شناسه خبر : 6163

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران خبر داد؛

۸۶۰ میلیارد تومان از مطالبات درمانی به مراکز دولتی پرداخت شد

 860 میلیارد تومان از مطالبات درمانی به مراکز دولتی پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: حدود ۸۶۰ میلیارد تومان از مطالبات درمانی به مراکز دولتی پرداخت شده و حدود ۴۰۰ میلیارد مانده که پرداخت آن در دست بررسی است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، کوروش فرزین مدیرکل بیمه سلامت استان تهران درباره مطالبات پرداخت شده به مراکز درمانی، اظهار کرد: برخی دارو‌ها تولید داخل ندارند و برخی ازدارو‌های وارداتی وجود دارند که دولت آنها را حمایت می‌کند و تحت پوشش بیمه هستند و با قیمت قابل قبولی به دست بیمه‌شدگان می‌رسد؛ حدود ۶ هزار و ۲۰۰ موسسه طرف قرداد در سطح استان تهران داریم که ۲۰۰ مرکز دولتی و مابقی سرپایی هستند.

وی تصریح کرد: باید به این ۶ هزار مرکز تمام خدمات را اطلاع رسانی کنیم، در این موسسات یک نفر طرف قرار داد نیست و اطلاع‌رسانی از طرف مسئول فنی رخ می‌دهد؛ ممکن است بیمه‌شدگان دچار مشکلات و معضلاتی در ارائه خدمت شوند که مسئول فنی آن را برطرف می‌کند.

فرزین ادامه داد: در شهرستان‌ها عمده پزشکان در یک محل تجمیع شده‌اند و این کار را راحت کرده است، اما در شهر تهران ارتباط با عمده پزشکان سخت است از این رو خطوط ارتباطی که در اداره کل وجود دارد باعث شده مشکلات بیمه شدگان برطرف شود، در تلاش هستیم کار‌ها را به خوبی اطلاع رسانی کنیم تا مشکلاتی در این مورد نداشته باشیم.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات درمانی در سال ۹۷ گفت: تا پایان آبان ماه سال ۹۷ به صورت قطعی مطالبات درمانی پرداخت شده و اسناد اسفندماه به دست ما رسیده و در حال رسیدگی به آنها هستیم؛ تا پایان خرداد فرصت رسیدگی به اسناد را داریم، حدود ۸۶۰ میلیارد تومان به مراکز دولتی پرداخت شده و حدود ۴۰۰ میلیارد مانده و در دست اقدامات و رسیدگی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران افزود: در مراکز غیر دانشگاهی تا پایان آذر ۹۷ تصویه حساب قطعی کرده ایم، تمام مراکز درمانی خصوصی تا پایان مهر تصویه قطعی شده‌اند؛ پرداختی در سال ۹۷ حدود ۳۸۰ میلیارد به مراکز غیردانشگاهی بوده و حدود ۸۲ میلیارد تومان بابت خسارت بیمه‌شدگان پرداخت کردیم که با ۳۸۰ میلیارد، حدود ۴۷۰ میلیارد پرداخت صورت گرفته است.

وی گفت: از ابتدای سال ۹۸ بر اساس مذاکرات بیمه شدگان کمیته امداد خدمات بیمه پایه را از بیمه سلامت دریافت می‌کنند؛ در کل کشور بالغ بر یک میلیون نفر بیمه شده کمیته امداد داریم، از طریق کمیته باید اقدام کنند.

مدیر کل بیمه سلامت ادامه داد: در حدود یک ماه گذشته اسامی بیمه شدگان صادر شده و تقریبا از حدود ۱۰ روز گذشته صدور آغاز و حدود ۵ هزار دفترچه صادر شده است؛ بیمه‌شدگان می‌توانند از مراکز طرف قرارداد خدمت دریافت کنند.

فرزین گفت: افراد برای اخذ دفترچه باید سه هزار تومان واریز کنند که افراد کمیته امداد نیاز به پرداخت این مبلغ را ندارند؛ بر اساس دستور سازمان هر استانی موظف است کار نسخه نویسی الکترونیکی را شروع کند و این طرح در استان تهران از شهر دماوند شروع شده است، امیدوارم تا پایان خرداد طرح نسخه نویسی الکترونیکی در یک شهر از استان تهران را به صورت پایلوت شروع کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت بیان داد: پزشکان می‌توانند این نرم افزار را نصب کنند و از خدمات آن بهره ببرند؛ پروژه‌ای داریم به نام استحقاق سنجی که در آنجا اطلاعات فرد ظاهر می‌شود و فرد می‌تواند کار‌های خود را انجام دهد.

فرزین گفت: حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ بیمه شده اقشار خاص داریم که در تلاش هستیم کار‌های آنها را به خوبی پیش ببریم؛ حدود ۲۵ هزار نفر رفع هم پوشانی با نیروی مصلح انجام شده است.

ارسال نظر