شناسه خبر : 6830

تمدید و تعویض دفترچه بیمه سلامت در ۱۳۳۱ دفتر پیشخوان دولت

 تمدید و تعویض دفترچه بیمه سلامت در 1331 دفتر پیشخوان دولت

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر صدور اولیه، تمدید، تعویض، صدور المثنی و ابطال دفترچه بیمه سلامت در هزار و ۳۳۱ دفتر پیشخوان دولت در سطح کشور انجام می‌شود که استان قم با ۸ دفتر پیشخوان کمترین تعداد و استان تهران با ۹۸ دفتر بیشترین تعداد دفاتر را در کشور دارند.

به گزارش چابک‌آنلاین ، شاهرخ رامزی در جلسه هم اندیشی سازمان بیمه سلامت با مسئولان دفاتر پیشخوان دولت که به صورت ویدیو کنفرانس در ستاد سازمان بیمه سلامت برگزار شد، افزود: سال گذشته هزار و ۳۳۱ دفتر پیشخوان در کل کشور طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت بودند و تعداد بار مراجعه در سال ۹۷ به میزان ۲۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۴۴ مورد بود.

وی ادامه داد: در استان تهران فرآیند پذیرش اسناد خسارت متفرقه نیز در ۴ دفتر پیشخوان انجام می‌شود.

رامزی بیان کرد: بر اساس برنامه‌های سازمان بیمه سلامت، تعامل دو طرفه بین سازمان و دفاتر پیشخوان دولت ایجاد شده تا هم مشکلات دفاتر پیشخوان را بررسی کرده و هم در راستای رضایت مندی بیمه شدگان تلاش کنیم. اولین جلسه با دفاتر پیشخوان دولت سال گذشته برگزار شد که در آن جلسه مصوباتی داشتیم.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت افزود: دفاتر پیشخوان دولت، اولین درگاه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت برای دریافت خدمات است. در نتیجه کیفیت ارائه خدمت در دفاتر پیشخوان بسیار اهمیت دارد.

رامزی گفت: در حال حاضر جمعیت بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در استان سمنان کمترین و در استان خراسان رضوی بیشترین تعداد را دارند.

وی اظهار داشت: در جلسه‌های گذشته مشکلاتی مانند پایین بودن نرخ کارمزد، پرداخت با تاخیر کارمزد، عدم ارتباط سامانه امید با سیستم ثبت احوال، مشکل اخذ مفاصا حساب از تامین اجتماعی، اعتراض بیمه شدگان صندوق روستاییان به دلیل کاهش تعداد برگ‌های دفترچه و موارد دیگری مطرح شد که این موارد را در دست بررسی داریم تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در بازدیدهای میدانی از دفاتر پیشخوان دولت، مشکلاتی مانند عدم رعایت دقیق قانون‌ها و مقررات بیمه گری، تعدد تعویض کاربران، اطلاع رسانی نامناسب به بیمه شدگان، عدم رعایت قوانین کار و تامین اجتماعی و همچنین عدم کفایت امکانات رفاهی مشاهده شده است.

رامزی گفت: در سال جاری مواردی مانند افزایش کارمزد ارائه خدمات، برنامه ریزی جهت پرداخت به موقع کارمزدها، پیگیری تبدیل کارمزد به تعرفه، برون سپاری فرآیندهای قابل واگذاری به دفاتر پیشخوان و ساماندهی اطلاع رسانی مرکز ۱۶۶۶ در دستور کار قرار دارد. همچنین از دفاتر پیشخوان انتظار می‌رود که تکریم ارباب رجوع را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

ارسال نظر