شناسه خبر : 6785

۲۳ هزار مددجوی کمیته امداد کردستان بیمه سلامت دارند

23 هزار مددجوی کمیته امداد کردستان بیمه سلامت دارند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به انتقال بیمه درمانی ۴۵ هزار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد این استان به بیمه سلامت گفت: تاکنون برای ۳۲ هزار نفر از این تعداد دفترچه صادر شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل ایرنا، انور اسماعیلی اظهار داشت: از اول امسال و براساس تفاهم نامه منعقده شده میان سازمان بیمه سلامت ایران و کمیته امداد امام (ره) پوشش بیمه مددجویان زیرپوشش این نهاد شامل مددجویان ساکن شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر به بیمه سلامت واگذار شد.

وی اضافه کرد: در استان کردستان تعداد مددجویان زیرپوشش کمیته امداد برای دریافت دفترچه بیمه سلامت ۴۵ هزار نفر اعلام شد که تاکنون ۳۲ هزار نفر موفق به دریافت این دفترچه ها شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان مدارک لازم برای تحویل دفترچه های بیمه را اصل شناسنامه، کارت ملی و یک قطعه عکس اعلام کرد و از سایر مددجویان خواست در سریعترین زمان ممکن برای تحویل گرفتن دفترچه های خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: هدف از اجرای این طرح، تحقق اهداف توسعه عدالت در سلامت، دسترسی آسان به خدمات حمایتی حوزه سلامت، و حفاظت و حمایت مالی بیش از پیش از اقشار کم برخوردار جامعه است.

هم اکنون علاوه بر ۱۰ اداره در ۱۰ شهرستان استان، ۳۲ دفتر پیشخوان طرف قرارداد در استان کردستان آمادگی ارائه خدمت به تمام بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت را دارند.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۳ هزار و ۶۰۷ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

ارسال نظر