شناسه خبر : 6889

۳۲ هزار مددجوی کمیته امداد دفترچه سلامت دریافت کردند

32 هزار مددجوی کمیته امداد دفترچه سلامت دریافت کردند

۳۲ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان خراسان رضوی طی سال جاری دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس تفاهمنامه امضا شده بین سازمان بیمه سلامت و کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیمه مددجویان کمیته امداد از ابتدای امسال به سازمان بیمه سلامت واگذار شده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی روز چهارشنبه در نشست خبری گفت: طبق تفاهمنامه کمیته امداد با بیمه سلامت باید ۷۱ هزار نفر مددجوی این نهاد در این استان دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند اما تاکنون ۳۲ هزار و ۶۶۰ نفر از آنان دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده‌اند.

سید مرتضی وجدان افزود: از این پس تمام مددجویان کمیته امداد زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفته و به صورت متمرکز از خدمات این سازمان بهره مند می‌شوند.

وی اظهار داشت: ۱۰۲ پزشک عمومی، ۱۳۵ متخصص، کلیه داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، ۵۲ بیمارستان و ۳۳ درمانگاه در استان خراسان رضوی پذیرای مددجویان کمیته امداد هستند.

وی گفت: بیمه شدگان کمیته امداد در قالب صندوق سایر اقشار خدمات رسانی می‌شوند و این در حالی است که هیچ وجهی از آنها دریافت نشده و سرانه بیمه‌ای آنها از کمیته امداد به بیمه سلامت انتقال می‌یابد.

وجدان افزود: پیش از این مددجویان کمیته امداد با کارت بیمه از خدمات درمانی برخوردار می‌شدند که قرار گرفتن آنان زیر پوشش بیمه سلامت، تکریم مددجویان و دسترسی بیشتر به خدمات پزشکی را به دنبال دارد.

در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

۱۵۶ هزار خانواده مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی بیمه هستند

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۱۵۶ هزار خانواده روستایی و شهری زیرپوشش این نهاد زیرپوشش خدمات بیمه‌ای قرار دارند.

حبیب الله آسوده افزود: ۷۱ هزار و ۸۲ نفر مددجوی کمیته امداد در این استان طبق تفاهم نامه با بیمه سلامت واجد شرایط دریافت دفترچه بیمه سلامت هستند که تاکنون نیمی از این تعداد دفترچه دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به خدمات این نهاد به اقشار آسیب پذیر اظهار داشت: چهار هزار دانشجو و ۲۵ هزار دانش آموز زیرپوشش در این استان از خدمات تحصیلی و فرصت آموزش استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اشتغال و توانمند سازی مددجویان در خراسان رضوی گفت: مددجویان کمیته امداد در این استان با تسهیلات و حمایت‌های این نهاد طی سال گذشته در حوزه اشتغال بیش از هزار میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

هم اکنون بیش از ۲۲۰ هزار خانوار با جمعیت بیش از نیم میلیون نفر در خراسان رضوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

 

ارسال نظر