شناسه خبر : 2636

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی عنوان کرد:

نقش اساسی پزشک خانواده در مدیریت هزینه و دسترسی به خدمات تخصصی سلامت

نقش اساسی پزشک خانواده در مدیریت هزینه و دسترسی به خدمات تخصصی سلامت

محسن رعنایی گفت: راه اندازی نظام ارجاع و پزشک خانواده یکی از مهمترین اقدامات در سیستم سلامت و درمان است زیرا این سیستم نقش اساسی و حائز اهمیتی را در مدیریت هزینه های سلامت و همچنین دسترسی به خدمات تخصصی تر بر عهده دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آی هینا، دکتر محسن رعنایی با اشاره به این مطلب که برای راه اندازی و پوشش کامل نظام ارجاع در سطح استان باید زیر ساختهای IT تامین شود، اظهار داشت: با راه اندازی نظام ارجاع و پزشک خانواده به عنوان مهمترین عنصر نظام سلامت در بررسی روند رسیدگی به بیماران موجب خواهد شد که ویزیت های تخصصی بی مورد کاهش یافته و اقدامات درمانی به صورت صحیح و هدایت شده در کشور صورت پذیرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی خاطر نشان کرد: حرکت بیمار در مسیر درمان در نظام ارجاع و پزشک خانواده موجب ارتقاء سطح سلامت افراد و کاهش پرداخت از جیب آنان در مواجهه با هزینه های درمانی خواهد شد.

دکتر رعنایی افزود: در سال جاری این اداره کل در راستای مدیریت بهینه و ایجاد شرایط بهتر عقد قرارداد با پزشکان در سطح استان، بر اساس قوانین وضع شده اقدام به قرارداد می کند.

وی همچنین با تاکید بر روند ادامه درمان بیمه شدگان دارای دفترچه بیمه سلامت همگانی اذعان داشت: این بیمه شدگان می توانند امور مربوط به ویزیت و درمان خود را در مراکز دولتی و دانشگاهی انجام دهند و تنها پذیرش آنان در مراکز غیر دولتی امکان پذیر نمی باشد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: اداره کل بیمه سلامت این استان بار دیگر موفق به کسب رتبه اول در جشنواره شهید رجائی شد.

وی متذکر شد: اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی به عنوان دستگاه اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی، در دو حوزه شاخص های عمومی و تخصصی انتخاب و رتبه نخست راکسب کرد.

به گفته این مقام مسئول ارتقاء رضایتمندی ارباب رجوع، توسعه دولت الکترونیک، ساماندهی و توانمند سازی منابع انسانی و ارتقاء سلامت اداری، از جمله مواردی بوده که در کسب رتبه اول درارزیابی مذکور  نقش بسزایی داشته است.

 

ارسال نظر