شناسه خبر : 2593

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

پرداخت ۳۰ هزار میلیارد ریال به سازمان بیمه سلامت/ تهیه بسته های حمایتی

پرداخت 30 هزار میلیارد ریال به سازمان بیمه سلامت/  تهیه بسته های حمایتی

محمد باقر نوبخت گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال علاوه بر ردیف های اعتباری برای تجهیزات بیمارستانی و بدهی های مربوط به دارو به سازمان بیمه سلامت پرداخت شد و ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز در آینده نزدیک تخصیص می یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت در حاشیه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از بدهی های وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت نیز از محل تبصره پنج قانون بودجه امسال پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: برای اجرای طرح تحول نظام سلامت که جزو برنامه های دولت است توافقاتی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.
نوبخت گفت: در این راستا بودجه این وزارتخانه به صورت ماهیانه یک دوازدهم آن پرداخت می شود تا تخصیص ها به صورت کامل پرداخت گردد.
وی افزود: تاکنون چند جلسه از ستاد بودجه سال 98 نیز تشکیل شده تا بتوانیم لایحه بودجه را تا 15 آذر ماه به مجلس تقدیم کنیم.

 تهیه بسته های حمایتی

معاون رئیس جمهوری در باره حمایت از اقشار آسیب پذیر نیز اظهار داشت: دولت پنج بسته حمایتی از برنامه جامع مقابله با تحریم ها را تدوین کرده که نخستین بسته مربوط به تامین کالاهای اساسی و داروی مورد نیاز مردم است.
وی گفت: این بسته مشمول مایحتاج عمومی، دارو و نهاده های کشاورزی است که روز گذشته در جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت با مسئولیت رئیس جمهوری قطعی شد که براین اساس 13 میلیارد دلار برای 25 قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم با ارز 42 هزار ریالی تا پایان امسال اختصاص داده می شود.
نوبخت افزود: بسته دیگری نیز برای اقشار کم درآمد طی روزهای آینده تهیه و اطلاع رسانی می شود و بسته هایی نیز برای حمایت از حقوق بگیران، تولیدکنندگان و پیمانکاران در دست تهیه است.
وی اظهار داشت: برخی از این بسته ها در شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه نیز مطرح و مواردی در این شورا تصویب شده است که به تاکید رهبر معظم انقلاب، مصوبات این شورای عالی برای همه دستگاه ها و بخش ها لازم الاجراست.

مصوبات سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی به صورت کامل تخصیص می یابد

نوبخت گفت: مجموع اعتبارات مصوبات اولین سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی در دولت یازدهم 12 هزار و 500 میلیارد ریال بود که قبل از انجام سفر دوم 18 هزار میلیارد ریال پرداخت شد.
وی افزود: برای تکمیل طرح های مصوب در اولین سفر اعلام شد که سه هزار و 150 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است که تامین این مبلغ را نیز برای تکمیل طرح ها جزو تعهدات خود می دانیم.
وی اظهار داشت: مصوبات سفر اخیر رئیس جمهوری به این استان را نیز به صورت کامل پرداخت خواهیم کرد.

 

ارسال نظر