شناسه خبر : 6465

بیمه سلامت در سلسله ۶۰هزار نفر تحت پوشش دارد

بیمه سلامت در سلسله 60هزار نفر تحت پوشش دارد

فرماندار سلسله گفت: بیمه سلامت در این شهرستان حدود ۶۰هزار نفر تحت پوشش دارد اما فاقد ساختمان اداری است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، شریف خسروی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت در دفتر فرماندار، با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک بیمه سلامت، اظهار داشت: گرچه ممکن است اجرای چنین طرح هایی با مشکلاتی همراه باشد اما باید به سمتی پیش برویم که زمینه را برای بهره مندی مردم از فناوری های نوین فراهم کنیم.

وی افزود: اجرای نسخه الکترنیک می تواند زمینه را برای تقویت پزشکان و کاهش مشکلات و خطاهای پزشکی فراهم می کند و این به نفع مردم است.

فرماندار سلسله گفت: اجرای موفقیت آمیز این طرح نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم دارد و می طلبد که علوم پزشکی با فرهنگ سازی های لازم بستر را برای اجرای بهتر این طرح فراهم نماید.

مدیرکل بیمه سلامت نیز با بیان اینکه بیمه سلامت بزرگترین سازمان بیمه ای کشور است که اعتبار صد در صدی آن از منابع دولت فراهم می شود، اظهار داشت: اجرای نسخه الکترونیک گام خوبی در راستای مدیریت هزینه ها و کاهش خطاهای پزشکی و صرفه جویی در مصرف کاغذ است که سال گذشته به صورت پایلوت در شهرستان ازنا به صورت مطلوبی اجرا شد.

شاهدخت فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه قرار است امسال این طرح در شهرهای الشتر و الیگودرز نیز اجرایی شود، عنوان کرد: خوشبختانه استان لرستان در اجرای نسخه الکترونیک توانسته است رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به صدور ۱۷ هزار دفترچه بیمه برای مددجویان کمیته امداد در استان، خاطرنشان کرد: در شهرستان سلسله نیز حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر مددجو وجود دارد که تاکنون برای بیشاز ۵۴۰ نفر آنها دفترچه صادر و کارتهای درمانی آنها حذف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کلیه کارتهای درمانی مددجویان باید تا تاریخ ۳۱ شریورماه جمع آوری و برای آنها دفترچه درمانی صادر شود ضروری است که اطلاع رسانی های لازم خصوصاً از سوی رسانه های دراینخصوص صورت بگیرد.

ارسال نظر