر نشان کرد: استحقاق سنجی، نسخه نویسی الکترونیک، ارجاع الکترونیک و ثبت و رسیدگی الکترونیک اسناد چهار پروژه سازمان بیمه سلامت است که این پروژه ها در استان گیلان به اجرا درآمده است.

وی در ادامه سخنانش در این نشست خبری با تشریح فعالیت سامانه ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح های ارزشمند خود سامانه ۱۶۶۶ را برای رفع مشکلات مردم به عنوان پل ارتباطی مستقیم و بی واسطه بین مردم و مسئولان راه اندازی کرده است. 

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان بیان داشت: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت می توانند با سامانه ۱۶۶۶ به صورت رایگان تماس بگیرند و از نحوه دریافت خدمات، نحوه ارجاع به بیمارستان ها، چگونگی مراجعات و صدور دفترچه و تمدید آن را به صورت مستقیم با مسئولان ستادی و مدیران استان ها مطرح کرده و پاسخ دریافت کنند.

اکبری در بخش دیگری از سخنانش با تبریک فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار خاطرنشان کرد: خلاقیت، دانش ، تجربه و جسارت لازمه حرفه خبرنگاری است.

وی خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و اضافه کرد: مسئولان می توانند از طریق خبرنگاران نظرات مردم را دریافت و برای رفع مشکلات گام بردارند؛ اگر خبرنگاران نباشند، اطلاع رسانی برای مردم صورت نمی گیرد.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان گیلان هستند.

 

ارسال نظر