شناسه خبر : 16834

مادران باردار به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

مادران باردار به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: مادران بارداری که فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته و از خدمات آن بهره مند می شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، انور اسماعیلی اظهارداشت: تمام مادران باردار و فرزندان خردسالشان که فاقد هرنوع پوشش بیمه ای هستند در سال جاری می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

وی افزود: براین اساس مادران بارداری که در منطقه شهری زندگی می کنند زیرپوشش بیمه همگانی قرار گرفته و افرادی که روستایی بودن آنان احراز شود در صندوق روستاییان قرار می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: افرادی که مشمول این طرح می شوند، می توانند به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه کرده و یا از طریق سامانه های غیرحضوری نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

اسماعیلی  از جمله مزایای این بیمه را اجرای طرح پزشک خانواده اعلام کرد و افزود: افرادی که زیرپوشش این بیمه قرار می‌گیرند به پزشک خانواده منتسب شده و با کمترین هزینه می‌توانند روند درمان خود را پیگیری کنند.

وی یادآور شد: طرح پزشک خانواده در راستای حمایت از اقشار ضعیف جامعه از بهمن سال گذشته در استان اغاز شده و ویژه بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی(رایگان) است که محدودیت دسترسی به بخش خصوصی دارند و دفترچه‌های بیمه‌ای آنان فقط در مراکز دولتی اعتبار دارد.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه سلامت دارند که بیشترین تعداد آنان و بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

 

ارسال نظر