شناسه خبر : 6984

بیمه سلامت کردستان ۲۲۰ میلیارد ریال بدهی خودرابه مراکز درمانی پرداخت کرد

بیمه سلامت کردستان  ۲۲۰ میلیارد ریال بدهی خودرابه مراکز درمانی پرداخت کرد

بیمه سلامت کردستان در سال جاری ۲۲۰ میلیارد ریال از بدهی خود به مراکز درمانی و داروخانه های طرف قرارداد در سطح استان بابت مطالبات قبلی را پرداخت کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار داشت: ۱۸۸ میلیارد ریال از این میزان مربوط به مطالبات فروردین ماه تمام مراکز طرف قرارداد با این بیمه بود که پرداخت شد.

دکتر انور اسماعیلی افزود: ۳۲ میلیارد ریال باقی مانده نیز مطالبه اردیبهشت ماه داروخانه های طرف قرارداد از بیمه سلامت استان بود که به صورت کامل پرداخت و بدهی بیمه تسویه شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۵۴۰ مرکز درمانی و بیمارستانی با بیمه سلامت استان قرارداد همکاری دارند که ۱۴۰ مورد آن داروخانه های سطح شهرها بوده و مابقی نیز مطب پزشکان، آزمایشگاه ها، مراکز رادیولوژی است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: اکنون وضعیت بیمه سلامت در حوزه پرداخت بدهی ها با قبل از اجرای طرح تحول تفاوتی ندارد و کاملاً پرداخت ها به روز است و بدهی زیادی نداریم.

وی اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت علیرغم اینکه برای بیمه ها هزینه زا بود در کردستان بدلیل جمعیت زیاد بیمه شده ها در زمینه بدهی ها با چالش هایی روبرو شد.

اسماعیلی افزود: این سازمان از خرداد سال ۹۵ یکسال از پرداخت مطالبات عقب بود و این روند در سال ۹۶ نیز تداوم داشت اما در ابتدای سال ۹۷ اقدامات و برنامه های خوبی برای رفع این مشکل انجام گرفت.

اسماعیلی گفت: براساس تفاهم نامه منعقده با دانشگاه علوم پزشکی از اول هر ماه تا روز ۲۵ ماه بعد، ۷۰ درصد مطالبه ماه قبل پرداخت شد و ۳۰ درصد دیگر نیز برای سه ماه بعد و پس از بررسی اسناد باقی می‌ماند.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

ارسال نظر