شناسه خبر : 6896

۵۶ هزار و ۲۰۳ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

 56 هزار و ۲۰۳ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۵۴ درصد از جمعیت شهرستان خمین معادل ۵۶ هزار و ۲۰۳ نفر زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس بیمه سلامت خمین اظهار داشت: هفت هزار و ۶۹۷ نفر مشمولان بیمه سلامت خمین در رسته بهره مندی از خدمات صندوق بیمه کارمندی، ۲۴ هزار و ۵۲۲ نفر در صندوق بیمه عشایر و روستاییان، ۱۸ هزار و ۳۳۸ نفر د رصندوق بیمه همگانی، چهار هزار و۹۷۸ نفر در صندوق بیمه سایر اقشار (جانبازان و خانواده شهدا) قرار دارند.

سیده «رؤیا شریفی» ادامه داد: ۶۶۸ نفر از بیمه شدگان سلامت این شهرستان زیر پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار دارند که سالانه با پرداخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال می‌توانند از تمامی خدمات درمانی و بهداشتی مؤسسه‌های بخش دولتی و خصوصی بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: بیش از یکهزار مددجوی شهری کمیته امداد خمین از آغاز طرح حمایت بیمه سلامت از مددجویان این نهاد حمایتی زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند.

رئیس بیمه سلامت خمین گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه روستایی باید مدت ۶ ماه ساکن روستا یا شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت باشند.

شریفی با اشاره به اینکه ۱۲ مرکز بهداشتی و درمانی در روستاهای این شهرستان باید ۴۳۶ قلم دارو، ۵۷ نوع آزمایش، خدمات تزریقات و پانسمان به بیمه شدگان بیمه سلامت ارائه دهند، اظهار داشت: در هر مرکز بهداشتی روستایی پزشک، ماما و کاردان دارد.

وی ادامه داد: ۷۰ بیمار خاص شامل ۲۵ بیمار دیالیزی، ۱۰ پیوند کلیه، ۳۲ ام اس، یک بیمار هموفیلی و سه تالاسمی در خمین تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این بیماران خدمات مورد نیاز خود را به صورت نامحدود دریافت می‌کنند.

رئیس بیمه سلامت خمین تاکید کرد: ۱۵۰ فقره پرونده که با سایر صندوق‌های بیمه گر همپوشانی داشتند در راستای اجرای طرح رفع هم پوشانی بیمه‌ها از ابتدای امسال در خمین شناسایی و حذف شده است.

شریفی تصریح کرد: به منظور کاهش تصدی دولت، ۲ دفتر پیشخوان ارائه خدمات بیمه سلامت را در این شهرستان انجام می‌دهند و امسال بیش از ۹ هزار و ۷۰ عملیات صدور، تعویض، المثنی، تمدید و ابطال دفترچه بیمه در دفاتر انجام شده است.

وی گفت: بیمه شدگان در صورت اشتغال، ازدواج و پایان تحصیلات فرزندان خود باید با مراجعه به دفاتر بیمه سلامت بیمه این فرزندان خود را باطل کنند چراکه از آنها حق سرانه تبعی سه دریافت می‌شود.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر