شناسه خبر : 2704

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

۲۲ میلیون روستایی تحت پوشش بیمه سلامت

22 میلیون روستایی تحت پوشش بیمه سلامت

طاهر موهبتی اعلام کرد که اکنون ۴۰ میلیون نفر در کشور زیر پوشش این بیمه قرار دارند که ۲۲ میلیون نفر آنان روستائیان تشکیل می دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، طاهر موهبتی چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در کرج گفت: کسانی که به لحاظ مالی وضعیت مناسبی ندارند به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
وی ادامه داد: اکنون بخشی از جمعیت روستایی کشور به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت ایران قرار گرفته اند.
موهبتی، جمعیت فاقد پوشش بیمه ای کشور را 8 میلیون نفر ذکر کرد و گفت: این افراد می توانند از مزایای بیمه سلامت ایران برخوردار شوند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در سال های گذشته، بدهی های این سازمان در بخش دولتی یکساله و در بخش خصوصی ۱۴ ماهه پرداخت می شد که اکنون به ۳ ماه کاهش یافته است.
وی بیان کرد: بدهی معوقه از سال ۹۶ نداریم و در سال ۹۷ هم پرداخت های ما به روز شده است.
موهبتی ادامه داد: خدمات بیمه ای ارایه شده از سوی سازمان بیمه سلامت برای پرداخت ها در بخش هزینه درمان های سرپایی حدود ۷۰ درصد و برای خدمات بستری حدود ۹۰درصد است
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد که تاکنون در 605 بیمارستان دولتی خدمات دهی در قالب دفترچه بیمه حذف شده و به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی، بررسی الکترونیکی اسناد درمانی و هزینه ای را یکی دیگر از اقدام های سازمان بیمه سلامت ایران ذکر کرد و گفت: این اقدام با هدف کاهش هزینه ها و سرعت بخشی به خدمات انجام شده است.
موهبتی در خصوص بدهی های بیمه سلامت ایران اظهار کرد که این بیمه هیچ گونه بدهی مربوط به سال 96 ندارد .
بیمه سلامت ایرانیان در سال 74 تاسیس شده است.

 

ارسال نظر